Građane i privredu u Srbiji od 1. januara 2026. godine očekuju značajne promene u sistemu naplate putarina, ukoliko Skupština Srbije usvoji predlog izmena Zakona o naknadama za korišćenje javnih dobara.
Parazitski sistem ne moze da opstane ako nema uvecanja prihoda svake godine, a posto Srbija nista ne proizvodi nego sve uvozi mora da povecava postojece namete ili da smislja nove namete... To je balon koji ce lancano da poskupi sve usluge i proizvode sto ce rezultirati manjom kupovnom moci stanovnistva a preduzetnici ce odlaziti u minus i zatvarati radnje sto ce opet dovesti do manjih budzetskih prihoda i novog zaduzenja zemlje za pokrivanje tekucih troskova i kamata... Bankrot je neizbezan a otkazi u javnom sektoru neminovni, zato botovi i paraziti u javnom sektoru drzte gatje jer cete raditi u kineskim rudnicima da bi imali za hranu, i vi i vasa deca
Ljudi , jel ovo neka šala,opipavanje pulsa raje ili...
Sve će otići lančano,jer ako ovo prođe u parlamentu odosmo u bestraga.Sve se obesmišljava. Savet:nek malo bolje porazmisle autori ovog predloga,jer izgleda da su to isti oni koji su osmislili i legalizaciju objekata !
Obavezno uvesti naplatu putarime za kamione jer maximalno unistavaju ovaj skoro rekonstruisan put i ugrozavaju saobracaj niti ih mozes zaobici niti ici za njima kada se naredjaju niti sta a sve da ne plate 500 din autoput
U bugarskoj godisnja vinjeta s najnovijim poskuplkenjem kosta 83 leva odnosno 42 e. U ruminiji jos jeftinje.
Naprimer ja cetvrtkom samo vozim pitnicki auto od pirota do novog sad i mesecno me izadje 16000 din . Sto.znaci godisnje za samo jedan dan u nedelji voznje me kosta 1500 eura...godisnje.. za razliku od 43 evra u bugarskoj gde za te pare mozes svaki dan da vozis gde tw i koliko volja
Toliko o nasoj ceni pitarine koja je lazu mala .treba poslupeti
Svi stranci u sirokom luku zaobilaze srbiju
Pa sad moraju da udaraju po džepu građana kako bi pokrpili minuse u Putevima Srbije, MMF bio i naredio da se sredi stanje i otplaćuju rate kredita a novih zaduženja nema. Tako da će sve što su uzeli narod Srbije da plati.
Ljudi, para nemaju da pokriju sve izdatke i minuse. Moraju da smišljaju nove poreze na budale. Neće valjda da prodaju Jorgovankino zlato da pokriju budžet ?
Krenite i vazduh da naplacujete i sve kompletirano
U jednom komentaru objasnjenje kako kamioni tezi opterecuju puteve ja predlazem da im se ugrade krila
U Evroopi i u okruzenju se naplacuju i regionalni putevi tj kamionima elektronski a vozilima vinjetama.
Drugo ovo povecanje za mostove znaci da ce na deonici do Sida ostati skoro ista cena a do Subotice mozda 20 -30 dinara skuplje
Nesto visa ce cena biti do Pozege jer tamo ima nekoliko tunela ali svakako ne vise od 100 dinara.
Pa ti decko i tvoj posilni mali vec planirate nove zajmove a gle cuda samo kamate da vratite a kad dode glavnica genijalna politika teski strucnjak mali vec smislio da putarine digne u nebesa sta je sledece porez na imovinu ko neplati najebo dolaze izvrsitelji a vi narode kako hocete doce izvrsitelji i za ove silne zajmove samo onda cemo se zvati narodna republika srbija gubernija kineskih zemalja bice smesno
Po minusima na komentare,neko ko nije odavle ,zaključio bi da narod jedva čeka poskupljenja.
Naravno,ima i onih što im je PO'SO da udaraju pluseve i minuse....već prema potrebi.
Svašta!!!
Dokle bre derete kožu sa leđa?
Koliko para vam je dovoljno da se smirite, šta još da napustite?
Pa, sve ste pokrali i strpali sebi u džepove.
Ulice po Beogradu su kao po favelama brazilskim, lupaju mi stabilizatori, kugle, ležajevi i šta sve ne. A još bolje što je para sve manje i sve lošije se održava automobil.
Standardna strategija, urade novu ulicu, onda se sete da treba da se uradi kanalizacija, pa vodovod, pa sve to krene da tone, pa zakrpe, pa potone opet, pa zakrpe, pa potone opet. Ulica koja bi trajala 15 godina, traje dve godine.
Dokle bre?
Koliko ljudi izgine u saobraćaju?Desetine i desetine.
To je mnogo gore od nadstrešnice.
Kazne smešne.
Murije nigde nema.
I za to da plaćamo?
Da vas ne kunem, neću da prljam svoju dušu, ali kada dođe đavo po svoje, nemojte da kažete da nije moglo drugačije.
Od cijih para su gradjeni mostovi, putevi ....... Iz budzeta. Ko puni budzet. Gradjani. Ovako ispada,
Da manje gradite, manji bi bilo nameta.
Ovi nasi ko EU, samo izmisljaju rupe na saksiji,radi punjenja budzeta, koji se ipak trosi, kome kako pad enapamet.
Manje "arcenja " para i promasen ih ulagsnja. Manje stadiona itd....
Nije sporno da putarina treba da se plaća, da se plaćaju akcize na gorivo, porez na registraciju automobila, porez na prepis vozila i svi ostali harači...
ALI BRE BANDO GDE SU TI NOVCI???? ZAŠTO NE POPRAVLJATE ULICE I PUTEVE??? U MOJOJ ULICI SE ASFALT RASPAO JOŠ PRE 20 GODINA, HODAMO I VOZIMO PO BLATU!!!! NAMETE POVEĆAVATE, A ULICE I PUTEVI U RUPAMA!!!!
Koliko znam koriscenje magistralnih puteva i njihovo održavanje je u sklopu stavki koje se plaćaju kad se placa registracija....ovo dodje kap dupli harac ...
..nikad nije dosta, sad će moći još više da kradu i da pelješe. To što na sav glas objavljuju da povećavaju minimalce je poražavajuće jer je inflacija davno pojela svako povećanje, a sada lupaju i nerealne namete. Vidim da će me i kola stara 25 godina dodatno koštati. Ne pitaju se zašto vozim stara koja po njima navodno više zagađuju.. Jer je standard tako bedan da ni soma eura ne gura ceo mesec a kamoli kola ili sve normalno što je nama odavno u luksuz tarifi.
"..Vlada u obrazloženju navodi da je cilj da se na ovaj način zadrži "jasan diferencijal u ceni koji odražava realne razlike u infrastrukturi"." Ha,ha,ha...
Put izgradnjen narodnom parama će naplaćivati tom istom narodu po lepoj ceni!
Ako hoćete jeftinije idite kroz sela...
Neka!
Činjenica je da ćemo mi to tako da plaćamo. Bili ovi na vlasti ili ne. Sve i da ih smenimo, što će se nadam desiti, ostaju nam obaveze. A tu ni jedan stranac koji je dao novac neće imati srca ka nama. Mi ćemo svakako biti robovi na našem podneblju. Žalosno al istinito. Prvo smo skupo gradili, a sad skupo treba da platimo, na sve pokradeno ide debela kamata.
Ne znam u kojoj ste vi struci radili 20 godina ali jedan kamion od 40t uništi put kao 20 do 30 putničkih vozila a ne 13500 (ne znam gde ste našli tu cifru) jer je pritisak pneumatika po kvadratu površine kamiona manji (ima veću gazeću površinu pneumatika) od automobilskog a automobil ima u proseku 1 tonu.
Drugo teretno vozilo od, recimo, 25 tona nosivosti i 20 godina starosti, koja su najčešća teretna vozila na srpskim putevima, ne može imati bruto težinu od 60t jer bi se raspalo jer im je ukupna težina do 40t. Ako ga pretovarite sa 150%, sigurno ga lomite. Uglavnom se pretovaraju sa 5 tona, što je i dalje vrlo opasno (stara zamorena šasija, stare protektirane gume, loši putevi, loš stil vožnje itd).
Najskuplji a u isto vreme najnekvalitetniji kilometri pa se mora umesto na pet godina popravljati posle dve godine. Popravke opet bratijske firme naplaćuju bar tri puta skuplje jer mora da se obezbedi novac za centralu. Vrhovni moraju opstati na vlasti a da ne diraju svoje prepune račune po belom svetu jer će im trebati za dan posle. Prekobrojna administracija se mora iz nečega finansirati a o ostalim troškovima za "spontana" okupljanja da ne pričamo. Davno su nas naučili da su U LAŽI KRATKE NOGE!
Prema Vladinoj projekciji, najveći deo tog novog prihoda, čak 2,5 milijarde dinara, trebalo bi da dođe od naplate putarine na obilaznici oko Beograda.
???
Da li to znači da će biti uvećana cena putarine za svaku deonicu puta na kojoj ima tunel?
Podsećam Vladu da su ti tuneli jednom već plaćeni, pa NE stoji obrazloženje da se taj novi namet uvodi zbog poskupljenja gradnje tunela.
Svaka normalna zemlja, ne lopovska i uredjena ima vinjete.
Treba da stavite ispred svakog mosta i tunela i nekog Djuru sa kacketom i torbicom da naplacuje prelazak preko mosta i ulazak u tunel.
Eto ideja kako otvoriti novo radno mesto za Ćacija.
Ne znate vise odakle da izvucete pare...necete jos dugo...
Teretnjaci su unistili put do Inđije načisto, izbegavanjem putarine. Nejasno mi je zašto im je to bilo dozvoljeno, ali svakako dobro što će se naplaćivati.
Мени се чини да је опет у питању накнада за већ учињену уградњу. Питам се јесу ли и ћаци аутобуси у обавези да све то плаћају, или су они ослобођени од тог намета?
tako je to u tigru. u CH je godisnja vinjeta 40CHF, a autoputeva koliko oces.
sad jos da uvedu visoke poreze na "investicione" nekretnine pa pravimo expo
Inače u Velikoj Britaniji su doneli zakon da se oporezuje i naplaćuje svaki pređen kilometar na elektrovozilima. Zato što ih je dosta prešlo na elektorvozila i veliki su gubici u naftnom sektoru od poreza par milijardi....
A da se uvedu vage, kao u svakoj normalnoj zemlji?! To nije opcija?!
Naravno, da bi "drugari" mogli voziti nesmetano pretovareni i bez cerade za rasuti teret
Koja pljačka građana, jer paraziti u vladi drugo ništa ne znaju da rade. Skuplji prevoz za kamione automatski diže i cene namirnica u radnjama kao i svega ostalog što prevoze..
Nije dovoljno sto smo najsiromašnija država u Evropi sem možda Bosne a putarine su nam najskuplje…tuneli me ne pogađaju jer u ove novoizgrađene svakako ne ulazim….Kad ti neko ispred tunela stavi hitnu pomoc i dežurnu ekipu lekara mislim da je poruka i vise nego jasna.Ali treba navući pare za ove svakodnevne budalastine…
Ta javna dobra su građena našim, a ne vašim novcima po 10x većoj ceni lopovi odvratni. Kradite samo- nećete još dugo. Pre ćete se ogaditi i vasim najodanijim plaćenicima.
Će poskupeti zbog tih dodatnih naplata. Idemo u pravcu nove krize ( mada nismo ni ovu pošteno prebrodili). Valjda vide da umemo da plivamo u govnima.. možda uživamo u tome?
Jbg, porasli troškovi:
- dnevnica za ćacilend (dva sata stajanja) - 10.000 RSD
- 70 km "pešačenja" dnevno sa KM 2500 evra
- Ekspo 15 mlrd / 750 dana = 20.000.000 evra dnevno
Prema predlogu, dosadašnje uvećanje putarine za prelazak preko mostova i vijadukata od 50 odsto biće zamenjeno formulacijom "dva i po puta"
Pa to je manje nego "puta pet":
- predračun za rekonstrukciju Ž. Stanice u Novom Sadu 3 mil evra
- završni račun za "samo nismo rekonstruisali Ž. Stanicu" - 15 mil evra
Sa više od 20 godina iskustva u struci odgovorno tvrdim da se svim putevima u Srbiji voze kamioni sa 60 tona bruto, 1 kamion od 40 tona bruto devastira put kao 13500 putničkih vozila pa ćete sada uvesti putarine. Uvedite vage, pohapsite likove koji imaju viber grupu sa lokacijama vaga za kamione i one koji im te informacije dobavljaju.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Osim uvođenja putarine za kamione na magistralama: Za sve vozače poskupljuje vožnja tunelima i mostovima
Autor: Nedeljnik
Info
•10.11.2025.
•07:15 > 07:16
Komentari 74
Dzoni
Lesa
Petruška
Sve će otići lančano,jer ako ovo prođe u parlamentu odosmo u bestraga.Sve se obesmišljava. Savet:nek malo bolje porazmisle autori ovog predloga,jer izgleda da su to isti oni koji su osmislili i legalizaciju objekata !
Mirko
Miloš
Nebojsa
Goran
Antic
Naprimer ja cetvrtkom samo vozim pitnicki auto od pirota do novog sad i mesecno me izadje 16000 din . Sto.znaci godisnje za samo jedan dan u nedelji voznje me kosta 1500 eura...godisnje.. za razliku od 43 evra u bugarskoj gde za te pare mozes svaki dan da vozis gde tw i koliko volja
Toliko o nasoj ceni pitarine koja je lazu mala .treba poslupeti
Svi stranci u sirokom luku zaobilaze srbiju
Sremac
Gost sa fb
Goran Vasiljević
dacic
Bravo
U jednom komentaru objasnjenje kako kamioni tezi opterecuju puteve ja predlazem da im se ugrade krila
Дуле
Devla
Lala
Miodrag
mece
Ingenijum
Lemi
Mile
Drugo ovo povecanje za mostove znaci da ce na deonici do Sida ostati skoro ista cena a do Subotice mozda 20 -30 dinara skuplje
Nesto visa ce cena biti do Pozege jer tamo ima nekoliko tunela ali svakako ne vise od 100 dinara.
Gotov si
Zeze
Radovan
Osto'ja
Naravno,ima i onih što im je PO'SO da udaraju pluseve i minuse....već prema potrebi.
Svašta!!!
Bukavac
Koliko para vam je dovoljno da se smirite, šta još da napustite?
Pa, sve ste pokrali i strpali sebi u džepove.
Ulice po Beogradu su kao po favelama brazilskim, lupaju mi stabilizatori, kugle, ležajevi i šta sve ne. A još bolje što je para sve manje i sve lošije se održava automobil.
Standardna strategija, urade novu ulicu, onda se sete da treba da se uradi kanalizacija, pa vodovod, pa sve to krene da tone, pa zakrpe, pa potone opet, pa zakrpe, pa potone opet. Ulica koja bi trajala 15 godina, traje dve godine.
Dokle bre?
Koliko ljudi izgine u saobraćaju?Desetine i desetine.
To je mnogo gore od nadstrešnice.
Kazne smešne.
Murije nigde nema.
I za to da plaćamo?
Da vas ne kunem, neću da prljam svoju dušu, ali kada dođe đavo po svoje, nemojte da kažete da nije moglo drugačije.
Zos
Duka
Da manje gradite, manji bi bilo nameta.
Ovi nasi ko EU, samo izmisljaju rupe na saksiji,radi punjenja budzeta, koji se ipak trosi, kome kako pad enapamet.
Manje "arcenja " para i promasen ih ulagsnja. Manje stadiona itd....
Sale
ALI BRE BANDO GDE SU TI NOVCI???? ZAŠTO NE POPRAVLJATE ULICE I PUTEVE??? U MOJOJ ULICI SE ASFALT RASPAO JOŠ PRE 20 GODINA, HODAMO I VOZIMO PO BLATU!!!! NAMETE POVEĆAVATE, A ULICE I PUTEVI U RUPAMA!!!!
Marjan
Nikola
Nikola
Osto'ja
Put izgradnjen narodnom parama će naplaćivati tom istom narodu po lepoj ceni!
Ako hoćete jeftinije idite kroz sela...
Neka!
Damir
Ludi Hranislav
Brane
"Када ће вам бити доста? Када ће народ рећи доста је?"
Neće reći NIKAD :) Zato nas i brijaju :)
Smejurija
Zovem se Stevo
Hm...
Realista
Drugo teretno vozilo od, recimo, 25 tona nosivosti i 20 godina starosti, koja su najčešća teretna vozila na srpskim putevima, ne može imati bruto težinu od 60t jer bi se raspalo jer im je ukupna težina do 40t. Ako ga pretovarite sa 150%, sigurno ga lomite. Uglavnom se pretovaraju sa 5 tona, što je i dalje vrlo opasno (stara zamorena šasija, stare protektirane gume, loši putevi, loš stil vožnje itd).
Гојко
Điki So
Вања
Đuro
Saobraćaj
Damir
Ja
???
SUMP
Podsećam Vladu da su ti tuneli jednom već plaćeni, pa NE stoji obrazloženje da se taj novi namet uvodi zbog poskupljenja gradnje tunela.
Limanac
Treba da stavite ispred svakog mosta i tunela i nekog Djuru sa kacketom i torbicom da naplacuje prelazak preko mosta i ulazak u tunel.
Eto ideja kako otvoriti novo radno mesto za Ćacija.
Ne znate vise odakle da izvucete pare...necete jos dugo...
Šiki
Iva
Х
Fantom iz opere
Паја
Milan
sad jos da uvedu visoke poreze na "investicione" nekretnine pa pravimo expo
Kika
Dušan
Pera
Koferce
Naravno, da bi "drugari" mogli voziti nesmetano pretovareni i bez cerade za rasuti teret
Rile
Novosadjanka
Bulevar Revolucije
Turak Janjicar
Maja
ST
Juca
Kica
BjelogrdićBezMorala
- dnevnica za ćacilend (dva sata stajanja) - 10.000 RSD
- 70 km "pešačenja" dnevno sa KM 2500 evra
- Ekspo 15 mlrd / 750 dana = 20.000.000 evra dnevno
Nastavi niz!
Realista
limanac IV
Ruke su vam krvave!
Pa to je manje nego "puta pet":
- predračun za rekonstrukciju Ž. Stanice u Novom Sadu 3 mil evra
- završni račun za "samo nismo rekonstruisali Ž. Stanicu" - 15 mil evra
Stevica
Dixi
Mama Živana
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H