Građane i privredu u Srbiji od 1. januara 2026. godine očekuju značajne promene u sistemu naplate putarina, ukoliko Skupština Srbije usvoji predlog izmena Zakona o naknadama za korišćenje javnih dobara.
Činjenica je da ćemo mi to tako da plaćamo. Bili ovi na vlasti ili ne. Sve i da ih smenimo, što će se nadam desiti, ostaju nam obaveze. A tu ni jedan stranac koji je dao novac neće imati srca ka nama. Mi ćemo svakako biti robovi na našem podneblju. Žalosno al istinito. Prvo smo skupo gradili, a sad skupo treba da platimo, na sve pokradeno ide debela kamata.
Ne znam u kojoj ste vi struci radili 20 godina ali jedan kamion od 40t uništi put kao 20 do 30 putničkih vozila a ne 13500 (ne znam gde ste našli tu cifru) jer je pritisak pneumatika po kvadratu površine kamiona manji (ima veću gazeću površinu pneumatika) od automobilskog a automobil ima u proseku 1 tonu.
Drugo teretno vozilo od, recimo, 25 tona nosivosti i 20 godina starosti, koja su najčešća teretna vozila na srpskim putevima, ne može imati bruto težinu od 60t jer bi se raspalo jer im je ukupna težina do 40t. Ako ga pretovarite sa 150%, sigurno ga lomite. Uglavnom se pretovaraju sa 5 tona, što je i dalje vrlo opasno (stara zamorena šasija, stare protektirane gume, loši putevi, loš stil vožnje itd).
Najskuplji a u isto vreme najnekvalitetniji kilometri pa se mora umesto na pet godina popravljati posle dve godine. Popravke opet bratijske firme naplaćuju bar tri puta skuplje jer mora da se obezbedi novac za centralu. Vrhovni moraju opstati na vlasti a da ne diraju svoje prepune račune po belom svetu jer će im trebati za dan posle. Prekobrojna administracija se mora iz nečega finansirati a o ostalim troškovima za "spontana" okupljanja da ne pričamo. Davno su nas naučili da su U LAŽI KRATKE NOGE!
Prema Vladinoj projekciji, najveći deo tog novog prihoda, čak 2,5 milijarde dinara, trebalo bi da dođe od naplate putarine na obilaznici oko Beograda.
???
Da li to znači da će biti uvećana cena putarine za svaku deonicu puta na kojoj ima tunel?
Podsećam Vladu da su ti tuneli jednom već plaćeni, pa NE stoji obrazloženje da se taj novi namet uvodi zbog poskupljenja gradnje tunela.
Svaka normalna zemlja, ne lopovska i uredjena ima vinjete.
Treba da stavite ispred svakog mosta i tunela i nekog Djuru sa kacketom i torbicom da naplacuje prelazak preko mosta i ulazak u tunel.
Eto ideja kako otvoriti novo radno mesto za Ćacija.
Ne znate vise odakle da izvucete pare...necete jos dugo...
Teretnjaci su unistili put do Inđije načisto, izbegavanjem putarine. Nejasno mi je zašto im je to bilo dozvoljeno, ali svakako dobro što će se naplaćivati.
Мени се чини да је опет у питању накнада за већ учињену уградњу. Питам се јесу ли и ћаци аутобуси у обавези да све то плаћају, или су они ослобођени од тог намета?
tako je to u tigru. u CH je godisnja vinjeta 40CHF, a autoputeva koliko oces.
sad jos da uvedu visoke poreze na "investicione" nekretnine pa pravimo expo
Inače u Velikoj Britaniji su doneli zakon da se oporezuje i naplaćuje svaki pređen kilometar na elektrovozilima. Zato što ih je dosta prešlo na elektorvozila i veliki su gubici u naftnom sektoru od poreza par milijardi....
A da se uvedu vage, kao u svakoj normalnoj zemlji?! To nije opcija?!
Naravno, da bi "drugari" mogli voziti nesmetano pretovareni i bez cerade za rasuti teret
Koja pljačka građana, jer paraziti u vladi drugo ništa ne znaju da rade. Skuplji prevoz za kamione automatski diže i cene namirnica u radnjama kao i svega ostalog što prevoze..
Nije dovoljno sto smo najsiromašnija država u Evropi sem možda Bosne a putarine su nam najskuplje…tuneli me ne pogađaju jer u ove novoizgrađene svakako ne ulazim….Kad ti neko ispred tunela stavi hitnu pomoc i dežurnu ekipu lekara mislim da je poruka i vise nego jasna.Ali treba navući pare za ove svakodnevne budalastine…
Ta javna dobra su građena našim, a ne vašim novcima po 10x većoj ceni lopovi odvratni. Kradite samo- nećete još dugo. Pre ćete se ogaditi i vasim najodanijim plaćenicima.
Će poskupeti zbog tih dodatnih naplata. Idemo u pravcu nove krize ( mada nismo ni ovu pošteno prebrodili). Valjda vide da umemo da plivamo u govnima.. možda uživamo u tome?
Jbg, porasli troškovi:
- dnevnica za ćacilend (dva sata stajanja) - 10.000 RSD
- 70 km "pešačenja" dnevno sa KM 2500 evra
- Ekspo 15 mlrd / 750 dana = 20.000.000 evra dnevno
Prema predlogu, dosadašnje uvećanje putarine za prelazak preko mostova i vijadukata od 50 odsto biće zamenjeno formulacijom "dva i po puta"
Pa to je manje nego "puta pet":
- predračun za rekonstrukciju Ž. Stanice u Novom Sadu 3 mil evra
- završni račun za "samo nismo rekonstruisali Ž. Stanicu" - 15 mil evra
Sa više od 20 godina iskustva u struci odgovorno tvrdim da se svim putevima u Srbiji voze kamioni sa 60 tona bruto, 1 kamion od 40 tona bruto devastira put kao 13500 putničkih vozila pa ćete sada uvesti putarine. Uvedite vage, pohapsite likove koji imaju viber grupu sa lokacijama vaga za kamione i one koji im te informacije dobavljaju.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Osim uvođenja putarine za kamione na magistralama: Za sve vozače poskupljuje vožnja tunelima i mostovima
Autor: Nedeljnik
Info
•10.11.2025.
•07:15 > 07:16
Komentari 39
Brane
"Када ће вам бити доста? Када ће народ рећи доста је?"
Neće reći NIKAD :) Zato nas i brijaju :)
Smejurija
Zovem se Stevo
Hm...
Realista
Drugo teretno vozilo od, recimo, 25 tona nosivosti i 20 godina starosti, koja su najčešća teretna vozila na srpskim putevima, ne može imati bruto težinu od 60t jer bi se raspalo jer im je ukupna težina do 40t. Ako ga pretovarite sa 150%, sigurno ga lomite. Uglavnom se pretovaraju sa 5 tona, što je i dalje vrlo opasno (stara zamorena šasija, stare protektirane gume, loši putevi, loš stil vožnje itd).
Гојко
Điki So
Вања
Đuro
Saobraćaj
Damir
Ja
???
SUMP
Podsećam Vladu da su ti tuneli jednom već plaćeni, pa NE stoji obrazloženje da se taj novi namet uvodi zbog poskupljenja gradnje tunela.
Limanac
Treba da stavite ispred svakog mosta i tunela i nekog Djuru sa kacketom i torbicom da naplacuje prelazak preko mosta i ulazak u tunel.
Eto ideja kako otvoriti novo radno mesto za Ćacija.
Ne znate vise odakle da izvucete pare...necete jos dugo...
Šiki
Iva
Х
Fantom iz opere
Паја
Milan
sad jos da uvedu visoke poreze na "investicione" nekretnine pa pravimo expo
Kika
Dušan
Pera
Koferce
Naravno, da bi "drugari" mogli voziti nesmetano pretovareni i bez cerade za rasuti teret
Rile
Novosadjanka
Bulevar Revolucije
Turak Janjicar
Maja
ST
Juca
Kica
BjelogrdićBezMorala
- dnevnica za ćacilend (dva sata stajanja) - 10.000 RSD
- 70 km "pešačenja" dnevno sa KM 2500 evra
- Ekspo 15 mlrd / 750 dana = 20.000.000 evra dnevno
Nastavi niz!
Realista
limanac IV
Ruke su vam krvave!
Pa to je manje nego "puta pet":
- predračun za rekonstrukciju Ž. Stanice u Novom Sadu 3 mil evra
- završni račun za "samo nismo rekonstruisali Ž. Stanicu" - 15 mil evra
Stevica
Dixi
Mama Živana
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H