Vozac je ubica ...a brzina samo je oruzije u rukama ubice. Da je vozio 80km/h prosli bi sa laksim ili tezim povredama. Ali pitanje je...sta su oni trazili na delu puta koji nije rezervisan za saobracaj. Poenta svega je to...vozaci su krivi uvek...od prevelike brzine se gine, a uzrok saobracajne nezgode je u 100% slucajeva ljudski faktor. Da je put los opet je kriv covek, da je auto neispravan...ponovo je kriv covek.
Zao mi je mladih zivota koji su tragicno zavrsili. Ali se plasim zato sto znam da ce sve biti gore i gore.
Svaki dan prolazim preko batajnicke petlje gde se desila ova nesreca vec godinama, ujutro u pravcu Beograda, popodne u pravcu NS. Jeste da je signalizacija kod nas na nivou nekih 70-tih godima proslog veka ali zadnjih 15 godina na toj petlji je ogranicenje ili 60km/h ili 40km/h (kad su radovi), ogranicenje na Bulevaru kod Mercatora je takodje 40 ili 50km/h a semafor je nocu vidljiv i sa 200m, crveno svetlo i ogranicenje od 50km/h je bilo i na pancevackom putu kad su pre 2 godine izginulo cetvoro mladih na povratku iz provoda... da li se jos iko seca porschea u terazijskom tunelu i 5 ugasenih mladih zivota od pre 15-tak godima? Zna li iko u ovozj zemlji broj ugasenih zivota zbog voznje od 150-200km/h tamo gde je dozvoljeno 50km/h? Od 650 zivota godisnje koji odu u saobracaju 650 je je zbog neprilagodjene voznje. Ova drzava je u raspadu u svim poljima, saobracaj i saobracajna kultura su drasticni, bahatost i nebriga voazaca uduzeni sa sistemskim neradom drzave momentalno daju rezultat, cap, tri zivota, cap, 5 zivota... dokle? Dok se sami ne potamanimo ili dok neko ne dodje i civilizuje nas.
Prosle godine vozio sam na auto-putu Paris - Lyon , oko tri kilometra ispred bljesti ogroman displej koji upozorava na radove , svetleo je tolikim intenzitetom da su mi oci zasuzile.
Daleko , jako smo daleko od toga.
Nije vazno koji auto vozi, vec ko ga vozi.. moja drugarica od 18e vozi dobra kola i nikad nije napravila prekrsaj, a kamoli nesto gore.. tako da su krivi ti koji voze i oni koji im daju da voze..
Gde ste procitali da je Jugo velikom brzinom napravio sudar.Jugo udario u Audi.BMW,Peugeot..
Dati deci takva auta,a oni zeljni dokazivanja pa posle se place za njima,bila im losa sudbina.
Opste je poznato da je najveca dozvoljena brzina kod nas 120 i to na autoputu.Uvesti zakon voziti 100 na sat u gradu,zatvor 10 godina pa vozaci ce da razmisljaju.
Saucesce rodtiteljima, ne daj boze nikome ovu tragediju... ali moram se naglas zapitati kao otac troje dece, u uzrastu of 16 do 22 godine, da li mu cinim dobro aku mu dozvolim ili poklonim auto AUDI od par hiljada kubika snage da jurca po gradu.. ja sam onda saucesnik svega toga...ljudi, cuvajmo nasu decu, bez nih nema buducnosti, nije sve u novcu i autima...
Cager brzinometra obično ode u maksimalno kada vozilo "leti" pre sudara. Tako mislim da ovde nije merodavno to što je pokazao cager... Uz to, verujem da je onih 80 metara traga kočenja uz ABS je sigurno značajno spustilo brzinu ispod maksimalne, ali s obzirom na prirodu prepreke (beton) + tumbanje, ishod je ovakav...
nije tačno da je baš ispravno kupiti detetu ovakav auto jer i drugi slabiji ima da su jednako sigurni, odavno se sigurnost automobila meri na NCAP testu i dodeljuju se zvezdice sa maximalnih 5 nevezano da li je auto jak, slab, ove ili one marke, tako da možete kupiti i reno klio detetu koji ima 5 zvezdica na NCAP testu a da ima 80ak konja i da mu do 150kmh treba da se zauka do granice maltene, a i ovih audija a3 ima sa 1200 kubika ali to onda nije to zna se zašto se audi pazari, e u tome je problem kad se brzo živi brzo se umire, a brzina u životu je stvar izbora očigledno pogrešnog izbora roditelja pri kupovini auta deci, capito!?
Problem je i u brzini zivota, stalno juri tamo, ovama i eto. A nekad se znalo kad se zuri a kad se vuna plete. Nije to od juce nasi stari su bili pametni ali eto ovi danas mladi a cetnici na kokainu u prokletim zapadnjackim kolima koja su se urotila protiv najbolje srbske signalizacije u svetu. Nije lako voleti ovaj retardirani narod a ostati normalan.
Anonimus - @M NS
Danas svaki automobil može da ide 150+ km/h. Kvalitetan automobil (kao što je Audi) je sigurniji od nekih jeftinijih, koji takođe, mogu da se voze neprilagođenom brzinom. Kupiti detetu takav automobil nije nepromišljeno, nego baš naprotiv. Koliko života je spaseno za volanom takvih vozila? Problem je u glavi vozača, a ne u vozilu.
ne bih ja rekao drugar da je to baš tako!pa kada si poslednji put čuo da je neko sa stojadinom ili jugom napravio ovakvu pizdariju??'kod nas u 95 % karambola ovakvi automobili naprave isti!
Prvo i osnovno taj put nije autoput po evropskim standardima. To je malo bolja seoska dzada sa rupama. Dozvoljena brzina je samim tim nekorektna.
Ne treba zaboraviti da Velja Ilic ovog momenta vesla svoj kanu u svom bazenu u svojoj kuci tupsoni serbski!
Steta je sto je malo nasih ljudi imalo prilike da putuje po Evropi i da vidi kako TREBA DA SE obelezavaju putevi. Ovo kod nas je toliko musavo, jadno i opasno. Ali potpuno u skladu i sa svim ostalim kod nas...
Mozda su momci imali zelju da malo jurcaju a da recimo ne ugroze druge ucesnike u saobracaju pa su npr. namerno utisli na deo puta koji je bio zatvoren za saobracaj, zaobisli su prepreku i ocepili po gasu. Jedino sto nisu recimo racunali na to da se put na jednom delu prekida zbog radova, jurili i veoma kasno skontali da puta vise nema, legli na kocnicu i to je to. Na tom delu puta je zbog radova sigurno bili i sitnog sljunka po kolovozu a kociti na takvoj podlozi je skoro isto kao da kocis po mokrom kolovozu. Mozda su oni tuda i ranije jurcali nocu a put na tom delu tada nije bio u prekidu. Od zadnjeg jurcanja do sinoc su mozda radnici na nekom delu prilikom izvodjenja radova prekinuli put sto je bilo kobno za ove momke. A mozda su jednostavno tuda prosli jer je signalizacija bila ocajna, mladi, neiskusni, a splet okolnisti je ucinio svoje. Na kraju da napomenem da svaki put kada putari zatvore neku deonicu puta zbog radova a da bi sprecili da neko koristi tu deonicu puta postave one velike betonske prepreke koje teze i po tonu uvek dodje neko, veze sajlu oko prepreke i skloni je u stranu kako bi mogao tuda da prolazi jer ga mrzi da ide koji kilomer okolo. Tada obicno naleti neko ko nema pojma o cemu se radi, vidi da su prepreke sklonjene u stranu i racuna da je deonica mozda pustena u saobracaj, produzi dalje i zagine.
Kultura.Tradicija.Obrazovanje pa Zzakon. Zakon koji postuju svi a ne pojedinci i koji se primenjuje na sve a ne samo na pojedince. Nijedan zakon o saobracaju nemoze ovo da spreci.Ovo se sprecava godinama i na drugi nacin.
Tragedija strasno.U dve nedelje izgubljeno je osam zivota na isti nacin.
Propust. Barijere se prave od peska ,guma ,zemlje, a ne od betobskih blokova mada nimalo nekrivim putare verovatno im je neko tako naredio.
Sto se tice oznacavanja radova i kriticnih mesta na puta, slazem da samo neko ko nije isao van Srbije u neku normalnu zemlju moze da kaze da je oznacavanje korektno. U normalnoj zemlji (imao sam prilike da poslovnom idem u Italiju) radovi na putu se najavljuju kroz displeje kilometrima ranije, dok samo mesto radova toliko sija da se vidi bar 5 km unapred, a upozoravajuca svetla su takva da noga "sama" silazi sa gasa.
Kod nas: auto put SU-NS - odjednom iz mraka iskrsavaju buldozeri parkirani fakticki u zaustavnoj traci, suzenje kod iskljucenja za NS se desava prakticno bez ikakve najave, znakovi ogranicenja brzine se postave sa desne strane i moze lako da ih zakloni sleper, pa ih uopste ne vidite. Sta reci za ono neosvetljeno "cudo" koje odvaja pravce za penjanje\spustanje sa Venca iz pravca NSa?
Ne kazem da ovde nije bilo bahate voznje, ali govoriti kako je oznacavanje radova na putu u Srbiji "odlicno" je u najmanju ruku ordinarna glupost.
Šuma prljavih znakova, ništa nije osvetljeno, ali pošto su vozili audi, koji je inače 10ak godina star i košta par hiljada evra onda su sami krivi. Još samo da kao u slučaju sa naplatne rampe u izgradnji kod Novog Sada neko iz preduzeća za puteve kaže da bi i slepac video taj stub.
i ovaj je verovatno polagao po novom zakonu
a neko ko zeli da zaradjuje za zivot tako sto zivi od prevoz robe taj mora takodje da placa 600 evra za vozacku..
Danas svaki automobil može da ide 150+ km/h. Kvalitetan automobil (kao što je Audi) je sigurniji od nekih jeftinijih, koji takođe, mogu da se voze neprilagođenom brzinom. Kupiti detetu takav automobil nije nepromišljeno, nego baš naprotiv. Koliko života je spaseno za volanom takvih vozila? Problem je u glavi vozača, a ne u vozilu.
...sta cu svoju decu da ucim: druze, ne svidja mi se kako vozis/koliko si pio a vozis, ajd stani da izadjem.
platicu ja taksi da dodjete kuci, samo pazite sa kim se vozite!
Donekle ste u pravu, ali u Srbiji je veći procenat ljudi sa vozačkom dozvolom nego pismenih ljudi. Izgleda da je lakše položiti ispit za kola nego završiti osnovnu školu(!?)
Na zapadu se polisa osiguranja računa i na osnovu indeksa učešća marke i modela vozila u saobraćajnim prekršajima. Zna se šta je sportski a šta porodični auto, iako i jedan i drugi imaju istu kubikažu i snagu motora, drugačija je visina osiguranja.
Kod suvog kolovoza trag kočenja od 80 metara (u slučaju kočenja u slučaju opasnosti) odgovara brzini od oko 130kmh, i tad bi krajnja brzina posle tih 80 metara bila nula (0) kmh! Ovde je u pitanju zaprljan kolovoz (malo duži trag kočenja) i sigurno veća brzina.
Ne mogu da tvrdim za to mesto na autoputu ali znam vrlo dobro koliko je signalizacija ocajna na putevima u Srbiji. Prelazi preko pruge totalno nezasticeni, ljudi vide podignute rampe ali ne znaju da ne rade. Ukljucenje na autoput za Suboticu u NS su razni mrkonjici promasili za jedno 50 metara i tu sam se nekoliko puta mogao zakucati, nocu da ne govorim. Betonski stubovi od naplatne rampe na istom autoputu ka Subotici jedva da su obelezeni, uzas!
Prosao sam tuda nebrojeno puta i samo je bilo pitanje kad ce tu neko da nastrada. Signalizacija je vrlo slaba, nema upozorenja ranije, nista ne sija, nije osvetljeno, a cesto je to suzenje bilo skroz otvoreno i moglo se proci napred gde je puta bilo svega jos par stotina metara i onda otvoren pad u ambis.
Da li bi auto bio problem da je vozio npr. Opel Corsu koja ima 1.7 CDTI motor i snage koliko i taj Audi A3 (oko 120 konja)? Da li bi tada rekli da je dijagnoza - Corsa? Sigurno ne bi... Tu zaista nije problem auto vec divljanje po putu.
Mislim da je to 80 metara do udara u barijeru? Na osnovu toga može da se zaključi samo koliko se vozilo usporilo u odnosu na relativnu (maksimalnu) brzinu.
Na primer: Audi A3, 3-dor Sportback (na tako mi liči olupina sa slike), sa 1.800 kubika i motorom od oko 180 KS, razvija maks. brzinu od oko 235 Km/h... Sa jačim motorom i više.
Ako je na autompbilu bio ispravan ABS, zaustavni put na suvom (ne tragovi kočenja) je oko 220 metara (ne računnajući reakciju vozača, tokom koje vozilo pređe dodatnih 30 do 100 metara pri toj brzini)
Moja laička procena je da je udarac o barijeru bio sa brzinom oko 135 Km/h (+-10%)...
opet audi?! jel moguce?! roditelji, o cemu razmisljate kad dajete kljuceve deci neiskusnim vozacima? jel vi shvatate da je zivot samo jedan i oni su svoje zavrsili a nemaju ni 20 godina? sta vam vredi da se sad kajete, trebali ste da reagujete i budete roditelj na vreme. sad je gotovo
Tamo je sve dobro obeleženo. Nedavno sam prošao tuda i prema Beogradu i nazad ka NS. Sve je jako dobro obeleženo. Ako se pridržavaš oznaka, smerova, maksimalne dozvoljene brzine ne možeš pogrešiti i izleteti sa puta.
Da bi mogao da vozis automobil, moras proci sve testove, sto znaci da si normalan. Znam, cudite se ponekad kako je uopste neko prosao. Ali ajde da uzmemo da je normalan, video je barijere i da radovi nisu zavrseni. Sta je dalje bilo je mangupiranje sa reciprocnim rezultatom.
Udri porez na konjažu i kubikažu, pa da ćaća stisne buđelar kada bude želeo da obraduje sina. Kupiće mu sladoled, a ne auto što se penje uz masnu banderu u ubija sve na drumu.
Putujem tuda svaki dan, idući na posao u BG, i odgovorno tvrdim da je signalizacija ocajna. Ko je ikada izasao iz Srbije zna kako se u normalnim zemljama obelezavaju radovi na putu - sve bljesti nekoliko km unapred. Kod nas postave par musavih znakova neposredno pred radove i misle da su time skinuli odgovornost sa sebe. E pa nisu.
Predlažem da se ovako teške saobraćajne nesreće dokumentuju sa sve snimcima žrtava i da se uz dozvolu najbližih prikazuju prilikom obuke mladih kandidata za vozače i to sve dok im se ne smuči krv i leševi i dok ne shvate da suluda vožnja za posledicu, vrlo često ima smrt. Zvuči surovo ali ta mladež je preko kojekakvih igrica i filmova stekla pogrešnu sliku da posledice brze vožnje i saobraćajnih nesreća ne moraju biti tako teške i ne shvataju da u životu nema resetovanja i opcije new game...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Tragedija u Beogradu: Pet mladića poginulo u udesu
Info
•20.06.2014.
•08:28 > 11:13
Komentari 53
Zao mi je mladih zivota koji su tragicno zavrsili. Ali se plasim zato sto znam da ce sve biti gore i gore.
psycore
dr.
bojim se
Sta mi vredi da vozim 50 na sat kada ce me tatin sin pokositi ili na crveno ili na zeleno , nebitno .
pedja
Zemljoposednik
zoran
skeptik
yunior
Daleko , jako smo daleko od toga.
@Anonimus
Dati deci takva auta,a oni zeljni dokazivanja pa posle se place za njima,bila im losa sudbina.
Opste je poznato da je najveca dozvoljena brzina kod nas 120 i to na autoputu.Uvesti zakon voziti 100 na sat u gradu,zatvor 10 godina pa vozaci ce da razmisljaju.
anonimus
Podbarac
ns
Juliska
v
Danas svaki automobil može da ide 150+ km/h. Kvalitetan automobil (kao što je Audi) je sigurniji od nekih jeftinijih, koji takođe, mogu da se voze neprilagođenom brzinom. Kupiti detetu takav automobil nije nepromišljeno, nego baš naprotiv. Koliko života je spaseno za volanom takvih vozila? Problem je u glavi vozača, a ne u vozilu.
ne bih ja rekao drugar da je to baš tako!pa kada si poslednji put čuo da je neko sa stojadinom ili jugom napravio ovakvu pizdariju??'kod nas u 95 % karambola ovakvi automobili naprave isti!
Ne treba zaboraviti da Velja Ilic ovog momenta vesla svoj kanu u svom bazenu u svojoj kuci tupsoni serbski!
alo,alo II
:
turbo
Tragedija strasno.U dve nedelje izgubljeno je osam zivota na isti nacin.
Propust. Barijere se prave od peska ,guma ,zemlje, a ne od betobskih blokova mada nimalo nekrivim putare verovatno im je neko tako naredio.
Kod nas: auto put SU-NS - odjednom iz mraka iskrsavaju buldozeri parkirani fakticki u zaustavnoj traci, suzenje kod iskljucenja za NS se desava prakticno bez ikakve najave, znakovi ogranicenja brzine se postave sa desne strane i moze lako da ih zakloni sleper, pa ih uopste ne vidite. Sta reci za ono neosvetljeno "cudo" koje odvaja pravce za penjanje\spustanje sa Venca iz pravca NSa?
Ne kazem da ovde nije bilo bahate voznje, ali govoriti kako je oznacavanje radova na putu u Srbiji "odlicno" je u najmanju ruku ordinarna glupost.
pajser
Često prolazim tuda
a neko ko zeli da zaradjuje za zivot tako sto zivi od prevoz robe taj mora takodje da placa 600 evra za vozacku..
Mia
majka
platicu ja taksi da dodjete kuci, samo pazite sa kim se vozite!
dj
Na zapadu se polisa osiguranja računa i na osnovu indeksa učešća marke i modela vozila u saobraćajnim prekršajima. Zna se šta je sportski a šta porodični auto, iako i jedan i drugi imaju istu kubikažu i snagu motora, drugačija je visina osiguranja.
Kod suvog kolovoza trag kočenja od 80 metara (u slučaju kočenja u slučaju opasnosti) odgovara brzini od oko 130kmh, i tad bi krajnja brzina posle tih 80 metara bila nula (0) kmh! Ovde je u pitanju zaprljan kolovoz (malo duži trag kočenja) i sigurno veća brzina.
petar
Vozac
Ne mogu da tvrdim za to mesto na autoputu ali znam vrlo dobro koliko je signalizacija ocajna na putevima u Srbiji. Prelazi preko pruge totalno nezasticeni, ljudi vide podignute rampe ali ne znaju da ne rade. Ukljucenje na autoput za Suboticu u NS su razni mrkonjici promasili za jedno 50 metara i tu sam se nekoliko puta mogao zakucati, nocu da ne govorim. Betonski stubovi od naplatne rampe na istom autoputu ka Subotici jedva da su obelezeni, uzas!
NS-BG
Da li bi auto bio problem da je vozio npr. Opel Corsu koja ima 1.7 CDTI motor i snage koliko i taj Audi A3 (oko 120 konja)? Da li bi tada rekli da je dijagnoza - Corsa? Sigurno ne bi... Tu zaista nije problem auto vec divljanje po putu.
Mix
Podbarac
Na primer: Audi A3, 3-dor Sportback (na tako mi liči olupina sa slike), sa 1.800 kubika i motorom od oko 180 KS, razvija maks. brzinu od oko 235 Km/h... Sa jačim motorom i više.
Ako je na autompbilu bio ispravan ABS, zaustavni put na suvom (ne tragovi kočenja) je oko 220 metara (ne računnajući reakciju vozača, tokom koje vozilo pređe dodatnih 30 do 100 metara pri toj brzini)
Moja laička procena je da je udarac o barijeru bio sa brzinom oko 135 Km/h (+-10%)...
Animator
M NS
srle
Bratislav
maki26
Tja
Šta reći...
Sve dolazi na naplatu.
Svo ovo opšte ludilo, koje drži ovu našu nesrećnu zemlju već više od dvadeset godina, uzrokuje i ovakve stvari...
Tuga, tuga, tuga...
:(
Belidens
Hmpf
Sami su krivi !
Hm
alo,alo
koliko je on vozio kad je toliki trag ?
OOOO
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H