"Mi se nismo adekvatno pripremili za dolazak brzih pruga", ocenio je profesor Fakulteta tehničkih nauka Stanislav Jovanović, povodom otvaranja pruge Beograd-Subotica.
Pruga je planirana da poveze Evropu preko Madjarske do Bara. Crnogorci treba da urade svoj deo. Za gradnju Pruga u Evropi ranije je bila zaduzena Rusija. Bez cekanja treba posla ti mlade ljude na studije u onu zemlju gde je Pruga projektovana.
Ma sve ste Vi u pravu, profesore, ali kako bi se onda veliki vođa reklamirao?! Kako bi ispirao mozak svojim teletabisima?! Kako bi ukrao neviđene pare?! Pljačka ne sme da stane! Kao i obožavanje firera... I to su jedine stvari koje Oskara, šefa mafije u Srbiji, interesuju.
Država čiji vozovi iskočili iz šina na brzini od oko 30 km na sat, nemože da ima voz od 200 km na sat. Ako tada nisu mogli održavati prugu, neće moći ni sada. Pitanje vremena kada će ovi brzi vozovi postati leteći kovčezi.
Mi više nismo sposobni ni ekser u čamovu dasku da ukucamo jer su ljudi koji znaju posao poumirali, otišli u penziju/inostranstvo ili rade neke sasvim druge poslove pošto su na njihova mesta dovedeni sektaški kadrovici. Školstvo je razoreno, tamo se uči samo o pravima deteta, sprečavanju vršnjačkog nasilja i kako biti poslušan građanin - savršeno je nebitno što ni maternji jezik nisi naučio, kamoli neki zanat. Te pruge će za pet godina biti zatvorene ili će vozovi ići na njima 10 km/h .
Lično sam učestvovao u izgradnji brze pruge od prvog do zadnjeg dana.... stara pruga skinuta,stari tampon skinut(koji nije bio ni 1m ) i još dva metra se kopalo u dubinu ,pa sloj lesa(žute zemlje),pa slojevi peska raznih vrsta geotekstila,mreža,kamena,betona,podvožnjaci,nadvožnjaci,vijadukti,prelazi za životinje,struja ,kablovi,putevi za prilaz .... E sad nek nam je bog u pomoć ako je neko nešto od slojeva preskočio . A vi što serete po Srbiji da je volite došli bi za dve godine da bar lupatu kamena bacite pa nebi plaćali strance. Ja trenutno tražim posao nigde ne radim Al Srbija je moja zemlja I jedva čekam da se vozom provozam.
Pa, samo Kinezima. Ali Prvorođeni je onda hteo da idu vozovi 200 km na sat, na svega nekoliko deonica. EU je nudila transparentan kredit od 300 miliona evra za brzine do 160 km/h, ali je slađe kad se napravi tajni ugovor s Kinom, pa cena dođe na preko 2 MILIJARDE dolara! Svi srećni (jer provizije i "provizije". Transportni vozovi neće ići preko 120-160, ali eto, mi PRVI u regionu imamo "brzu" prugu gde (opet naglašavam) na samo nekim deonicama navučemo i do 200 km/h, utata ostalim iz regiona, mi top, oni prc.
Zbog još luđih orbanista, Stadlerovi vozovi NEĆE moći u Nemačku, pa smo od Kineza uzeli njihove putničke vozove sa DVA sistema pantografa (evropski, kao naš, i kineski, kao u Kini i - na Mađarskoj deonici do Budimpešte).
Zapravo smo mi prc od PRC i AV
Do sad su se rušile nadstrešnice a sad će da se gine ovim vozovima koji neće ni tri dana ići 180km na sat.A BG Prijepolje najviše 60 na sat i stalno se Rusi.Padaju balkoni u BG na vodi.Tuneli se otvaraju kad gazda kaže.Stadion nacionalni košta milijsrdu a igra se u Leskovcu pred 4000 gledalaca.Klizišta svuda,voda u mlazovima pada na AP.Miloš pa još veliki.Srbija je zemlja iz koje Pametni bježe pa i kuvari,konobari...Ključ u bravu i poslednji nek ugasi svjetlo(ili lampu na gas)
Prvo reči " hop" pa skoči. Tako kada dodje vreme za popravke videće se tačno šta treba kako i čime to uraditi. Sto se uvek" stručno" priča o budućnosti .
Sanja draga, nije se prvih deset godina moglo previse uraditi u infrastrukturi (putevi i zeleznica) iz jednog prostog razloga -
2000. godine je preuzeta razvaljena drzava. Izbombardovana, razrusena, razrovarena, industrija razrusena i na kolenima, nepostojece domace i medjunarodne finansije, tek izasli iz sankcija i pet izgubljenih ratova, sa inflacijom, bombarodvanjem unistenim EPS-om i NIS-om.
I sta? Tada popravljati prugu? Od cega? Kasnije je krenulo dosta aktivno ulaganje u putnu i (manje intenzivno) ulaganje u zeleznicu.
Ali u periodu 2000-2010 ulagati 2 milijarde evra u prugu je bilo nezamislivo iz vise razloga.
Tako da, jako lako zaboravljamo kakvu drzavu su "zuti" preuzeli.
Znate kako, šta su žiti uništili, treba obnoviti, šta su pokrali, trrba nadoknaditi. Nije malo, bogami, samo pogledajte koliko su istaknuti pojedinci uvećali imovinu.
Ovi bar nešto za narod rade. Znali ste kad je početa pruga čega će faliti, što tada niste reagovali? Sistematski je u išten železnički saobraćaj koji je lepo funkcionisao. Sad dajte rešenje. Dajte neke konkurse na kojima će najbolji da pobede, ne vezare (kao od 2000 pa nadalje). Najgori su vam svuda zaposleni svuda preko veza. Dajte konačno i meritokratiju, dosta je bilo vezara.
odrzavanja nema, nema ljudi, nece niko da radi za 60000 koliko je placen posao u infri za ovo. u subotici otisli svi iz odrzavanja, nema vise nikog! tamo ce da bude rasulo
Lepo je to sto imamo prugu za velike brzine ,ali za državu od 560km dužine nema potrebe za takvom prugom .Vidi se da ovo prilikom dogovora nije se vodila ekonomska isplativost u to ulazi prevoz preko nje ne samo putnika nego i robe a sobzirom da putnički vozovi idu preko dana nema mogućnosti da saobracaju teretni vozovi nego samo u noćnim satima ,samim tim je pruga neizkoristena .Drugo nemamo ni mehanizaciju ni stručne ljude za njegovo održavanje a samim tim sa bilo kakvim problemom smanjivace se brzine i eto razlog za neopravdanost projekta ,a sem toga pruga je pravljena na terenu koji je slab kod Cortanovaca vecita klizišta i podlokano od Dunava uvek je bilo tamo problema .Jednom rečju projekat je preskup a neizkoristena
Brza pruga BG-NS postoji vec pet godina i odrzava se bez
problema.Jedini problem je kradja.Odrzavanje je usluzna delatnost.
Vec postoje firme koje se bave samo odrzavanjem a postojale su
jos i u YU.Te firme imaju decenijsko iskustvo i kvalitetno rade svoj
posao (sediste na Detelinari kod nadvoznjaka gde se voda
zadrzava kod velikih kisa) drzala je celu YU.Veci problem je
uzimanje podizvodjace za skidanje zvaka kao da cistoca ne moze
to da radi sama.Ili postavljanje satova sa nekim kapijama na
keju koji nikada nisu radili i to do vec postavljenih satova.Ostala
je samo gvozdjurija.
Pripadate mracnom periodu kada su na modernom mestu Beograda na vodi bili potopljeni brodovi iz drugog svetskog rata , kada su su na stotine skola koristile cucavce umesto modernih higijenskih toaleta.Pripadate vremenu kada nije izgradjen niti kilometar brze puge i kada se nisu gradili autoputevi . Zar vi stvarno verujete da je bolje da Srbija stane? I da se vise nista negradi i da se vratimo u srednji vek?
Koliko god se covek edukuje tesko je prevazici taj Balkanski teski, zatucani, provincijalni mentalitet. "Nismo mi za ovo, nismo za ono. Ne treba nama auto industrija, ne treba nama tehnologija, ne trebaju nama nuklearke, ne trebaju nama brze pruge. Dovoljno je 30kmh." Ajde vise, da ne kazem sta. Ako nisi za nesto onda ustani iz stolice i POSTANI nesto.
Kao da je problem odrzavati pruge. Ko ce ih odrzavati? Pa isti ljudi koji su ih napravili. Kinezi! Kojim masinama? Istim kojima su je i napravili. Kineskim! U medjuvremenu ce se obucavati lokalni kadar i kupovati potrebna tehnologija dok ne budemo bili u stanju da sve obavljamo sami. Kako vi mislite da bilo sta u bilo kojoj sferi biznisa ili zivota funkcionise?
Razmišljam i stvarno trebalo bi da se radujem...brza pruga za čas do Subotice...ali iskreno mene je strah da sa mojom decom uđem u taj voz i na tu stanicu...jednostavno poverenja nemam.
Ovaj text je iz intervjua sa profesorom u Danas u..od pre nekoliko meseci.čovek je ime u železnici,edukovan i dotakao se svih aspekata jedne brze železnice pa i političkih.čovek nije učestvovao u razradi brzih pruga jer su mu poturani projekti za koje bi odgovarao a između i nadstrešnica u novom sadu što znamo kako se završilo..ako se završilo..da su njega slušali do toga ne bi došlo
Posto je veliki problem za nas nepismene da sve to odrzavamo i koristimo, pozovimo visoko strucni kadar sa fakulteta fa nas pouce jer je ovo i njihova domovina kako tece jefan momak.
Ova pruga je pravljema za potrebe Evrope i nema nikakvog znacaja za Srbiju. Basnoslavno skupa plus pokradene pare , nepotrebna za udaljenost od 178 km koliko ima od Beograda do Subotice. Na zeleznici nema kadrova ni za odrzavanje stare infrastukture a kamoli za ovako slozene sisteme i to ce se ubrzp pokazati. Profesorova paralela sa odrzavanjem ferarija pa makar gabdobili i na poklon jebsasvim realna. Ovo ce vam reci skoro svaki stariji zeleznicar
Sve je dobro rečeno!
Nama u svemu fali sistemski pristup!
Mi ni u jednoj branši više nemamo sistemski i stručni pristup!
Pogledajte samo zdravstvo, prosvetu, transport, industriju, medije. Svuda je populizam i nestruka dominantno!
će biti kakva bude, ama ljudi samo da ne bude neka havarija. Koliko god da ne volim nekoga za svaki metar trotoara, puta i pruge kažem hvala. Što se tiče poštenja (čitaj korupcije) to nikad niko u svetu nije iskorenio. Samo je pitanje koga su uhvatili a koga ne. Ovde kod nas da ne pričamo.
Pokradeno je najmanje 400 miliona dolara.
Zato imamo izveštaj na 150 strana direktora Infrastrukture o svim nedostacima pruge od Bg do NS koja je stara samo 3 godine.
Da se to desi u Austriji ili Nemačkoj investitor i svi izvođači bi išli na dugogodišnju robiju, a ovde su im i Svetska banka i EBRD i Vlada Srbije dopustili da opet konkurišu na tenderima. Ljudski životi su najjeftiniji u Srbiji.
Vozovi su isli 80 km/h svuda po Srbiji pre 50ak godina i ta brzina je sasvim dovoljna - trebalo je samo popraviti sta se pokvarilo a to bi kostalo delic onog sto je na ovu reklamu potroseno. Imali bi celu Srbiju povezanu i mozda usporili centralizaciju... ne znam da li znas sta to znaci. Sa druge strane mogli bi sami da odrzavamo infrastrukturu (ne znam da li znas sta to znaci) dosta jeftino i cak ponekog da zaposlimo - sasvim moguce da bi vrh tvoje stranke bio u stanju da zameni sraf.
Uz duzno postovanje profesoru ali nalupa se kao otvoren prozor.Imali smo mi mogucnosti i te kako poslednjih dvadeset pet godina i da smo u prvih deset godina uradili samo deo onoga sto kaze ne bismo sada uskocili u spejs satl vec intergalakticko vozilo.Ali lako je biti vojskovodja posle bitke ,profesor da je zeleo mogao da se usavrsava po tom pitanju poslednjih dvadeset pet godina ovako ce ferari da odrzava neko ko je strucan a ne on i ne oni koji nosu hteli da se usavrsavaju pa im je sada krava stala na rep.
Ma koliko bio protiv ove vlasti nisam protiv brzih pruga!
Ovim potezom povezani su Beograd Novi Sad i Subotica,mnogima ce biti lakse i brze i jeftinije da putuju.
Nije zasluga vlasti za brze pruge sve to ce placati i nasi unuci.
Odrzavanje pruge mogu raditi i stranci dok se mi ne spremimo.
Meni smeta korupcija koja je uzela maha na poslovima zeleznicke infrastrukture! KORUPCIJA JE GLAVNA MANA OVE VLASTI!
Lepo od profe, sa, jednom zamerkom, logično je bilo da ovo napisa 2016 kD je već znao. Ovo je valjda i njegova domovina, ili je ovo ipak samo kritizerstvo.
Dotični profesor onda neka vozi "stojadina" i krpi ga dok se ne raspadne. Svakom pametnom će aluzija biti jasna ali možda ne i profesoru koji poznaje teoriju i to samo dok ne zatvori knjigu.
Iz opanaka pravo na štiklice bez učenja kako se hoda sa njima. Šta očekujete kada se na vodeća mosta na železnici postavljaju drugovi članovi. Imao sam slučaj kada je Pomoćnik gen.direktora za tehničke poslove sproveo "demokratsko glasanje o izboru tipa šine" na jednoj deonici magistralne pruge blizu Niša. Glasali su građevinci, mašinci, elektro i saobraćajci iako je to ISKLJUČIVO problematika građevinske struke.
Nadam se da o održavanju Pruge za velike brzine neće brinuti pravnici ali kada Saobraćajni inženjeri vode Infrastrukturu iako oni nemaju ništa sa žel.infrastrukturom (infrastruktura železnice su građevinski objekti 80 % i elektro 20%) onda je sve moguće.
Bog čuva železnicu!
Profesor jasno kaze sta smo kupili. Prugu i vozove za 200 km/h po 5 puta vecoj ceni od klasicnih vozova koji idu do 160 km/h. Na delu od Novog Sada do Beograda voz nikada ne prelazi 160 km/h ili u veoma kratkom intervalu. Prakticno smo po ceni pruge od Beograda do Subotice, mogli da obnovimo celu zeleznicku mrezu u Srbiji ali nije tako uradjeno jer je ovde bilo lakse uzeti masnu proviziju. Obican lopovluk i neracionalno postupanje onih koji su na vlasti, po mom misljenju.
Pa čiji sad kadar školuje posao? Priča "nismo" a sebe izostavlja. Ili čeka sve država plati...mnogo autocenzure više kod nas, kao i neradnika uopšte, nego krivice vlasti...slažem se nije sve možda spremno, ali opet krivicu zato bez blama sugerišu ljudi čiji je posao bio školuju taj kadar kao da je njima neko trebao da kaže da školujete nekog zarad boljitka društva umesto pukog primanja plata. Smejurija.
Profesor je, po meni, u svemu, potpuno, u pravu! Nismo mi(još) za “brze” pruge, i da li ćemo i biti??!!! Nemamo mi ni stručni kadar, ni mehanizaciju za održavanje takve železničke infrasrukture! Najbolje je za Srbiju da se održava postojeća železnička infrasruktura i da se radi na njihovoj revitalizacij, a ne na ubrzanom “gašenju”!!. Pozzz
Čovek se nalupeta za sve pare. Zar nije logično da se uradi brza pruga od Subotice do Beograda, pa sad da radimo do Niša...i onda sve ostale lokalne pravce. Šta predlaže ovaj stručnjak???
Pa nismo je mi ni tražili. Nego Kinezi, za svoje potrebe teretnog saobraćaja luka Solun (ili Pirej) - Budimlešta tj. EU. Zato je tako naprasno pala ta odluka. Samo nismo trebali da uzimamo brzinu do 200 km/h. Dovoljna je bila i brzina do 160 km/h (jer madjari imaju toliko), ali avaj ova prva je dosta skuplja, a to znaci veći dug, više para u džepove političara & ostale teorije zavere...
Ma čoveče, nije uopšte to bitno! Ko još misli o održavanju brze pruge, o bilo kakvim sistemskim rešenjima?
Bitno je da se razvuče ova vlast nekako do EXPA, da se drmnu neviđene pare, a nakon izbora koji će biti posle toga, da se ispari u vidu lastinog repa i ostavi naslednicima ruševina od države.
Pisao ja o ovom ali nikom nista ! Svake godine ce Coko ici 20km/h sporije, tako da ce max ici 140km/zbog sigurnosti ! Sa tim brzinama smo mogli izgraditi prugu koja bi nas kostala 800 miliona eura manje od ovog sto je sad placeno. Znaci potpisivano vec u startu ono sto ne valja !!!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Profesor Jovanović: Nismo se dobro pripremili za brzu prugu, pet godina nećemo moći da je adekvatno održavamo
Autor: N1
Info
•04.10.2025.
•13:36
Komentari 52
Veselin
Liqudator
BikiNS
Aleksej
Istina.
Zemlja čudesa
Radomir
Leopold
Zbog još luđih orbanista, Stadlerovi vozovi NEĆE moći u Nemačku, pa smo od Kineza uzeli njihove putničke vozove sa DVA sistema pantografa (evropski, kao naš, i kineski, kao u Kini i - na Mađarskoj deonici do Budimpešte).
Zapravo smo mi prc od PRC i AV
Suština
Svedočimo pljački epskih razmera.
Čak i sa tom spoznajom svi ćemo se šokirati kada se otkriju cifre koliko smo pokradeni.
Baka
Daca
Za Sanju
2000. godine je preuzeta razvaljena drzava. Izbombardovana, razrusena, razrovarena, industrija razrusena i na kolenima, nepostojece domace i medjunarodne finansije, tek izasli iz sankcija i pet izgubljenih ratova, sa inflacijom, bombarodvanjem unistenim EPS-om i NIS-om.
I sta? Tada popravljati prugu? Od cega? Kasnije je krenulo dosta aktivno ulaganje u putnu i (manje intenzivno) ulaganje u zeleznicu.
Ali u periodu 2000-2010 ulagati 2 milijarde evra u prugu je bilo nezamislivo iz vise razloga.
Tako da, jako lako zaboravljamo kakvu drzavu su "zuti" preuzeli.
Mora nekako
Ovi bar nešto za narod rade. Znali ste kad je početa pruga čega će faliti, što tada niste reagovali? Sistematski je u išten železnički saobraćaj koji je lepo funkcionisao. Sad dajte rešenje. Dajte neke konkurse na kojima će najbolji da pobede, ne vezare (kao od 2000 pa nadalje). Najgori su vam svuda zaposleni svuda preko veza. Dajte konačno i meritokratiju, dosta je bilo vezara.
markovic
GorD
Zore
Srki
Novi Sad
bora
problema.Jedini problem je kradja.Odrzavanje je usluzna delatnost.
Vec postoje firme koje se bave samo odrzavanjem a postojale su
jos i u YU.Te firme imaju decenijsko iskustvo i kvalitetno rade svoj
posao (sediste na Detelinari kod nadvoznjaka gde se voda
zadrzava kod velikih kisa) drzala je celu YU.Veci problem je
uzimanje podizvodjace za skidanje zvaka kao da cistoca ne moze
to da radi sama.Ili postavljanje satova sa nekim kapijama na
keju koji nikada nisu radili i to do vec postavljenih satova.Ostala
je samo gvozdjurija.
@"Владимир
Putem svile
Bojan
Stari Grad
Kao da je problem odrzavati pruge. Ko ce ih odrzavati? Pa isti ljudi koji su ih napravili. Kinezi! Kojim masinama? Istim kojima su je i napravili. Kineskim! U medjuvremenu ce se obucavati lokalni kadar i kupovati potrebna tehnologija dok ne budemo bili u stanju da sve obavljamo sami. Kako vi mislite da bilo sta u bilo kojoj sferi biznisa ili zivota funkcionise?
Neverovatni su ljudi ovde. Nikad srecni!
dacic
ni vlast nije spremna da vlada al nadje nesto sto je drzi....
Dak
Zexy068
Живорад ђорђевић
Dusan
Pedja
Nama u svemu fali sistemski pristup!
Mi ni u jednoj branši više nemamo sistemski i stručni pristup!
Pogledajte samo zdravstvo, prosvetu, transport, industriju, medije. Svuda je populizam i nestruka dominantno!
Ronin
Igor Poljača
Zato imamo izveštaj na 150 strana direktora Infrastrukture o svim nedostacima pruge od Bg do NS koja je stara samo 3 godine.
Da se to desi u Austriji ili Nemačkoj investitor i svi izvođači bi išli na dugogodišnju robiju, a ovde su im i Svetska banka i EBRD i Vlada Srbije dopustili da opet konkurišu na tenderima. Ljudski životi su najjeftiniji u Srbiji.
Xopxe
Pa šta? Ako se nešto uruši, mi će popravimo.
Đira
Paor
Sanja
Grga
Ovim potezom povezani su Beograd Novi Sad i Subotica,mnogima ce biti lakse i brze i jeftinije da putuju.
Nije zasluga vlasti za brze pruge sve to ce placati i nasi unuci.
Odrzavanje pruge mogu raditi i stranci dok se mi ne spremimo.
Meni smeta korupcija koja je uzela maha na poslovima zeleznicke infrastrukture! KORUPCIJA JE GLAVNA MANA OVE VLASTI!
Kole
Tomislav
Gornji Stroj
Nadam se da o održavanju Pruge za velike brzine neće brinuti pravnici ali kada Saobraćajni inženjeri vode Infrastrukturu iako oni nemaju ništa sa žel.infrastrukturom (infrastruktura železnice su građevinski objekti 80 % i elektro 20%) onda je sve moguće.
Bog čuva železnicu!
Prof
@Докле више
Vladimir
Šta god se napravi ne valja ili nismo mi za to.
Ja mislim da
našem narodu ništa ne valja.
FTN
Obavljena
Đoko
Tezlika
Докле више
Новосађанин
Djoka
Andrija Šrek
Bitno je da se razvuče ova vlast nekako do EXPA, da se drmnu neviđene pare, a nakon izbora koji će biti posle toga, da se ispari u vidu lastinog repa i ostavi naslednicima ruševina od države.
Драги
Dejan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H