Pukovnik u penziji Zoran Biserčić izjavio je danas, povodom pada vojnog aviona MiG 21 juče kod Malog Zvornika, u kojem su poginula dva pilota, da uzroci te nesreće mogu biti različiti, ali da sigurno ne može biti da je avion poleteo neispravan.
@Tozo
U pravu ste, između zapada i nas zaista jeste razlika u količini novca koja se daje u održavanje, najpre jer su plate i ostali troškovi na zapadu višestruko veći. A čak i tako, i najmoderniji i najodržavaniji zapadni avioni takođe ponekad padaju.
Vi ste veoma uporni u davanju nestručnog mišljenja, pa tako to ponavljate ponovo pokušavajući da mi podmetnete "ad hominem". Ad hominem gospodine je uvreda ili opaska upućena drugoj strani van teme i bez argumenta, sa ciljem da je uvredi ili ponizi. Vi ste sami izjavili da se edukujete na "wikipediji" a sada i da "niste stručnjak za avijaciju", istina ne može biti "ad hominem" ako vam bilo ja ili bilo ko drugi napiše da niste stručni. Nisam se hvalio da znam više od vas, to je vaša laž i izmišljotina, napisao sam da vi sigurno niste stručni za temu a naročito niste stručniji od bivšeg pukovnika ili ministra odbrane, što ste i sami ovde potvrdili. Vi ste međutim gospodine taj koji je javno izneo optužbe o neodržavanju letelice, vi ste dužni da pružite onda i dokaze koji to potkrepljuju a ne da ja dokazujem suprotno. Vidite, vi imate neki problem u svom životu koji vas navodi da nastavljate raspravu o temi o kojoj ste očigledno svesni da nemate pojma, a taj problem sigurno nije manjak znanja o vojnoj avijaciji već nešto drugo što potom kompenzujete ovakvim ispadima. Možda je vreme da onda potražite pomoć, ne deluje da ste sposobni da problem koji imate rešite sami.
Razlika između zapada i nas je u kolicini novca koja se daje u odrzavanje. Ja nisam strucnjak za avijaciju i nemam veze u Momi koje će mi odati vojne tajne o održavanju migova.
Od Vas nisam čuo nijednu pametnu informaciju osim gomile ad hominema, ali pošto se hvalite kako znate više od mene. U redu, objasnite mi Vi koliko je taj mig imao godina, kada je proizveden i koliko je održavan. Za zapadne avione verujem da jesu.
Taman sam hteo da napišem da treba proveriti da li piloti imaju rođaka u okolini, kad sam pročitao da je jedan pilot tamo rođen.
Davno sam pratio vazduhoplovni sport i većina udesa je bila posledica dokazivanja.
Dobrivoje, posto si patriJotski strucnjak ajd ti nama objasni zasto ste vi, patriJote toliki poznavaoci svega i svacega da sta god dohvatite za.erete. Sve, ama bas sve ne samo sta ste dodirnuli nego i samo pogledali je propalo. Ne verujes? Izadji na ulicu pa se uveri koji ste talenti za destrukciju. Samo sam cekao kada ce avioni poceti padati. Ajd trk po sendvic, zasluzio si.
@Tozo
Niste vi postavili takvo pitanje, vi ste izrazili sumnju da li je letelica stara ili ne obrazujući se na "wikipediji" i prigodno ignorišući činjenicu da se na zapadu i dalje upotrebljavaju letelice decenijama starije od srušene. Drugim rečima, vi birate od podataka samo ono što vama odgovara sa ciljem ne da dođete do istine već da potkrepite vaše mišljenje koje ste već unapred oformili i koje uopšte ne nameravate da menjate, jer je vaš cilj nešto drugo.
Niko vam ne brani da uložite trud i dođete do relevantnih podataka umesto što ste odabrali da sumnjate i optužujete one koji se u temu razumeju više od vas a nemate za to nikakve dokaze. Razumem zato da je prosečnom stanovniku ove zemlje najteže da diskutuje argumentovano, zašto bi neko gubio vreme na gluposti poput istraživanja teme i prikupljanja podataka i činjenica kada je puno lakše i brže samo istresti gomilu optužbi bez dokaza i blatiti svakoga redom sa čijim se mišljenjem ne slažemo. Eto makar u tom cilju možete upotrebiti ovo vreme koje trošite da se ovde prepirete sa mnom, za početak da utvrdite šta je letelica radila iznad mesta stanovanja pilota odnosno da li je zaista izdata naredba nadređenih da letelica pređe reon sasvim slučajno baš iznad piloteve kuće ili je možda pilot samostalno odlučio da tamo pravi vratolomije.
Sta ce biti sa onim jadnikom na zemlji mestaninom u cije dvoriste je pao avion,isprzenim nakon eksplozije,kazu da mu je 50% tela izgorelo,ko ce mu placati lecenje,rehabilitaciju,skolovati decu,hraniti decu i porodicu nakon sto je takoreci ostao invalid ni kriv ni duzan zbog "greske drzave"?.
Placas celog zivota poreze,doprinose,takse,akcize trudis se da budes uzoran gradjanin i zavrsis kao invalid ni kriv ni duzan u svom rodjenom dvoristu zbog"greske servisera u hangaru aerodroma".
Za ovakve stvari u normalnim i pravnim drzavama skupe se par dobrih advokata na procenat presaviju tabak i pojave se sa odstetom prema izgorelom mestaninu za par miliona eura kako bi se platili troskovi lecenja i hranjenje clanova porodice ciji je nastradali hranio,u Srbiji se cuti kao u samici.Pamcenje naroda kao ribice u akvarijumu a dostojanstvo i moral kao djon na cipeli.
Kazu Vulin posetio porodice poginulih vojnika.A je li posetio porodicu isprzenog mestanina dozivotnog invalida ni krivog ni duznog?I ako nije kada ce?I koja je svrha placanja bilo cega drzavi Srbiji ako mestanin ostane invalid nakon ovoga bez ijednog dinara odstete i zbrinjavanja drzave?Koja je funkcija placanje bilo cega onda drzavi koja se jos uvek zove"srbija"?
Pravo pitanje je kada su proizvedeni ovi naši migovi, koliko puta je rađena zamena/reparacija strukturnih komponenti i za koliko je produžen radni vek letelica. Znajući da 29-ke nisu letele zato što nismo imali akumulatore pitam se da li se i ovde malo štedelo.
Nikad nisam tvrdio da sam stručnjak za avijaciju nego sumnjam u izjavu generala koji kaže da avioni nisu stari.
Neko je mislio da ce biti drugacije? Sta zamisljate gde i sa kime zivite? Morate se menjati. Nego, upravo sam saznao da kola od 20 godina nisu stara posto avion od preko 30 godina takodje nije star.
"Ruzno je reći greška i ljudski faktor" plus "avion nije poleteo neispravan" dovodi razumnu osobu u nedoumicu sta se želelo reći?
Niko nije kriv? Naravno. Kod Rusa je odgovornije makar - zbog njihove psihologije: "Svi smo krivi", kod Srba uvek isto: "Niko nije kriv". Tako tipično srpski, čemu to vodi?
Odakle tebi podatak da aluminijum ne rđa tj. ne korodira.
Aliminijum takođe korodira, ali mnogo manje od na primer gvožđa ili čelika.
Avion nije napravljen isključivo od alumijuma već kombinacijom različitih metala i legura koji u većoj ili manjoj meri korodiraju više ili manje od aluminijuma. Postoje legure koje se ugrađuju u avion koke korodiraju i 1.000 puta manje od aluminijuma, ali su bezobrazno skupe pa se od njih prave isključivo oni najvitalniji delovi.
Postoji nešto što se zove galvanska korozija i ona nastaje na mestu spoja aluminijuma sa nekim drugim metalom. Isto tako aluminijum boluje imod naponske korozije.
Sve su to korozije koje u početku ne mogu da se vide golim pa se za njihovo otkrivanje koriste skupi i specijalni instrumenti kada se vrši pregled aviona. Sve su to mikro korozije, ali na avionu koji leti brzinom od recimo 2.000km/h dolazi do takvog stresa i naprezanja da može da se raspadna upravo zbog jedne obične mikro korozije.
Avion kada vrši bojevo gađanje iz topova, oslobađaju se barutni gasovi, barutne čestice se lepe po oplati aviona što vremenom dovodi do korozije aluminijuma. Barutne čestice u sebi imaju određene količine raznih kiselina koje razaraju metal posle određenog vremena. Kada avion ispaljuje rakete, oslobađa se raketno gorivo čije čestice takođe korozivno deluju na aluminijum.
@Tozo
Letimičan pogled na vaš komentar govori da ste vi osoba koja je nakon posete internet enciklopediji umislila da je stručnjak za avijaciju. Molim vas pod hitno javite "zapadu" da i dalje upotrebljavaju B-52 letelice od kojih im je poslednja isporučena 1962., verujem da će ceniti vašu stručnost u ovoj oblasti.
U opkladu u 1000 eura za par meseci Aleksandar Vulin dobija jos jedan orden usled "nemerljivih zasluga u ocuvanju zivota pilota i vojnika R.Srbije".
Na kraju ce biti da je Aleksandar Vulin zasluzan jer je samo dvoje pilota poginulo a ne 5 ili 10.
Objasnice to predsednik i sudski vestak koga ima samo na televiziji da je "sreca u nesreci i ogromno znanje ministara i njegovog zamenika to sto nije doslo do tragedije od 50 ili 100 ljudi vec samo dvoje...".
Saucesce porodicama nastradalih pilota.
Ostali piloti i vojna lica pamet u glavu i dobro razmislite sta cete sa svojim zivotom nakon sledece primljene plate.Dobro razmislite u kakvim rukama se nalazite nebitno na kraju krajeva i kolika je plata da li je i 300,400 ili pak "jako dobrih 510 eura".
Ni ja nisam neko ko brani vlast, ali sa obzirom da je pilot nadletao rodno mesto, sasvim moguće da je u pitanju greška pilota.
A što se tiče godišta aviona, samo 2-3 godine stariji od onih migova 29 koji su nam preostali nakon 1999. Ne znam godište doniranih 29-ki po karakteristikama beloruski bi morali biti mlađi! U VS se po sajtu još koriste supergalebovi i orlovi, koji sigurno nisu mladi avioni!
Sve zavisi od održavanja, u nekim zemljama možete i turistički leteti u takvom Mig-u 21 dvosedu!
Posle tragedija na neobeleženim prugama, nije postavljen ni jedan jedini znak niti sistem za bezbedniji prelaz pruge. Zar neko misli da je drugačije sa ratnim vazduhoplovstvom
Nemojmo o ostavkama i MORALU ,
Nasim politicarima je taj pojam , na zalost , stran , a ostavka je moralni cin . Verujem da mnogi od njih i ne znaju znacenje te reci |
"...navodeći da je najlakše optužiti ministra za to, ali da odgovore na ovakve tragedije treba tražiti na drugom mestu...."
Šule, Šule koji se ti javljaš? Bolje ćuti niko te nije ništa pitao, nego kad već tako lupetaš daj ti bangavom Ušketu još jednu plaketu i plehanu značku da je stavi na tv.
Nije mi jasno šta se dešava sa Šutanovcem? Sa čime ga sada SNS ima u džepu, šta su mu dali......? Ovo je strašna tregedija koju trebaju pravosudje i istražitelji da ispitaju i utvrde činjenice. A ministar odbrane nemože da pobegne od svoje odgovornosti. Poginula su dva mlada čoveka i on je kao ministar snosi odgovornost.
Ovakve nebuloze može da izgovori samo osoba koja želi da odbrani lik i delo najnesposobnijeg ministra odbrane u istoriji srpskog vazduhoplovstva.Pa ako 34 godine nije oznaka da je nešto staro onda i vi niste star čovek pa se aktivirajte u vojnu službu.A tek ocena da ne postoji greška ljudskog faktora i da je ružno to reći pokazuje koliko poznajete materiju koju komentarišete.Drugim rečima ovaj tekst je u funkciji odbrane lika i dela A.Vulina i A.Vučića.Sramno isto kao i kod pada helikoptera.Što se onda niste oglasili pa rekli da nije bio ljudski faktor kako je tvrdila vojska i okaljala ugled pilota helikoptera.Dobro je g.pukovniče što niste u aktivnoj službi.
Pa gospodine Ministre nije samo stvar dali neko optužuje ministra ili ne .
Stvar je u MORALU .
Postoje i moralni razlozi za ostavku a za vreme vašeg mandata (čitaj afera ) bilo je niz propusta .
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Pukovnik: Avion nije star i sigurno nije poleteo neispravan; Šutanovac: Najlakše je optužiti ministra
Autor: Tanjug
Info
•26.09.2020.
•13:33
Komentari 33
Sve stručnjaci
U pravu ste, između zapada i nas zaista jeste razlika u količini novca koja se daje u održavanje, najpre jer su plate i ostali troškovi na zapadu višestruko veći. A čak i tako, i najmoderniji i najodržavaniji zapadni avioni takođe ponekad padaju.
Vi ste veoma uporni u davanju nestručnog mišljenja, pa tako to ponavljate ponovo pokušavajući da mi podmetnete "ad hominem". Ad hominem gospodine je uvreda ili opaska upućena drugoj strani van teme i bez argumenta, sa ciljem da je uvredi ili ponizi. Vi ste sami izjavili da se edukujete na "wikipediji" a sada i da "niste stručnjak za avijaciju", istina ne može biti "ad hominem" ako vam bilo ja ili bilo ko drugi napiše da niste stručni. Nisam se hvalio da znam više od vas, to je vaša laž i izmišljotina, napisao sam da vi sigurno niste stručni za temu a naročito niste stručniji od bivšeg pukovnika ili ministra odbrane, što ste i sami ovde potvrdili. Vi ste međutim gospodine taj koji je javno izneo optužbe o neodržavanju letelice, vi ste dužni da pružite onda i dokaze koji to potkrepljuju a ne da ja dokazujem suprotno. Vidite, vi imate neki problem u svom životu koji vas navodi da nastavljate raspravu o temi o kojoj ste očigledno svesni da nemate pojma, a taj problem sigurno nije manjak znanja o vojnoj avijaciji već nešto drugo što potom kompenzujete ovakvim ispadima. Možda je vreme da onda potražite pomoć, ne deluje da ste sposobni da problem koji imate rešite sami.
Tozo
Razlika između zapada i nas je u kolicini novca koja se daje u odrzavanje. Ja nisam strucnjak za avijaciju i nemam veze u Momi koje će mi odati vojne tajne o održavanju migova.
Od Vas nisam čuo nijednu pametnu informaciju osim gomile ad hominema, ali pošto se hvalite kako znate više od mene. U redu, objasnite mi Vi koliko je taj mig imao godina, kada je proizveden i koliko je održavan. Za zapadne avione verujem da jesu.
Teodosije III
Davno sam pratio vazduhoplovni sport i većina udesa je bila posledica dokazivanja.
G pen
Student nije zapalio
O produženju života vojnih aviona, koga zanima.
Sve stručnjaci
Niste vi postavili takvo pitanje, vi ste izrazili sumnju da li je letelica stara ili ne obrazujući se na "wikipediji" i prigodno ignorišući činjenicu da se na zapadu i dalje upotrebljavaju letelice decenijama starije od srušene. Drugim rečima, vi birate od podataka samo ono što vama odgovara sa ciljem ne da dođete do istine već da potkrepite vaše mišljenje koje ste već unapred oformili i koje uopšte ne nameravate da menjate, jer je vaš cilj nešto drugo.
Niko vam ne brani da uložite trud i dođete do relevantnih podataka umesto što ste odabrali da sumnjate i optužujete one koji se u temu razumeju više od vas a nemate za to nikakve dokaze. Razumem zato da je prosečnom stanovniku ove zemlje najteže da diskutuje argumentovano, zašto bi neko gubio vreme na gluposti poput istraživanja teme i prikupljanja podataka i činjenica kada je puno lakše i brže samo istresti gomilu optužbi bez dokaza i blatiti svakoga redom sa čijim se mišljenjem ne slažemo. Eto makar u tom cilju možete upotrebiti ovo vreme koje trošite da se ovde prepirete sa mnom, za početak da utvrdite šta je letelica radila iznad mesta stanovanja pilota odnosno da li je zaista izdata naredba nadređenih da letelica pređe reon sasvim slučajno baš iznad piloteve kuće ili je možda pilot samostalno odlučio da tamo pravi vratolomije.
Tasic
Placas celog zivota poreze,doprinose,takse,akcize trudis se da budes uzoran gradjanin i zavrsis kao invalid ni kriv ni duzan u svom rodjenom dvoristu zbog"greske servisera u hangaru aerodroma".
Za ovakve stvari u normalnim i pravnim drzavama skupe se par dobrih advokata na procenat presaviju tabak i pojave se sa odstetom prema izgorelom mestaninu za par miliona eura kako bi se platili troskovi lecenja i hranjenje clanova porodice ciji je nastradali hranio,u Srbiji se cuti kao u samici.Pamcenje naroda kao ribice u akvarijumu a dostojanstvo i moral kao djon na cipeli.
Kazu Vulin posetio porodice poginulih vojnika.A je li posetio porodicu isprzenog mestanina dozivotnog invalida ni krivog ni duznog?I ako nije kada ce?I koja je svrha placanja bilo cega drzavi Srbiji ako mestanin ostane invalid nakon ovoga bez ijednog dinara odstete i zbrinjavanja drzave?Koja je funkcija placanje bilo cega onda drzavi koja se jos uvek zove"srbija"?
Pozdrav iz Francuske.
Tozo
Pravo pitanje je kada su proizvedeni ovi naši migovi, koliko puta je rađena zamena/reparacija strukturnih komponenti i za koliko je produžen radni vek letelica. Znajući da 29-ke nisu letele zato što nismo imali akumulatore pitam se da li se i ovde malo štedelo.
Nikad nisam tvrdio da sam stručnjak za avijaciju nego sumnjam u izjavu generala koji kaže da avioni nisu stari.
Coban
dobrivoje
G pen
Penzionisani
Zvonka
Niko nije kriv? Naravno. Kod Rusa je odgovornije makar - zbog njihove psihologije: "Svi smo krivi", kod Srba uvek isto: "Niko nije kriv". Tako tipično srpski, čemu to vodi?
@ cuvar
Aliminijum takođe korodira, ali mnogo manje od na primer gvožđa ili čelika.
Avion nije napravljen isključivo od alumijuma već kombinacijom različitih metala i legura koji u većoj ili manjoj meri korodiraju više ili manje od aluminijuma. Postoje legure koje se ugrađuju u avion koke korodiraju i 1.000 puta manje od aluminijuma, ali su bezobrazno skupe pa se od njih prave isključivo oni najvitalniji delovi.
Postoji nešto što se zove galvanska korozija i ona nastaje na mestu spoja aluminijuma sa nekim drugim metalom. Isto tako aluminijum boluje imod naponske korozije.
Sve su to korozije koje u početku ne mogu da se vide golim pa se za njihovo otkrivanje koriste skupi i specijalni instrumenti kada se vrši pregled aviona. Sve su to mikro korozije, ali na avionu koji leti brzinom od recimo 2.000km/h dolazi do takvog stresa i naprezanja da može da se raspadna upravo zbog jedne obične mikro korozije.
Avion kada vrši bojevo gađanje iz topova, oslobađaju se barutni gasovi, barutne čestice se lepe po oplati aviona što vremenom dovodi do korozije aluminijuma. Barutne čestice u sebi imaju određene količine raznih kiselina koje razaraju metal posle određenog vremena. Kada avion ispaljuje rakete, oslobađa se raketno gorivo čije čestice takođe korozivno deluju na aluminijum.
Sve stručnjaci
Letimičan pogled na vaš komentar govori da ste vi osoba koja je nakon posete internet enciklopediji umislila da je stručnjak za avijaciju. Molim vas pod hitno javite "zapadu" da i dalje upotrebljavaju B-52 letelice od kojih im je poslednja isporučena 1962., verujem da će ceniti vašu stručnost u ovoj oblasti.
Golub
Sto dalje od Srbije
Na kraju ce biti da je Aleksandar Vulin zasluzan jer je samo dvoje pilota poginulo a ne 5 ili 10.
Objasnice to predsednik i sudski vestak koga ima samo na televiziji da je "sreca u nesreci i ogromno znanje ministara i njegovog zamenika to sto nije doslo do tragedije od 50 ili 100 ljudi vec samo dvoje...".
Saucesce porodicama nastradalih pilota.
Ostali piloti i vojna lica pamet u glavu i dobro razmislite sta cete sa svojim zivotom nakon sledece primljene plate.Dobro razmislite u kakvim rukama se nalazite nebitno na kraju krajeva i kolika je plata da li je i 300,400 ili pak "jako dobrih 510 eura".
Odose dva zivota kao tiket u kladionici.
Hattori Hanzo
Inspektor Višekruna
A što se tiče godišta aviona, samo 2-3 godine stariji od onih migova 29 koji su nam preostali nakon 1999. Ne znam godište doniranih 29-ki po karakteristikama beloruski bi morali biti mlađi! U VS se po sajtu još koriste supergalebovi i orlovi, koji sigurno nisu mladi avioni!
Sve zavisi od održavanja, u nekim zemljama možete i turistički leteti u takvom Mig-u 21 dvosedu!
Sima
Tozo
ex Pezos
Nasim politicarima je taj pojam , na zalost , stran , a ostavka je moralni cin . Verujem da mnogi od njih i ne znaju znacenje te reci |
kriva je
Šule, Šule koji se ti javljaš? Bolje ćuti niko te nije ništa pitao, nego kad već tako lupetaš daj ti bangavom Ušketu još jednu plaketu i plehanu značku da je stavi na tv.
Stanoje
Gale
Novosađanka
cuvar
Zeka
Oko sokolovo
Piško
Nato sule za Vulina
OK ne diraju te za gajbu ali stisaj se i ne tandrci
Telep 021
Stvar je u MORALU .
Postoje i moralni razlozi za ostavku a za vreme vašeg mandata (čitaj afera ) bilo je niz propusta .
Dragan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H