Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila: Tri razloga zašto su novi automobili sve skuplji

Rastu cene novih automobila, a modeli koji su nekada bili pristupačni za kupovinu gotovo su nestali.
Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila: Tri razloga zašto su novi automobili sve skuplji
Foto: Pixabay
Većina kupaca, istovremeno, planira da izdvoji do dvadeset hiljada evra, što otvara pitanje ko zapravo može da dođe do novog automobila i da li kupovina vozila iz salona postaje privilegija malog broja ljudi, kompanija i institucionalnih kupaca.
 
Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Boris Ćorović kaže za RTS da je prodaja novih automobila porasla deset odsto u odnosu na prošlu godinu i da postoje tri dominantna razloga za rast cena: strogi bezbednosno-ekološki standardi, promena očekivanja kupaca i geopolitičke turbulencije koje utiču na cene sirovina.
"Srbija će ovu godinu završiti sa 30.000 prodatih novih putničkih automobila, što je rast od deset odsto u odnosu na prošlu godinu. Dominantni kupci su pravna lica - 70 odsto, poput privatnih kompanija i javnog sektora", navodi Ćorović.
 
Prema njegovim rečima, za 15-20.000 evra može da se kupi određena paleta automobila, ali uglavnom u gradskom i B-segmentu, uz osnovni paket opreme.
 
"Korelacija između visine plate i cene vozila praktično ne postoji. Prosečna plata u zemlji omogućava kupovinu automobila do 20.000 evra, uz kredit, a nikada nije bilo jednostavnije dobiti ga. Uvek postoji kategorija imućnijih, poput vlasnika kompanija, koji mogu da kupe skuplja vozila", ističe Ćorović.
Napominje da je kredit često jedini način da vozač kupi automobil, dok je lizing dominantniji kada je reč o pravnim licima, jer nudi pogodnosti: ne morate da servisirate vozilo, a možete i da ga vratite.
 
Vrsta opreme
 
Govoreći o opremi, Ćorović navodi da osnovna podrazumeva manuelni klima-uređaj, sistem protiv proklizavanja, prednje podizače prozora i električno podešavanje retrovizora, dok savremenije verzije nude automatske asistencije vozaču, sistem zadržavanja trake, automatsko kočenje, kamere i različite senzore.
 
"U red jeftinijih novih automobila spadaju 'dačija sandero', koja košta oko 15.000 evra, i 'fijat grande panda' sa hibridnim pogonom domaće proizvodnje, oko 19.000 evra", dodaje Ćorović.
 
Na pitanje kuda ide tržište automobila, Ćorović kaže da očekuje stabilizaciju cena, ali je gotovo nemoguće da se one vrate na nivo od pre deset ili petnaest godina.
 
"Dominira tržište polovnih automobila, oko 70 odsto, dok novi čine oko 17 procenata. Godišnje se uveze između 135.000 i 150.000 polovnih automobila. Problem je što ne postoji standard za polovnjake. Savet za kupce je kupovina na kredit ili lizing, kao i praćenje akcijskih ponuda na tržištu, poput Sajma automobila", zaključuje Ćorović.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Михајло

    07.12.2025 10:42
    $$$
    Поскупљује зато што власници деоница (инвестициони фондови, милијардери, итд.) великих компанија очекују сваке године дебелу зараду. Исто тако, гомила бесмислених прописа тера произвођаче да улажу у којекакве технологије без којих се реално може или су бескорисне.
  • Pametnom dosta

    07.12.2025 09:31
    Cena zlata je porasla za 118% u pa je evro izgubio vrednost za više od duplo.
    Zato su vam sve cene pa i cene stanova i kola otišle više od duplo.
    U zlatu sve košta isto kao i pre 100 godina.



  • Nema spasa

    07.12.2025 09:25
    Srbin i dalje zivi za svapski auto zato im i raste cena.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Ministarstvo poljoprivrede uvelo nove subvencije

Izmenama Pravilnika o podsticajima za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva za nabavku kvalitetnih priplodnih grla uvodi se nova vrsta podsticaja, za nabavku priplodne matice riba šarana i pastrmke.

Koliko će nas koštati gas?

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici.