Autor: RTS

Info
15.01.2023.
09:33
Srbiji nedostaje oko 10.000 kvalifikovanih majstora za servisiranje vozila.
  • Steva

    15.01.2023 17:21
    sramota je kako nam dobro ide

    S
    15.01.2023 • 09:55
    Siromašnoj Srbiji nedostaju majstori koji u normalnim državama i nema.
    Bila sam kod ćerke u Danskoj. 80% Danaca vozi Teslu ili hibride i to je realnost. Tekst je izvor RTS zato je nakaradan i pripada delu kojem odgovara vraćanje u prošlost.
    Srbija je leglo dizelaša starih 15 i više godina. Novac je nažalost presudan zašto je to tako.

    Šta to znači leglo dizalaša ? Alo ,gospođo Srbija nije Holandija,Srbija je bila u ratovima,bila je bombardovana i godinama smo živeli pod sankcijama i zar sad očekuješ da sa platom od 400-500 evra vozimo Tesla automobile ?
  • rale1

    15.01.2023 16:50
    ja tebi ti meni
    Znam automehanicara koji radi automehaniku vise od 20 godina u svojoj kuci ,pomocni objekat tj. svoj auto servis koji nije legalizovao a ima struju,vodu,gas.....Mozemo se samo pitati kako je to moguce a ocigledno da je moguce pored ovakog sistema.
  • MileMi

    15.01.2023 15:00
    Ova novija auta su vecinom krsevi puna elektronike. Stalno se pale neke lampice I neke opomene, treba ovo treba Ono. Neki mehatronicari sa diagnostikom se ponasaju kao da su doktori. Jadan onaj Koji nepoznaje nikog ili nema nekog rodjaka sto radi mehatroniku. A sto se tice zarade, onaj ko ima svoju radionicu I nalazi se blizu BG ili NS, njemu netreba zapad. Ladno moze da zaradi 3000e mesecno.
  • Dača

    15.01.2023 14:46
    Ima majstora
    i to dobrih ali ne radi u Srbiji više.

    U Srbiji radi samo onaj ko mora,ko je prevarant i onaj ko vidi ovce za šišanje.

  • Skodilak

    15.01.2023 13:38
    Majstora je sve manje jer idu u bolje zemlje, ali i mi smo postali teske mrcine. Znam dosta ljudi koji imaju po par automobila, mnogi idu do najblize prodavnice, posla, poste kolima jer "mrzi me". Kola su kod vecine izradjene krsine do 2000 e, a kod majstora se ide samo kad se pokvari. Kao sto je neko vec napisao, auto ne trpi stipse. I biciklii i javni prevoz su ok, nije samo za sirotinju.
  • Kapitalisticke zaver

    15.01.2023 13:16
    Mićo
    15.01.2023 • 12:30

    Ovo je netacno, ali ok, uklapa se razmisljanje kako je sve prevara i zavera.

    Stvarnost je da je odgovor na komentar kojem objasnjavas mnogo komplikovaniji, jer je problem nastao na vise mesta i iz vise razloga.

    Cak i kod nas ima majstora koji ne menjaju plastike, nakon sto ih otvore. Zavisi i od starosti plastike.
    I kod nas ima majstora koji ipak umeju nekada da poprave deo, bez da ga promene. Nije ih fabrika ili kapitalizam naterao.
  • ma da

    15.01.2023 13:06
    Lože klince da upišu zanat tim izmišljenim platama i pričama kako automehaničari zarađuju više od ljudi sa diplomom.
    Ni jedan automehaničar zaposlen u servisu nema više od prosečne plate. Vlasnik servisa zaradi više, ali zaposleni u servisu su na prosečnoj plati, nešto većoj od minimalca, a posao fizički jako tezak i odgovoran.
  • Dragan

    15.01.2023 12:46
    Nece biti bolje
    Odlican tekst. U moru raznoraznih članaka gde se sve i svasta pise, za ovaj mogu da kazem da je realan i pun činjenica. I ovo tvrdim na osnovu toga sto mi je zanimanje usko povezano sa ovom oblasti. Da, veliki problem su nelegalni servisi. Da, ovlasceni servisi su preskupi ali iz razloga sto imaju mnogo vece troskove ali ima i puno servisa koji nisu ovlasceni a legalni su i nisu skupi. I cak su kavalitetniji. Tu je drzava odgovaorni i nije samo ova ovlast neuredjena. Tako je kod svih usluga. Obrazovani sistem katastrofa ali i nas mentalitet. Suma sumarum, tako nam je kako nam je i ko zna do kad.
  • Mićo

    15.01.2023 12:30
    @Vozač
    Zamena se radi zato što su fabrike tako napravile delove, da ne možeš da ih popraviš.

    Brdo plastika koje moraš da otvoriš da bi došao do onoga što je pokvareno, a kad otvoriš te plastike, nema sklapanja iste, zato što su ih tako napravili. Ne isplati se fabrici da ti možeš sve da popraviš bez zamene.

    Kapitalim ti je to.
  • Zrzadin

    15.01.2023 12:30
    "Svi bi voleli da budu direktori firme, da su čisti i da ništa ne rade."

    Izgovarate ovo kao da je nešto loše, a to je inherentno ljudskoj prirodi.

    " "Sa razvojem tehnike i tehnologije se i deci i roditeljima čini da će bolje zarađivati kao menadžeri, bankari, advokati... zanatlije su smatrane za neznalice, za ljude koji ne zarađuju puno", kaže menadžerka UASS."

    Menadžerka se žali što svi preferiraju da budu menadžeri? Pa ajde gospođo, presvuci se iz biznis kežual kostima u kombinezon i skrati te nokte, pa zaroni ispod haube.

    Da se razumemo, nemam ništa protiv servisera automobila. Nije svaki automehaničar đilkoš koji drži kalendar sa golom ženom u radionici, koji gleda da svakog klijenta odere što više, da bi potom te pare ostavio u dekolte krezuboj konobarici sa kojom vara ženu. Nije ni svaki čovek sa VII° SS kulturni gospodin i intelektualac, ali ovaj tekst je teški dživdžanizam.


  • w/e

    15.01.2023 11:52
    wat
    Kako manjak kada svaka budala sa garazom moze da se legalno proglasi mehanicarom?
  • Bananamen

    15.01.2023 11:49
    Cenim i volim mehaniku. Nisam se obrazovao u tom smeru ali ne zbog para nego zbog loseg obrazovnog sistema. Najgori djaci su primljeni u tehnicke skole i to je ubilo struku. Sad te skole pohadjaju ljudi koji nemaju kapacitet da razumeju modernu auto mehaniku i elektroniku. Zanat je potcenjovan i ubijan poslednjih 30 godina. Zaledim se kad mi klinci u mehanicarskim radionicama pocnu pricati gluposti koje misle da razumeju, a zapravo samo ponavljaju fraze ucene od starijih majstora bez mnogo razumevanja.
  • Vozač

    15.01.2023 11:37
    Ozbiljni majstori su već stari. Omladina bi samo novac uz minimum truda. Popravke su na nivou greške, uglavnom se stari deo vadi i baca i stavlja novi. Previše ljudi ima auto a ne mogu da ga priušte,a auto ne trpi stipsu.
  • bananarama

    15.01.2023 11:34
    Nekada su roditelji u Srbiji decu plašili sa "uči ili ću te za kaznu upisati na neki zanat".
    I tako se u Srbiji rodila averzija prema zanatima. Svi su bežali od zanata, na zanate gledali kao na nešto prljavo i odvratno.
    Na kraju se ispostavilo da je bilo koji zanat gospodsko zanimanje i da od zanata može bolje da se živi nego sa većinom završenih fakulteta.
    Drugarica završila fakultet, doktorirala, radi u gimnaziji kao profesor i stalno mi kuka kako joj je plata jedva nešto preko 70.000 dinara a kako komšija moler svakog meseca zaradi po nekoliko hiljada evra.
    Svaki moler, električar, vodoinstalater, zidar, stolar, mehaničar, . . . danas bolje živi i zarađuje nego čak i neki u IT sektoru a da ne spominjem profesore, lekare, bankare, pravnike, . . . .
  • Peja

    15.01.2023 11:16
    Dosta majstora ne ume da radi sa novijim autima,jednostavno nisu obuceni za novije tehnologije.Imaju dijagnostiku sa nekim ko zna kojim programima i to je to. Iz licnog iskustva.
  • Trajko

    15.01.2023 11:15
    Zašto Srbija uvozi zapadne krševe? Treba se okrenuti domaćoj proizvodnji ili kupovati ruska vozila.
  • Lopovska posla

    15.01.2023 10:27
    "Naše kolege ističu da su zbog postojanja velikog broja nelegalnih servisa prinuđeni da spuštaju cene"

    Da niste napucali cene kao da radite u NASA možda bi više ljudi išlo u ovlašćene servise.Kad sam trebao da radim veliki servis odem u ovlašćeni servis i pitam koliko bi to koštalo kažu oko 700€.Odem kod čoveka koji je radio u tom servisu,pitam njega koliko je,kaže za ruke 100€ a delove možeš i sam da nabaviš.Nabavim sve delove za 300€ i izađe me veliki servis 400€ i ostane mi 300€.I posle se pitaju zašto ljudi izbegavaju ovlašćene servise.
  • sssssssss

    15.01.2023 10:18
    kval
    Neće niko da bude kvalifikovan ni za šta, svi hoće da prepisuju, da se snađu. Ko će da radi bilo šta za 5 do 10 godina, pitanje je, ako ne motivišemo mlade da i nauče nešto, a ne da se samo provlače kroz škole.
  • S

    15.01.2023 09:55
    Siromašnoj Srbiji nedostaju majstori koji u normalnim državama i nema.
    Bila sam kod ćerke u Danskoj. 80% Danaca vozi Teslu ili hibride i to je realnost. Tekst je izvor RTS zato je nakaradan i pripada delu kojem odgovara vraćanje u prošlost.
    Srbija je leglo dizelaša starih 15 i više godina. Novac je nažalost presudan zašto je to tako.
  • Momo

    15.01.2023 09:44
    Momo
    Nema ljudi,vecina koja ima ovaj zanat,radi u EU,drugi svoje radionice i placeve,daju investitorima i dobijaju ono sto nikada,nebi za zivota zaradili dok treci,koji su ostali za nasa primanja su preskupi jer nema vise,konkurencije! To vam je cela,prica!!!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna