Info
01.09.2021.
09:30 > 11:43
"Dačija spring" bi srpskog kupca trebalo da košta do 12.000 evra, na osnovu jednog punjenja prelazi 300 kilometara, a obnova električnog kapaciteta traje oko sat vremena.
  • Darko

    02.02.2024 04:39
    Dacia spring
    Mi još uvek čekamo dolazak ove dačije u Srbiju a evo kada je objavljeno da dolazi.Kod nas ništa rentabilno ne sme da dodje.Isto kao i Indiska TATA.Ne sme Srbin da kupi jeftino.
  • Nenad

    18.07.2022 12:49
    Oktobar
    U oktobru prestaje da vaze subvencije od 5000 evra, tako da 19.000 evra za takav auto se ne isplati. Licno bih ga kupio za oko 8 do macimalno 10 hiljada evra! Pa da kazes, ustedeces nesto vremenom.. za 20000 evra mozes kupiti avion od aita realno!
  • ene ga

    18.01.2022 17:22
    tesle mi
    kada bi sve ovo tesla pročitao,,umro bi od smeha kako ljudi nasedaju na propagandu,,ne postoji nikakva ušteda kod električnih automobila,,bar ne sa ovakvim vidom baterija i punjenja,,to govori najprostija računica za tri godine upotrebe kada je vreme da se zameni akumulator,,pa val svi koriste moderne mobilne telefone
  • Zoran

    26.12.2021 21:05
    Istina...
    ...je samo da ce cena biti veca od 12000 e sa svim subvencijama,a ostalo su samo nagadjanja.Dok se u Evropi prodaje vec 2 godine nasi mudro cute i cekaju.Ja odoh u Rumuniju, a nasi 'strucnjaci' neka bleju.
  • Slavko

    24.12.2021 22:30
    Solarni panel
    Šta mislite da se na krovu auta ugrade solarni paneli ?
    Mislim da bi se auto moglo samo puniti.
    Odeš na izlet,more,jezero i parkiraš na sunce ,svi traže hladovinu a ti ga poperimš na sunce
  • Ivan

    11.10.2021 16:59
    Reciklaza
    Za uvoznika buduce dacije da navede koliko kosta novi set baterija za daciju spring...a sto se reciklaze baterija tice...po zakonu proizvodjac mora preuziti baterije...stare...znaci vraca mo ih u rumuniju...ili kinu...kako su se dogovorili...
  • Ivan

    08.09.2021 00:36
    Daleko smo mi od toga
    Alo ljudi pre 20 dana bio na tehničkom i dok čekao red ljudi se brinu dobra većina njih hoće li proći tehnički stare astre kadeti audi jaje lade nive jedva skrpili registraciju i osveživanje vozila da prođu pregled a vi ovde govorite o električnim vozilima a najveći proizvođač struje u državi je termo elektrana koja kad bi stala morali bi struju da uvozimo kao što i jesmo pre nekoliko zima kad su nam falili kilovati pa smo uvozili iz bugarske ulice pune rupa u vranju 1200 radnika geoxa ostalo bez posla kompletna fabrika je ugašena italijani se pokupili i otišli bez najave i bez objašnjenja porodice početak školske godine dočekuju na biro zapošljavanja u prevodu nosimo cepane pantalone a maštamo o novom šeširu strašno
  • Strujomer

    03.09.2021 08:44
    Cena struje
    Notorna je laž, opšte prihvaćena, da je cena struje u Srbiji najjeftinija!
    Cena struje u Srbiji je najskuplja!
    Pogledajte vaš račun i sračunajte. Mi koji smo u zelenoj zoni nas košta 10 evro centi kW. Ove u plavoj 15 a u crvenoj bog te pitaj!? EDB kaže ali to preko 3 evro centa su porezi itd... Ajde...ko da moj novčanik razdvaja računček a i da razdvaja, suština ostaje ista...ja plaćam 10 evro centi po kW. A Ti još više!
  • Lemy

    03.09.2021 07:33
    Prljava tehnologija
    Sve je to lepo i divno, svuda se govori samo o
    dobrobiti a nigde koliko je prljava tehnologija dobijanja akumulatora i da još nisu rešili adekvatno reciklažu istih.
  • Slobodan

    02.09.2021 19:32
    Jeste da je
    u Srbiji struja najjeftinija, ali...
  • Ђмкђ

    02.09.2021 16:05
    Лажж
    Не прелази 300km већ 230km.
  • nes

    02.09.2021 15:22
    i vrlo brzo ce kod nas biti cena kilovata jednaka ceni litre dizel goriva, i
    a to ce, verovatno, vaziti i za domacinstva, pa vi vidite benefite prelaska na elektro vozila
  • Bmb

    02.09.2021 15:08
    Dok god ne bude moralo, voziću svog dizela,a posle-ostavljam dozvolu i gotovo.Nemam ja novca za električne igračke, a i ne bih, od mog mesta, kad idem za Beograd, dva puta da dopunjavam "auto".
  • Marko Lukić

    02.09.2021 14:49
    Cena el. automobila
    Juče čitam da su kineski el. automobili 3.500€. Nije li to povoljnije od Dačije?
  • Рашо

    02.09.2021 14:13
    Около коле
    Пропагирање ове новотарије постаје баш нападно а све као "еколошка" прича! Све време се избегава разговор о томе колико је еколошки оправдана производња тих батерија а посебна тема је чињеница да још нико у свету, понављам, нико у свету, нема ни један успешан покушај збрињавања опасног отпада - батерије за возило! Неко упорно гура свет у још једну спиралу пропасти и десиће се слично као са нуклеарном енергијом чији отпад складиштимо привремено и још увек не знамо куда и шта са њим али се "правимо наивни" да је све у вези те технологије у реду! Гурање главе у песак нам баш добро иде!
  • LoKaLnO TaNdRkAlO

    02.09.2021 13:29
    Cz
    @Cz

    Punjenje baterije do 80% koja je ispražnjena na 10% kapacitet zahteva oko 30KW električne energije bez obzira na brzinu punjenja, tako da će električno brojilo izbrojati oko 30KW/h po punjenju. Treba pogledati koliko košta jedan KW/h u zelenoj tarifi, plavoj i crvenoj. Problem nastaje kada zbog prelaska u drugu tarifu ne raste samo cena punjenja automobila već kompletna potrošnja struje za celo domaćinstvo, cena struje koja troši bojler, šporet itd. raste zbog punjenja automobila.
  • Cz

    02.09.2021 10:30
    Niste napisali koliko bi kostalo punjenje od 12 sati na kucnu uticnicu pa da vidimo da li se isplati voziti na struju.
  • Dzoni

    02.09.2021 09:56
    Subvencije u Srbiji su smeruja jer je odvojeno milion eura za celu godina.. A subvencija je 5 000 eura tj ima samo za 200 automobila godisnje.. Tako da je npr za ovu godinu potroseno tih milion I obustavljemo I to je tih bednih 200 automobila za celu drzavu
  • Bane

    02.09.2021 08:22
    Velika šteta što se ne omogučava taksistima zbog 4 mesta da uzmemo već tu Dačiu na struju jer za taksi traže 5 mesta.
  • Aca

    02.09.2021 08:01
    @zokins
    Sto se tice struje ,postavljanjem solarnih panela mogu se puniti el. vozila,bez ugrozavanja zivotne sredine. Da nepricam o vetroparkovima. Ps. Vozim el. Vozilo vec 3 god. i prava je stvar za novcanik.
  • Marinko

    01.09.2021 17:36
    Ovo je sad tako, a za 10 godina će pola nas voziti na struju. Još nije sazrelo za masovnu upotrebu. I u razvijenijim zemljama je problem sa električnim autom. Ako zatreba, pet litara benzina može se preneti u kantici. A struja?
  • :/

    01.09.2021 17:02
    -
    @ sale

    Ne.
    Dacia Duster je dobio 0 zvezdica na Latin NCAP testiranju u Kolumbiji zato sto se prilikom bocnog udesa prevrnuo i napukao mu je rezervoar.

    U pitanju je Dacia Duster proizveden u Kolumbiji.

    Dacia Duster je na Euro NCAP testiranju dobio tri zvezdice, pre svega zbog nedostatka aktivne zastita (zatezaci pojasa pred udes i slicno).

    Dacia Spring jos nije testirana.
  • Zokins

    01.09.2021 16:59
    struja
    A struja iz termoelektrana na ugalj koje zagađuju više nego sva dizel vozila. Dokazano prošlo proleće za vreme vanrednog stanja.
  • LoKaLnO TaNdRkAlO

    01.09.2021 16:19
    Uradio sam domaći
    Ja uradio domaći.
    Specifikacija proizvođača:

    Punjenje baterije od 10% do 80% Tip 2 (Mennekes - IEC 62196)
    Monofazno 10A (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 13 sati i 45 minuta 12 km/h
    Monofazno 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 8 sati i 45 minuta 19 km/h
    Monofazno 32A (7.4 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW* 5 sati 34 km/h
    Trofazno 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW* 8 sati i 45 minuta 19 km/h
    Trofazno 32A (22 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW* 5 sati 34 km/h
    * Ograničeno elktronikom u vozilu, nije moguće brže punjenje

    Brzo punjenje kombinovanim sistemom punjenja CCS Combo 2 (DC) od 10% do 80%
    potrebna snaga je 30 KW (prosečno 20KW) trajanje punjenja 1 sat

    Koliko može da pređe sa potpuno napunjenom baterijom
    Ako je temperatura vazduha 23˙C
    Gradska vožnja oko 265 km
    Autoput oko 150 km
    Kombinovano oko 195km

    Ako je temperatura vazduha -10˙C (minus 10˙C) aktivirano grejanje baterije
    Gradska vožnja oko 170 km
    Autoput oko 115 km
    Kombinovano 140 km

    Koliki je životni vek same baterije odnosno koliko može da odradi ciklusa punjenja nisu naveli.
    Snaga elektromotora je 33KW odnosno 44 konjske snage
    Obrtni momenat elektromotora je 125 Nm
    Maksimalna brzina je 125 km/h

    Ako se reši problem punjenja vozila u srbiji bilo bi mi interesantno ali ovako je komplikovano.
    A, da ne spominjem servise :(
  • Hublo

    01.09.2021 16:01
    300km i sat vremena punjenja? Mvrahahahahaha... Biram hibrid. Struja može kada budem znao da bar mi u Srbiji istu ne pravimo većinom iz uglja. U Srbiji nema mesta za eko momenat. Zagađuješ na koji god pogon da se voziš. Jedino što podržavam je što kod ovih vozila nema zagađenja bukom. I bez soma km 'dometa' ne vredi pričati. I tipa 15 minuta dopunjavanja.
  • Profesor

    01.09.2021 15:31
    Idealni prigradski auto
    Koliko vidim, većina komentatora je promašila poentu ovog auta. Njegove peformanse se dosta slabe i nije predviđen za daleke puteve (tipa more, itd).
    Po meni, ovo je idealan drugi auto ko ima kuću u prigradskom naselju ili okolini grada. Svaku 3-4 noć priključiš na utičnicu i koristiš ga 90% vremena (posao, škola, vrtić, tržni centar, dečji treninzi, vikendica, itd).
    Ako država vrati subvencije koje je ukinula, dogodine uzimam ovaj auto!
  • @LoKaLnO TaNdRkAlO

    01.09.2021 14:45
    Punimo ih u kucama, ne stanuju svi po stancicima sa po 100 stanara u ulazu i 5 parking mesta. A i imas chargemap svakako pa nadji, imas nekoliko stanica za punjenje ovde u NS-u.
  • LoKaLnO TaNdRkAlO

    01.09.2021 14:00
    Gde da je punim?
    Gde pune te automobile ljudi koji zive u zgradama i nemaju garaze?
    Koliko trosi njen punjac struje kada je puni za sat vremena? Koliko izadje mesecni racun za struju vlasnika ako je puni preko svog brojila a mesecno predje recimo oko 1500 km?
  • bogdan

    01.09.2021 13:33
    izmišljotina
    Generalno elektro automobil neće naći masovnu primenu u Srbistanu zato što nema isti nema razvijenu mrežu punjača el.energijom.Punjenje na kućni priključak je sizifov posao a kapacitet od 300 km je stoga vrlo mali.Pogotovu na otvorenim putevima .Više vremena provedeš u traženju priključka i punjenju, baterije nego u putovanju.A čini mi se da je ovaj elektro automobil u pokušaju ,razlog što se u Srbiji ne prodaje više Dačija Sandero sa motorom na unutrašnje sagorevanje.Ja ga vozim 12 godina i, osim skromnije opreme ,nemam nikakvih primedaba.
  • Mr.M

    01.09.2021 13:16
    Izbor je lak nova dacija sa garancijom ili polovnjak star 6-10 godina kao macka u dzaku
  • Coolg

    01.09.2021 13:03
    Sačekaće jos koju godinu...
    Već se uveliko radi na baterijama koje su puno efikasnije, a vremenom će postati i jeftinije...
    Ipak bez i zvaničnog prisustva Tesle, koja bi treblo znatno da doprinese promenama u kompletnom elektroenergeskom sistemu izgleda neće biti ništa...
    za 10.ak godina...
  • Aleksa

    01.09.2021 12:40
    Koliko vidim...
    Koliko vidim .... nema šanse da ovaj Dačija Spring prođe tehnički pregled u Srbiji, ni prvi.
  • Bane

    01.09.2021 12:28
    Novinari...
    Bar to mora novinar da zna, za 100km ce potrositi 12kWh, a ne kW. kW se koristi za snagu...
  • Dejan

    01.09.2021 12:26
    Srb-i
    To sto rumun dotakne, racunajte da je vec pokvareno ! Sad citajte minorne primerke koji su imali i imaju daciJe i nikad nisu imali problema sa istom,naravno da su zadovoljni !!!
  • Q

    01.09.2021 11:50
    Napacen narod sanja matorog audija dizelasa koji na semaforu drnda kao traktor.
    Sta cemo kada smo glupi, siromasni i iskompleksirani…
  • Sale

    01.09.2021 11:43
    Zvezdice
    Jel to taj auto sto je dobio 0 poena na NCAP testiranju?
  • Lufthansa

    01.09.2021 11:40
    @Kros
    Slazem se sa vecinom stvari koje si napisao ali cekaj malo brt, to o putovanju na more tako funkcionise samo u domenu teorije. Kao ono popijem kafu, protegnem se malo pa nastavljam, haha, malo sutra. Ne mogu da se ne nasmejem na ovo, jer ono sto iz svog iskustva znam da je i u zemljama sa daleko razvijenijom infrastrukturom za punjenje el vozila od Srbije, obicaj da bude 4-6 punjaca po pumpi, i sad zamisli dodjes ti tako kad ono svi terminali zauzeti i iza njih jos par ceka u redu. Pa onda cekanja na carinama, na naplatnim rampama, leto je, radi klima, trosi se baterija i dok stojis u mestu. Putovanje na more el automobilom je daleka buducnost a danas samo fantazija a u skorijoj buducnosti najgori horor od odmora ako ne zivis 300km od mora.
  • Djoka

    01.09.2021 11:38
    Vozio sam daciju steway, prodao je dalje 2016. godine. Jos se cujem sa kupcem, kaze da samo radi mali servis i da nije imao nikakav problem. Moj utisak je bio isti takav, zaista sam svugde stizao sa njom, uz minimalne troskove odrzavanja. E sad, jeste, izgleda jeftino, ali je jako pouzdan auto
  • Brka

    01.09.2021 11:34
    Da imam 12k € vozio bih novi auto
  • /

    01.09.2021 11:15
    Dachia = gomila najjeftinije plastike.
    Kola sa jako losim kvalitetom.
    Jos elektricna verzija, sta mislite koliki je zivotni vek baterije?
  • neko

    01.09.2021 11:13
    sve je to lepo, ali...
    Sve to što je napisano stoji, osim jedne male ispuštene činjenice, a to je da je država potrošila kompletan budžet koji je planirala za subvencionisanje kupovine EV. Tek početkom sledeće godine će se praviti nov rebalans i koliko para će moći da se subvencioniše... bilo skoro i u emisiji SAT. A distributer DACIA-e platio članak da izađe, kako bi najavili prodaju, i to je skroz legitimno.
  • Vladimir

    01.09.2021 11:05
    Svi]a mi se tendencija
    Moj sledeći auto će sigurno biti električni.
  • Kros

    01.09.2021 10:59
    Najveci problem kod nas sto drzavu a ni EPS a ni bilo koga drugog ne interesuje ulaganje u mrezu brzih punjaca. Do tad elektro vozilo (ne hibrid) u Srbiji nema poente. 300km je super, na primer krenes na more da kazemo CG, na pola puta, Zlatibor, prikacis se na brzi punjac, sednes popijes kafu odmoris, prosetas, sednes u auto i nastavis dalje posle sat vremena. Ili krenes za Nis, pa na autoputu objekat kao benz. pumpa, ali sa punjacima, restoran, kafic, sednes odmoris napunis i vozi. U ovom momentu, krenes.... i sta onda?
    Za po gradu isto ok, ali ako imas kucu sa garazom/dvoristem, pa kabl pa punis polako preko cele noci... ili da ugradis brz punjac kuci..opet nemoguce, tu ti je EPS i hiljade zezancija, da li imas uslove, ko ce ti ugraditi i slicno.
    Vec sad, ima stranaca koji voze elektro vozila kroz Srbiju, EPS i drzava bi trebalo da izgrade na autoputu jedan takav objekat, sa dosta brzih punjaca, kaficem, restoranom.. Jos jednom, bez dobre pokrivenosti punjacima, prica o elektro vozilima u Srbiji je besmislena.
  • Lufthansa

    01.09.2021 10:54
    Single purpose car
    Ni nov iz fabrike ne moze da predje nazivnih 300km a jos manje posle nekog perioda eksploatacije, a ono bitnije je da ako se ide i na kakva duza putovanja pored elektricnog vozila treba imati jedno obicno, tako da su plug-in hibridi buducnost jer to dodje kao 2u1, i to stvara mnogo vecu ustedu i u pogledu odrzavanja i placanja registracije...
  • Mita Močuga

    01.09.2021 10:20
    Nego...
    Jel razmišljao neko o skladištenju tih baterija kad propadnu, jer nisu večne i kapacitet im vremenom opada? Koliko se zagadi planeta proizvodnjom "sveže" struje za te nove potrošače? Pogotovo u Srbiji gde je javna tajna da se gura sirovi lignit u kotlove termoelektrana i da se meša pepeo u to? Da li je nekome poznato da jedna Nemačka još ni NE RAZMATRA uvođenje mreže punjača u državu i to upravo zato što se još uvek ne isplati?
  • zx

    01.09.2021 10:12
    iskoriscenost
    Malo ima nelogicnosti u tekstu

    "Ako se mesečno u vožnji prelazi 1.000 kilometara, to je u kućnom budžetu ušteda od 9.500 dinara, odnosno cirka 80 evra.

    Za deset godina korišćenja elektroautomobila sačuva se bezmalo 1.000 evra."

    elektro 1000km mesecno 80ex12meseci= 96oe
    10 god=9600e a ne 1000evra

    --------------DODATAK
    10000km godisnje na TNG------- 500e usteda
    10 godina 6oooe u odnosu na benzin/dizel
    dacia logan 2
    --------------------------------------

  • Anonimus

    01.09.2021 09:57
    Zanimljivo napisan prilog, odista će, bar prvih godina, najveći problem za vlasnike električnih vozila biti nerazvijena mreža " punjača".
  • Salamander

    01.09.2021 09:56
    A servis!
    Prava sitnica.
    Zamena baterija, bagatela.
    Odlaganje baterija, ekološko?
    Nema ništa bez letećih automobila Srbije.


  • Monter iz Jajaca

    01.09.2021 09:51
    Ako bude dobio isti broj zvezdica na Euro Ncap testu kao i ostale dacije, neka hvala, ni za dzabe mi ne treba.
  • zx

    01.09.2021 09:46
    iskoriscenost
    Malo ima nelogicnosti u tekstu

    "Ako se mesečno u vožnji prelazi 1.000 kilometara, to je u kućnom budžetu ušteda od 9.500 dinara, odnosno cirka 80 evra.

    Za deset godina korišćenja elektroautomobila sačuva se bezmalo 1.000 evra."

    eletro 1000km mesecno 80ex12meseci= 96oe
    10 god=9600e a ne 1000evra

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna