Autor: Subotica.com

Info
06.05.2021.
13:16
Odbornici Skupštine grada jednoglasno su usvojili izmenu Statuta Subotice po kojoj se bunjevački uvrštava među službene jezike u gradu.
  • g pen

    10.05.2021 07:32
    Blok, u Kanadi imas engleski i francuski jezik.
  • /

    09.05.2021 15:42
    /
    @Bačvanin
    nis ti bacvan.
    da si bacvan znao bi barem imena mesta u vojvodini pre 45-e. po tim imenima bi znao i sa kime su bila naseljena.

    tito i kapicic su napravili srbe vecinom u vojvodini naseljavajuci ih.
    to nije uspeo ni kralj 1918-e
  • @

    09.05.2021 03:34
    @Purger,
    Ajd nazad u ZG, pa tamo srbuj i odredjuj ljudima ko je Hrvat a ko nije na osnovu analize krvnih zrnaca
  • ,

    08.05.2021 18:44
    Neverovatno, luzerima nije bilo dovoljno 30 godina srbovanja koje nas je upropastilo.
    Srbovace oni jos 30 godina...
  • .

    08.05.2021 13:17
    PatriJote su teski kompleksasi jer su se svi razbezali od njihivog srbovanja.

    Pa sta ako deo danasnjih Hrvata ima srpsko poreklo?
    Koliko Srba ima neko drugo poreklo... ilirsko, madjarsko, jevrejsko, tursko...
    Kakve to ima veze, cete svakog pod mikroskop, cete krvna zrnca prebrojavati?
    Bolje se zapitajte sto svi beze od vas... ali ne, istu plocu vrtite 30 godina
  • Rango

    08.05.2021 10:13
    Velika Racka
    Tako se u Monarhiji nazivala Slavonija...Srbi su bili ogromna većina..
    A.M.Reljković je pisao o tome 1700 i neke...
    Silom su postali prvo katolici a onda i hrvati..tako i Dalmacija..pisao Simo Matavulj...tako i većina današnje Hrvatske...
    I pazi ih sad kako drmaju kavezom...
  • PurgerNS

    08.05.2021 10:07
    pošto hrvati negoduju
    Dubrovnik 1800 i neke..popis..98% dubrovčana izjasnilo se srbima a jezik kojim govore bio je srpski...vera katolička..
    jednim ukazom monarhije ,svi katolici su postali hrvatima
    šta se sad bune...kada se zna da su bunjevci došli iz hercegovine,da bili su katolici ali nisu bili hrvati...deo bunjevaca se nastanio kod današnjeg užica ,većina je nastavila na sever...
    koliko su hrvati vršili silu jasno govore i današnja prezimena u hrvatskoj..Obradovići,Vučići,Miloševići...veliki hrvati
    da ne pišem o 1/3 prekrstiti,1/3 iseliti i 1/3 pobiti
  • Blok

    07.05.2021 23:14
    Bunjevački jezik u Subotici može a da se viori zastava Srbije u Bujanovcu ne može!?!?!? Mi stvarno ko država ni ne treba da postojimo.
  • Zrenjaninac

    07.05.2021 20:15
    Baš
    Podrška komšijama Bunjevcima. Drago mi je što ste održali svoju dedovinu, što ne želite da budete ni Srbi, ni Hrvati - već svoji, Bunjevci. U inat svima.
  • @

    07.05.2021 18:17
    @Bacvanin

    Tzv Velika skupstina je najveci plagijat I potpuno nereprezentativna te se ne moze uopste uzeti kao primer bilo cega.
    Nemci i Madjari zajedno su boli apsolutna vecina koja nije nista pitana.
    Na njih ste namerno zaboravili.

    Ova podvala je prosla samo jer su velike sile tako nagradile Srbiju dajuci joj ratni plen.

    Bunjevci su Hrvati osim pojedinacnih Bunjevaca koji de ne izjasnjavaju tako.
  • @Bačvanin

    07.05.2021 16:23
    Ne, to uopšte to ne govori. Navrat nanos skupljena gomila u organizaciji srbske crkve je nereprezentativan uzorak. Ako su Bunjevci narod, onda su i Bačvani narod. A tek Vojvođani. A nas je i više.
  • Bacvanin

    07.05.2021 15:52
    Ptica kukavica
    @ Antun : Ne samo jugoslovenski katolici da su postali Hrvati bec i italijanski( N.K. Hajduk imao je Hrvate u timu Fulgozi,Kuci( gucu) da ne prelistavam telefonski imenik Splita,Rijeke.Koliko su Madjara preveli u Hrvate,bilo je i obrnuto.Tek koliko je Srba prevedeno u carsku veru,potom u Hrvate hteli oni to ili ne.Zatim kad su uspeli da porodicu Tudjman ( cisti hrvatski naziv ) prevedu u Hrvate i da Tudjmana proglase ocem domovine.Koji su to livemeri po pitanju nacionalnosti.
  • Bacvanin

    07.05.2021 15:27
    Velika skupstina
    Podatak od 25 novembra 1918 god.sa zasedanja Velike narodne skupstine gde je proglaseno izdvajanje srpskog vojvodstva iz porazene carevine Austrougarske u drzavu Srbiju.Tom cinu prisustvovalo je 575 Srba,84 Bunjevca,zatim manji broj Slovaka,Rusina,Sokaca 3,Hrvata 2,Nemaca 6, i Madjara 1.Ovaj podatak govori da su pre sto godina u danasnjoj Vojvodini Bunjevci bili po brojnosti odmah iza Srba.Odnos Bunjevaca prema Hrvatima u toj skupstini bio je 84:2 a danas po zadnjem popisu Hrvati su brojniji u odnosu na Bunjevce,zahvaljujuci Vatikanu i katolickoj crkvi kao i komunistickoj Jugoslaviji koja je Bunjevce smatrala da su Hrvati jer su katolicke vere.
  • @Antun

    07.05.2021 13:31
    ali Ne može...

    Ne možete vi Bunjevci koji sebe Ne smatrate Hrvatima (inače manjina Bunjevaca) biti privilegovaniji u odnosu na sve ostale nacionalne zajednice.
    Dobili ste službeni jezik kao čisto političku ne lingvističku odluku.
    I to iako, mimo zakona, činite manje od 15% stanovništva.

    Gde je status službenog jezika onda za mađarski, hrvatski, rumunski, rusinski, romski, slovački, nemački, ukrajinski širom Vojvodine u slučaju da dotični narodi čine manje od 15%? Toga nema.

    Zašto vi (inače omiljena manjina srbijanskim nacionalistima) da budete jedini privilegovani?

    Ili svi ili niko, a vi lično govorite kojim god jezikom želite, možete i srpskim slobodno (samo nemojte nedajbože hrvatskim ni slučajno kad već toliko to ne želite).
  • sendvic

    07.05.2021 13:03
    plz
    Strani placenici uzjahali narod,sad vam je jasno zbog cega smo pola veka bili pod turcima!
  • Hitno

    07.05.2021 12:23
    Hitno mi treba overeni prevod sa bunjevačkog na hrvatski i to ikavicu.

    Molim za informaciju ko mi to može uraditi i da li ću dobiti Popust pošto će jedina razlika između 2 teksta biti: "kruv" (bunjevački) - "kruh" (hrvatski).

    Hvala za informaciju.
  • Antun

    07.05.2021 12:14
    Bunjevci (i Šokci) su postojali i u (Austro)Ugarskoj, dakle, pri nego je Srbija došla u Bačku. A ako mi ko pokuša zabraniti moj jezik, ja ću reći da divanim srpski, ne hrvatski.
    Shvatite već jednom da ne moraju svi jugoslovenski rimokatolici biti Hrvati ...
  • Nsodltown

    07.05.2021 11:53
    Hoću da naučim...
    Molim vas za informaciju gde mogu da nabavim bunjevački rečnik, kako bi naučio još jedan jezik... Takođe i pravopis i gramatiku...
    Pozdrav svima u Subotici!
  • Podbarac

    07.05.2021 11:32
    Evo opet ja
    Kanda puno komentarišem - dokon populi i jariće krsti - pa mi se komentari objavljuju tek poneki?

    No, ukratko - za slaviste sveta postoji samo jedan jezij "South-slavic" ili-ti "Jugoslovenski" tj. "Južno-slovenski". Tako je i trebalo i ovde da bude, ali su združene snage domaćih "nacionalino svesnih" slavista to kod stvaranja obe Jugoslavije zdušno odbile... Naravno. uz pripomoć tadanjih politiĆara...

    No, evo primer iz EU: Nemci imaju toliko dijalekata, da se međusobno jedva razumeju, ali imaju jedan-jedini književni Nemački jezik. A njime svojim dijalektom pričaju i Austrijanci i poneki Švajcarci i Holanđani, Belgijanci... i niko se ne buni što se zove "Nemački".

    Ista priča i sa Engleskim - isti jezik je i u UK, Irskoj, US, Indiji, Južno-afriškoj republici... i nikom ne pada bez obzira na izgovor - dijalekte i lokalizme - da ga nazove drukčije...

    Samo se mi pravimo mimo sveta - kanda nemamo druga posla? Ili nećemo da priznamo da smo zapravo bliži jedni-drugima nego što su to npr. Englezi i Indijci?

    Nagradno pitanje: Da li jedinstvo gradi imperije, a nejedinstvo banana-državoce?

    Tolko.
  • Bunjevac Albe

    07.05.2021 11:11
    Mnogi komentatori nemaju pojma ko su i sta su Bunjevci,koji danas zive u Srbiji i Madjarskoj.Grad Baja i sva sela u Madjarskoj uz granicu sa Srbijom vecinski su stanovnici nekad bili Bunjevci.Bunjevac je bio golman MadjRske Grosic,kao i braca Dujmovici kojima su promenjena prezimena nasilno u Dunaji | i Dunaji || da bi mogli igrati u reprezentaciji Madjarske.
  • Ovo

    07.05.2021 11:04
    je
    Ovo je za mene urnebesno, da je to bilo u vreme demoktratske stranke mislim da bi bili teški neredi sa sve ekstremističkim organizacijama, kad ste poslednji put čuli za "obraz" i ostali i tog njihovog Obradovića. Šta njima Vučić radi, samo "motka" i oni ćute kao zečevi već 10 godina.
  • Dejan

    07.05.2021 10:29
    i juu
    Evropski parlament godisnje gubi odnosno placa preko 2 milijdarde eura za razna prevodjenja jer tu niko nikog navodno ne razume !! Tako i ovde, pricajte vi bunjevci kako hocete, ali sami placajte prevodioce i tumace, samo nemojte da mi placamo tu svinjariju ! Molio bih muzickog prevodioca da mi prevede sve pisme Zvonka Bogdana na srbiski jezik, posto ga nista ne razumim sto piva !
  • Bacvanin

    07.05.2021 09:05
    Pokrstavanje
    @ Milosa; Dobro kazes sve vraca.Ako je neki narod putem svojatanja drugih naroda povecao svoju brojnost to su Hrvati.Koliko ste Srba preveli u Hrvate,postoje istorijski dokumenti o tome.Samo u NDH bio je zakon donet kako smanjiti brojnost Srba a povecati brojnost Hrvata,na osnovu svetog trojstva katolickih Hrvata,1/3 Srba pobiti,1/3 proterati i 1/3 pokatoliciti i pohrvatiti.Zato ovu trecu opciju posluzila su deca Srpske nacionalnosti gde su osnovani logori za decu,kao i dodela dece po porodicama u Zagorju.
  • Luxemburg

    07.05.2021 08:47
    Narod i jezik bez države!! Sad im dajte deo Subotice pa neka budu kao San Marino.
  • @

    07.05.2021 06:49
    @Dvolicnost,
    Ne, vi ste dvolicni.
    Bunjevci nisu nastali samo spontano, kao sto narodi i jezici treba da nastaju, nego podstaknuti nacionalistickom politikom Srbije da bi se vestacki smanjio broj Hrvata.
    Onda, gde je s vase strane tolerancija?

    Ili cete biti tolerantni i podrzati vojvodjanski jezik i jezike svih ostalih manjina cak i ako ih ima puno manje od 15% da postanu sluzbeni?
    Da vidimo vasu toleranciju...
  • Pa

    07.05.2021 00:19
    @Kostunica
    Ako ti je bunjevački naternji zašto da ne?
  • Zokins

    07.05.2021 00:05
    jezik
    Predlažem da se usvoji i niško - vranjanski jezik kao zvaničan. A možda i leskovački sa malin naglaskom na Makedonski.
  • Kap po kap

    06.05.2021 23:48
    ''A koja je razlika izmedju srpskog i hrvatskog jezika?''

    Ta sto je stokavsko narecje osnova iskljucivo srpskog, a ne hrvatskog jezika. Kao sto je slava srpski, a ne bugarski obicaj. I sto ce pre biti da se u Mostaru prica srpski (Djikic, Santic...), nego u Cacku hrvatski (osim ako im u posetu ne dodje Robijev cale).
  • Kostunica

    06.05.2021 23:16
    @hmm

    U SRB je srpski, u HR hrvatski, u BIH bosanski-bosnjacki, u MNE crnski-gorski, (u SU i bunjevacki izmedju ostalih) itd. Kakvo bogatstvo izraza za jedno te isto i neiscrpna tema za lingviste da mlate praznu slamu.
  • Лиманац

    06.05.2021 22:49
    Лимански језик хитно у Статут града НС.
  • dvoličnost

    06.05.2021 22:14
    @Dva losa ubise Milosa
    O kako smo samo promenili retoriku nakon što je dato pravo Bunjevcima, a baš niti jedno nije oduzeto Hrvatima!
    Gde nestadoše one priče o vojvođanskoj toleranciji, pa Balaševićevi stihovi, hm?!
    Ooh, ispade da smo živeli od hrvatskog turizma!
    Ček zar nismo najrazvijeni region, posle vas i Slovenaca?
    Ili ste to lažno sufrirali dok vam je odgovaralo, da bi potakli separatizam i oslabili Srbiju, a sada pokazujete pravo lice?!
  • Kostunica

    06.05.2021 21:50
    Da li mogu da postanem sudski tumac za bunjevacki jezik? Lova do krova!
  • hmm

    06.05.2021 21:43
    @Zokins
    A koja je razlika izmedju srpskog i hrvatskog jezika?
  • Logi

    06.05.2021 21:14
    sudski prevodioci
    eto posla za sudske prevodioce bunjevačkog
  • .

    06.05.2021 19:06
    @Da losa ubise Milosa

    Sve ste odlicno rekli, taman da istinom iznervirate one koji zive u Vojvodini a mrze je paradoksalno, kao i njene specificnosti i suzivot. Takve mi zovemo patriJote.

    U pravu ste i da Vojvodina nije bila razvijenija od Hrvatske.
    Doduse bila je jako jako blizu i ne zaboravimo, Hrvatska je imala i ima onakvo more i obalu i samim tim turizam.
    Vojvodina to nije imala pa je opet bila skoro na nivou HR.
    Da HR nije imala turizam, bilo bi obrnuto.

    No, nema veze, sta nam vredi prisecati se, bolje da se osvrnemo i vidimo svoj moralni i materijalni sunovrat.
  • Zokins

    06.05.2021 18:23
    jezik
    A koja je razlika između Bunjevačkog i Hrvatskog jezika ?
  • neko sama

    06.05.2021 17:25
    Jezik i pismo
    Kao što neko već reče, vreme je da se standardizuje i ozvaniči vojvođanski jezik.
  • pera

    06.05.2021 17:07
    ..
    E u gujcu.
  • Čomski

    06.05.2021 16:45
    @ss

    Da li to isto tvrdite i za bosanski, hrvatski i crnogorski, poštovani ''ss'' (pravićemo se da ste slučajno napisali ta slova)?
  • Da losa ubise

    06.05.2021 16:10
    Milosa
    E, lipi moji srbski radikali. Sve ovo sta radite u cilju unistenja hrvatskog nacionalnog identiteta na sjeveru Backe i opcenito u Vojvodini, na kraju ce se obiti o glavu onima koji s tim nemaju nista. Balint Pasztor ovim cinom kopa jamu i svojim Madjarima u Vojvodini. Zar mislite da ce radikalcine biti zadovoljene unistavanjem Hrvata Bunjevaca, brzo cete vi doci na red, kad padnu dva autokrata, od kojih je jedan i neosudjeni ratni zlocinac, u Pesti i Beogradu. A vi Vojvodjani, zasto se ne pitate, kako to da ste danas ni vise ni manje nego x3 ( barem ) veca sirotinja od vasih susjeda Hrvata ? A tako se slatko prisjecate, kako vi kazete, vremena kada ste bili najrazvijeniji dio SFRJ izuzev Slovenije ? Dobro, nikad niste bili razvijeniji od HR po BDP u, ali ajde, to cemo preskocit. Pa upravo ste zbog ovih radikalcina, Stevana Bakica, Milosa Vucevica, Mirovica, Gojkoviceve, Paroskog, Vulina, i inih radikalnih Vojvodjana, tolika materijalna sirotinja. Lp za NS :)
  • ss

    06.05.2021 14:23
    Svasta
    To nije zaseban jezik, ovo je samo politizovanje.

  • Србин

    06.05.2021 14:09
    Где нестаде оно „Браво, komşije”?
  • a sad...

    06.05.2021 13:39
    Otvorena Pandorina kutija.

    Hrvatska slobodno nek krene da odrođuje Ličane, Kordunaše, Banijce.

    A kod nas vojvođanski da postane službeni jezik.
    Svakako se više ljudi izjasnilo na važećem popisu kao Vojvođani nego kao Bunjevci.

    Naslađivanje patriJota neće biti dugotrajno.
    Sve im se obilo o glavu do sad.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna