
Skočila prodaja novih automobila u Srbiji: Više je razloga za to
Prodaja novih putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila u Srbiji u prvih šest meseci ove godine porasla je 21,18 odsto u odnosu na isti period 2023. godine.

Foto: Pixabay
To je objavila Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova.
Generalni sekretar Asocijacije Boris Ćorović podseća da je u Izveštaju o registracijama za 2024. godinu, u kome je analizirano tržište novih automobila za prvih šest meseci, svako drugo registrovano vozilo bilo putničko - 52,84 odsto, posle njih tu su motocikli 11,2 odsto, a odmah iza laka komercijalna vozila (LKV) - 10,8 odsto.
Iz istog dokumenta se vidi da je u kategoriji putničkih i lakih vozila najprodavanija škoda (3.573), potom tojota (1.667), folksvagen (1.333), citroen (1.170) i reno (1.119).
"Kada su u pitanju novi automobili, postoji trend rasta, ali se još nismo vratili na nivo pre korone. Tek na kraju ove godine očekujemo da će broj prodatih novih automobila preći 26.000, odnosno da će se vratiti na period pre pandemije", rekao je Ćorović za Forbes.
"Dve stvari su vrlo značajne kada je o ovolikom rastu reč", objašnjava za Euronews Srbija Slobodan Pešić, direktor marke VW za Srbiju i Crnoj Goru i član borda direktora Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.
"Interesantno je ovaj rast nije zabeležen u segmentu takozvanih privrednih, odnosno lakih komercijalnih vozila, ali su zato kupci automobila, barem u kompaniji Porsche SCG, pre svega pravna lica. Odnos je čak 70 prema 30 odsto u odnosu na građane", kaže on i dodaje:
"Ono što, međutim, mora da se zna kada je o ovom rastu reč je da mi imamo izrazito nisku osnovu, odnosno bazu kupaca novih automobila. Ako smo u celoj Srbiji, na primer, prošle godine prodali 25.000 automobila, a ove godine ćemo prodati 29.000, to je veliki procenat, ali u realnim brojevima to nije mnogo. Mi smo malo tržište", objašnjava Pešić.
Kad je o skupljim modelima automobila reč, kao što je na primer audi, prodaja je stabilna i na nju ne utiču mnogo turbulencije na tržištu.
Kako za Euronews Srbija kaže Saša Macura, koji je u Porsche Beograd Ada zadužen za ovaj brend, imućniji kupci tačno znaju šta hoće i njihov izbor se godinama ne menja.
"Uvek ima desetak odsto kupaca kojima cena nije presudna i oni se, gotovo redovno, odlučuju za jedan od tri modela automobila - audi, mercedes ili BMW. Na njih fluktuacije na tržištu apsolutno ne utiču, prodaja ovih automobila je konstantna, i zavisi samo od toga kada stigne neki novi model", kaže Macura.
Pešić dodaje i da je na ovako malom tržištu kakvo je srpsko vrlo lako napraviti "potres", dovoljno je da nekoliko velikih firmi obnovi vozni park, da neki državni organi nabave nove automobile ili velike rent-a-car kuće, i to se odmah oseti na tržištu.
Kupovina polovnjaka u blagom padu
Što se tiče polovnih automobila, situacija je nešto drugačija. Iz godine u godinu beleži se lagani pad, a razlozi za to su brojni - poskupljenja u inostranstvu, povećani troškovi pri uvozu i slično.
"Ekonomska situacija u zemlji uvek ima uticaja. Trenutno su novi automobili u porastu kada je u pitanju prodaja, ali tu je uključena i prodaja pravnim licima - lizing kuće, kompanije, flotna prodaja i tako dalje. Što se tiče fizičkih lica, oni su uvek malo konzervativniji i u većoj meri prate opšta privredno-ekonomska dešavanja, kako u zemlji tako i globalno, i ta dešavanja jesu bitan faktor u odluci kupiti automobil ili ne", kaže Ćorović.
S druge strane, Pešić ocenjuje da bi rast tržišta novih automobila u Srbiji mogao da bude i veći da ne postoji problem visokih kamata na kredite i lizing.
"Ovaj rezultat koji sada imamo posledica je toga što su se cene stabilizovale i tržište se naviklo na više cene nego što su bile pre korone. Takođe, imamo situaciju da polako ali sigurno komercijalna ponuda postaje sve povoljnija, a jedini problem su i dalje visoke kamate na lizing i kredite, a naši građani uglavnom na taj način dolaze do novog automobila", kaže on i dodaje:
"Nažalost, i dalje daleko kaskamo za Evropom. Hrvatska, na primer, prodaje duplo više novih vozila od nas, iako ima duplo manje stanovnika, a slična je situacija i sa Slovenijom. Niže kamate bi svakako doprinele još većem porastu tržišta novih automobila".
Najviše, kaže Ćorović, na uvoz automobila utiču životni standard i mere i odluke nadležnih institucija, poput subvencija, eventualne zabrane uvoza određenih EU standarda i slično.
Prosečne prodajne cene za polovne automobile kreću se između 8.500 i 9.000 evra, dok je opseg cena za nove automobile poprilično širok i kreće se od 14.500 pa i do više od 300.000 evra.
"Prosečan srpski kupac i dalje se opredeljuje za polovna vozila. Ali, treba biti svestan i da Srbija ima jedan od najstarijih voznih parkova u Evropi. Od oko 170.000 automobila koji se prvi put registruju u jednoj godini, samo je oko 30.000 novih, a velika većina polovnih je sa evro 3 ili evro 4 motorima, čiji je uvoz već trebalo da bude zabranjen, ali se to još nije dogodilo", kaže Pešić za Euronews Srbija.
Ceo tekst čitajte OVDE.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija
Kineske državne kompanije obustavile kupovinu ruske nafte zbog američkih sankcija
23.10.2025.•
0
Kineske državne naftne kompanije obustavile su kupovinu ruske nafte koja se prevozi morskim putem pošto su SAD uvele sankcije Rosnjeftu i Lukoilu, najvećim ruskim naftnim kompanijama, reklo je više izvora.
Sistemski slom
23.10.2025.•
5
Tog prvog novembra prošle godine nije pala samo nadstrešnica nego i ideja da institucije, zakoni i struka još uvek imaju težinu veću od konferencije za štampu i partijske parole.
Alternative za ruski gas: Bugarska zatvara jedan, a proširuje drugi gasovod, Rumunija kao mogući spas
23.10.2025.•
12
Evropska unija je donela odluku o postepenom ukidanju uvoza ruskog prirodnog gasa, sa konačnim rokom postavljenim za 1. januar 2028. godine.
Procena Bečkog instituta: Srbija će imati privredni rast od dva odsto, najniži na Zapadnom Balkanu
23.10.2025.•
2
Srbija će u 2025. godini imati rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) dva odsto, što je najniža stopa rasta među balkanskim državama za ovu godinu.
Ove godine znatno manje stranih direktnih investicija u Srbiji
23.10.2025.•
4
Neto strane direktne investicije (SDI) u Srbiji tokom osam meseci ove godine iznosile su 1,49 milijardi evra i manje su za čak 54 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
SAD uvele sankcije Rosnjeftu i Lukoilu
23.10.2025.•
7
Sjedinjene Američke Države uvele su sankcije dvema najvećim ruskim naftnim kompanijama, Rosnjeftu i Lukoilu, optužujući Moskvu za nedostatak posvećenosti okončanju rata u Ukrajini.
Meta ukida oko 600 radnih mesta u jedinici veštačke inteligencije
23.10.2025.•
2
Kompanija Meta ukida približno 600 radnih mesta u svojoj jedinici za veštačku inteligenciju, "Meta Superintelligence Labs", kako bi se brže kretala u konkurentnoj trci veštačke inteligencije.
EU uvodi novi paket sankcija Rusiji: Evo šta on podrazumeva
23.10.2025.•
0
Zemlje EU odobrile su 19. paket sankcija Rusiji zbog rata protiv Ukrajine, a nove mere uključuju zabranu uvoza ruskog tečnog prirodnog gasa, saopštilo je dansko predsedavanje EU.
Upozorenje SAD zbog Dina kartica na NIS-ovim pumpama: Može li i NBS da dobije sankcije?
23.10.2025.•
18
Sankcije koje su SAD uvele Naftnoj industriji Srbije (NIS) otvorile su novo pitanje - da li upotreba domaćih Dina kartica na NIS-ovim pumpama može dovesti i Narodnu banku Srbije (NBS) pod udar američkih mera.
Turska gradi fabriku municije na Kosovu
22.10.2025.•
14
Turska će izgraditi prvu fabriku municije na Kosovu, piše portal EU alajv (EUalive).
Udruženje naftnih kompanija: Nema razloga za strah od nestašice goriva
22.10.2025.•
4
Generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije Tomislav Mićović izjavio je danas da nema razloga za strah od nestašice goriva.
Zbog sankcija zaustavljena prodaja ćerki-firmi NIS-a u regionu
22.10.2025.•
4
Naftna industrija Srbije (NIS) pokrenula je, pre dve godine, prodaju svojih zavisnih preduzeća u regionu, ali je taj postupak zaustavljen zbog američkih sankcija.
Rezultati KUL projekta u Srbiji: Kreativno preduzetništvo u službi održivog razvoja
22.10.2025.•
0
Inženjeri zaštite životne sredine iz Novog Sada uspešno su sproveli niz aktivnosti koje su doprinele razvoju održivog, kreativnog i društveno odgovornog preduzetništva u Srbiji.
NIS isplaćuje akcionarima dividende za prošlu godinu
22.10.2025.•
2
Naftna industrija Srbije (NIS) isplatiće danas akcionarima dividende za 2024. u bruto iznosu od 28,18 dinara po akciji.
Stručnjak za energetiku: Srbiji neće biti problem cena gasa, nego to što ga neće biti
22.10.2025.•
26
Za Srbiju neće biti problem cena gasa, već ga jednostavno neće biti, nakon stava Saveta EU da uvoz ruskog gasa treba da bude zabranjen od 1. januara 2026. godine, kao i tranzit kroz EU u treće zemlje.
Živeti u prezaduženom svetu
21.10.2025.•
3
Cena zlata je poslednjih godina uzletela do nebesa, dostigla je čak 4.350 dolara za uncu (31,135 grama).
Misija MMF-a od sutra u Beogradu: Priprema budžeta Srbije za narednu godinu
21.10.2025.•
1
Misija Međunarodnog monetarnog fonda (MMF) boraviće od sutra u Beogradu.
Ruski ekspert: Nove sankcije EU neće ostaviti Srbiju bez ruskog gasa
21.10.2025.•
4
Izvršni direktor ruskog Instituta za ekonomski rast "P.A. Stolipin" Anton Sviridenko izjavio je za agenciju Tass da nove sankcije i ograničenja EU neće uticati na mogućnost isporuke gasa Srbiji.
Srbija u opasnosti da ostane i bez ruskog gasa: Može li i treba li EU ikako da pomogne?
21.10.2025.•
38
Iza posete predsednice Evropske komisije Ursule fon der Lajen Beogradu u vazduhu je ostala jedna rečenica koja bi, prema nekim analitičarima, trebalo da ulije poverenje Srbiji.
Dugovi NIS-a stari devet godina došli na naplatu: "Poverioci u strahu od njegove sudbine"
21.10.2025.•
20
Javna izvršiteljka Jasna Anđelić u ime poverilaca ponovo je aktivirala postupke izvršenja nad NIS-om stare devet godina.
Crna Gora i Albanija bez rominga u Evropskoj uniji od juna
20.10.2025.•
7
U junu sledeće godine Crna Gora i Albanija će se pridružiti zajedničkom tržištu Evropske unije kada je reč o troškovima telekomunikacija.
Komentari 10
Miloš
Slucaj
Dare
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar