Novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju koji je trenutno u fazi pripreme donosi niz predloženih izmena, a među najvažnijim novinama su strože kazne za prekršioce i nulta tolerancija na alkohol.
Kao đto su u srećna vremena pred TV dnevik išli crtaći, tako ni moglo svaki dan u 19.25 na RTS da ide po jedna l e k c i j a iz saobraćajne kulture, za vozaće, pešake i bicikliste.
Tema ima bezbroj.
Povezati serijal sa nagradnom igrom.
Svakim danom u NS imamo prvo taxiste koji misle da su javni prevoz a nisu i nemaju pravo da voze zutom trakom. Drugo na skoro svim vecim raskrsnicama svaki dan mozete da vidite nekulturne sofere koji nece da cekaju u redu iza 10 auta fino mirno stalozeno i dodju do semafora a onda prave 2 trake iako ih nema. Takvima bi ja oduzimao dozvole. Ajmo prometna Policija napravite jednu veliku akciju pocev od mosta Slobode prema Nis-ovoj zgradi, dalje kod Mercatora, nize po Bulevaru itd. da ne govorimo o onima na B. Evrope sto po desnoj traci produze ravno za skretanje u desno. Ajmo nacelnik prometne zamenite malo stare navike i pocnite kaznjavati masovno.
Profesor Krsto Lipovac apsolutno gadja u centar. Glavni gradski arhitekta prica da mikromobilnost treba da se stimulise, automobili izbace iz centra grada, a ekipa iz Uprave saobracajne policije pravi autoputeve u centru grada, stimulise parkiranje na trotoarima i manja je od makovog zrna kada nicu nepropiano obelezena i opasna gradilista koja onemogucavaju prolaz pesaka. Pricsju o uvodjenje mobilnih stsnica za kontrolu trotineta, a iz kuce prakticno da ne mozete da izadjete, a da vam zivot nije ugrozen. Da smo dali deci iz 5. razreda osnovne skole da nam urede saobracaj, imali bi znatno bolje rezultate. Kod kreatora saobracajne politike postoji samo jedna mera - represija, bas kao i nekada kod bake sa sela - sta god da te boli, obmotas list kupusa oko noge, pa ce da prodje. O Agenciji da nepricamo, setsju maskotu pazljivka po Srbiji i svetu, za besplatne obroke (cirkus Kolorado). Nestacrmo kao rasa!
1. Свуда поставити камере.
2. Направити посебну јединицу која мотри камере, наплаћује казне и није део полиције него судства или антикорупцијског тима.
3. Банковни рачун да буде повезан са колима и дозволо м.
3. Наплаћивати казне све возаче укључујући полицију без ротације аутоматски.
4. Наплаћивати симболичних 500 динара сваком копромени правац кретења без укључења жмигавца. 500 по 500 ето реда јер жмигавац укључујеш због других, а не због себе.
U moje vreme se u okviru predmeta Opšte tehničko obrazovanje sprovodila saobraćajna edukacija. Imali smo opštinska takmičenja "Šta znaš o saobraćaju", a teoretski deo takmičenja je podrazumevao testove koji su bili identični onima za potvrdu (za vožnju bicikla sa motorom), i ko ih uradi dobro, mogao je da ode u policiju da mu se izda potvrda. Kada je došlo vreme da polažem vozački, praktično nisam ništa morao da učim, osim onih gluposti kao što je "sa koliko metara mora noću da se vidi tablica" (20m!, jaaako bitno). Možete donositi zakone kakve god hoćete, ionako sve pretvaramo u sprdnju (npr. obuku iz prve pomoći). Represija nikad nije rešenje nijednog problema, pa ni ovog.
Za to vreme gospoda iz Agencije prodaje testove vozačima kojima je oduzeta vozačka dozvola. Kada mesečno 100 ljudi ode u zatvor zato što su ponudili mito policajcu može da krene nabolje.
Zakon je i sada u redu za kulturne. Za one druge ni jedan zakon ne vazi. Njih vaspitava kamera. U BG od kad je "ukinut" auto-put, masovno voze kroz zaustavnu traku i to znatno vecom brzinom od one kojom se ide voznom i preticajnom. Nije do zakona.
Bravo profesore, ne može se preko noći unaprediti stanje bezbednosti u saobraćaju, već je upravo potreban sistemski rad od celog društva i u skladu sa tim predložiti Zakon koji će tome doprineti, a ne parcijalno predlagali rešavanje pojedinih problema.
Sve je to uredu ali dok god zakon nebude važio za svakog podjednako nista od toga jer suština svakog zakona je upravo da važi za svakog. I los zakon je zakon ako važi za svakog.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Saobraćajni stručnjak o izmenama zakona o saobraćaju: "Ima ih mnogo, a ne bave se suštinom"
Autor: Euronews Srbija
Info
•11.05.2025.
•08:10
Komentari 16
/
rajko
Jaa
Fotinija
Д.в
Posmatrač
Tema ima bezbroj.
Povezati serijal sa nagradnom igrom.
Perkovic Ivan
Aleksandar
Стојан
2. Направити посебну јединицу која мотри камере, наплаћује казне и није део полиције него судства или антикорупцијског тима.
3. Банковни рачун да буде повезан са колима и дозволо м.
3. Наплаћивати казне све возаче укључујући полицију без ротације аутоматски.
4. Наплаћивати симболичних 500 динара сваком копромени правац кретења без укључења жмигавца. 500 по 500 ето реда јер жмигавац укључујеш због других, а не због себе.
Jakobsfield
ABS
Neko
Slucaj
Goran G.
- Što je i bilo očekivano s obzirom na znanje onih koji su predloge pisali...
Milan
Bi
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H