Autor: Vreme (Katarina Stevanović)

Info
30.03.2026.
15:00 > 14:23
Slučaj Špankinje Noelije Kastiljo Ramos, koja je nakon višegodišnje pravne borbe eutanazirana u Barseloni, uzburkao je javnost i ponovo otvorio pitanje dobrovoljne, dostojanstvene smrti širom Evrope.
  • Alex88

    12.05.2026 11:41
    Da
    Prvi bih se prijavio ,samo da usvoje
  • Ратко

    31.03.2026 09:09
    Ратко
    Нема потребе. У оваквој Србији за паре буквално може све.
  • Ludovički

    30.03.2026 22:58
    Sigurno
    Ako se ozakoni, eutanazija će biti zloupotrebljavana jer ovo je Srbija, bre.
  • Slobodan

    30.03.2026 21:00
    Jednostavnog odgovora nema
    Pravo na dostojanstvenu smrt je osnovno ljudsko pravo. Ako je ispravno regulisano i sprovedeno, to pokazuje visok nivo civilizovanosti i zrelost jednog društva. Mi smo nažalost jako dakeko od civilizovanog i zrelog društva.
    Moralo bi se strogo ograničiti i odobravati isključivo za najteže, dugotrajne, bolne, ponižavajuće bolesti za koje ne postoji mogućnost izlečenja i kontrole bola. S obzirom na napredak medicine broj takvih slučajeva bi trebao da se smanjuje postepeno u budućnosti.
    Ironično je što patnja odlazećih voljenih osoba ljudima možda olakšava odvajanje od njih - kada umru posle višegodišnje beznadežne (zajedničke) agonije, osećaju i određeno olakšanje... Tako bi možda eutanazija u nekim slučajevima otežala taj proces odvajanja?
    Da li biste izabrali da se sećate voljenih dok su bili nasmejani, veseli, svesni,pokretni ili kao namučene, slomljene, deformisane?
    Jednostavnog odgovora verovatno nema...
  • Kamenica

    30.03.2026 20:28
    Treba
  • Nick

    30.03.2026 20:23
    Obično pomodarstvo, kakva izmišljaju ljudi koji ne sagledaju pitanje u celini. Kao, cilj je pomoći nekom i to na prvi pogled izgleda humano. Ali, ako se pogleda sa praktične strane, kako bi se to izvodilo, otvaraju se mnoga pitanja. Prvo, ako neko hoće da se ubije - ubiće se i posle toga mu niko ne može ništa. Ako se u to uvlači medicinsko osoblje, stvari se komplikuju. Spominju se silne provere i procedure, a to traje. Pa, ako je čovek u neizdrživim bolovima, kako će podneti toliko vremena? I uvek postoji mogućnost greške u medicinskoj proceni da li mu ima pomoći ili nema (ljudi se probude iz kome neočekivano, posle dužeg vremena). Mogućnost zloupotrebe postoji, jer može da postoji interes da neko nestane. A što se tiče pravnog regulisanja, ne može se ovo porediti sa bilo kojom zloupotrebom prava, jer tu povratka nema.
  • mile

    30.03.2026 19:16
    U Srbiji je uvek bio tezak zivot. Neki zdravi bi se odlucili pre na eutanaziju, nego li da nastave da zive dosadasnje zivote. Koliko sam samo ljudi sreo u zivotu, koji su znali da kazu: "da mi je samo da umrem", "cekam kad cu da umrem", "sto nece Bog da me uzme"...
    U sredjenim zemljama, gde covek ima pravo na lecenje, pravdu, dostojanstven i normalan zivot, eutanazija mozda i ima smisla, zato sto se niko tek tako nece odluciti za smrt i napustiti ovaj svet, ako mu je lepo. U Srbiji to ljudima moze da bude izlazna strategija iz ovog naseg zatvora, cak i ako nema zdravstvenih problema. Ne plase se ljudi toliko smrti, koliko se to tako prica.
  • Zamenik zamenika

    30.03.2026 18:21
    Eutanazija Srbije je odavno u punom jeku.
  • C24

    30.03.2026 17:57
    Апсолутно
    НЕ....Јер у овој корумпираној земљи знамо где би то водило.
    Са друге стране то је у потпуности антиљудски и антицивилизацијски
  • ///

    30.03.2026 17:56
    Ma ajte,ovde sa prevarantima u svakodnevnom životu oko struje i ostalo, samo mi još ovo fali.
    Čuj eutanazija!!!
    Pa,pobili bi na legalan način sve iz domova i oteli nekretninu.
    Ili saletali ljude po ulicama i nudili eutanaziju…

    Daleko smo mi od toga…

    Umesto da olaksate ljudima svakodnevni život, našli ste da se bavite eutanazijom i prodajom organa!!!
    Da niste pisnuli!!!
  • Samo

    30.03.2026 17:53
    Bog
    Ne!
  • Nwankwo Kanu

    30.03.2026 17:31
    Kaze gospodja (ili gospodjica) - To je potpuno neprihvatljivo jer u tom slučaju ne bi trebalo da postoji nijedno pravo - kao da pricamo o zakonima koji regulisu poreze, kamate i slicno, a ne jedinu neprocenjivu stvar koja je ljudski zivot. Neka pogleda doticna kako su prosli Cvijan, Ivanovic, mozda da idemo do ranije i Djindjica, Buhe, Stambolica, mozda do novinara poput Dade Vujasinovic, Slavko Curuvija i Milan Pantic il ida idemo do ubijenih gardista? Mozemo ovako do sutra nastaviti, na veliku zalost. Ne, nismo mi jos za ovaj zakon jer bi se apsolutno zloupotrebljavao za najgora moguca dela. Eventualno bi se moglo otvoriti pitanje o eutanaziji za terminalno bolesne u inostranstvu.
  • AnaLiTiCar

    30.03.2026 17:26
    Vidite, to je politicko pitanje, pa eticko, pa moralno, pa versko, pa pravno …
    I umesto sa se politicke partije bore idejama kojima ce unaprediti drustvo … ulazak u EU ili ne, Eutanazija da ili ne , NATO da ili ne …
    Neeee mi se bavimo tucom
    na ulici, pokazujemo ko
    ima jacu ekipu ulicara…
    Politiku smo sveli da se njome bave ulicari, narkomani, nasilnici
    I umesto da sa druge strane imamo suprtono, neeee imamo
    isto da se pomaze da ce borba biti neprestana.
    Kakav ponor.
    Dno.
  • Pustinjak

    30.03.2026 17:22
    Zloupotreba
    Naše bi gazde našle način kako da zloupotrebe ovakav zakon protiv neistomišljenika, kao što to rade trenutno sa postojećim zakonima.
  • Juca

    30.03.2026 17:05
    Da mi prvo "legalizujemo" nove i čiste bolnice sa humanim uslovima za boravak bolesnika. Onda ispravne i udobne krevete sa čitavom posteljinom. Onda da "legalizujemo" sva dijagnostičke aparate i sva sredstva potrebna za lečenje. Naravno u dovoljnoj količini. Takođe, da "legalizujemo" pristojne plate lekarima i ostalom med.osoblju koje im omogućavaju dostojan život, poštovanje istih i njihov trud......Kada se sve ovo dovede u red, bez da imamo nevoljnu eutanaziju zbog pokvarenih aparata i neimanja adekvatnih lekova, lako ćemo i za njenu legalizacuju.
  • Milena

    30.03.2026 17:01
    Izričito protiv
    Tužni ste povodom života u ovoj zemlji?
    To je bolest, drzava će Vam pomoći da je prevaziđete tako što će Vam pomoći da se ubijete.

  • Hm hm...

    30.03.2026 16:54
    Srbija prvo treba da zaustavi gerontocid (to je ono kada zovete hitnu, a oni prvo što pitaju je koliko pacijent ima godina, pa onda odlučuju da li se naživeo i da li će dolaziti). Eutanazija je za društva na mnogo višem stupnju razvoja
  • Dejan

    30.03.2026 16:51
    Srb
    Treba eutanazija i to pod hitno !
    Jeftinije i bez-bolnije bi bilo za svakog !!!
  • Adam

    30.03.2026 16:33
    Da
    Itekako treba. Svako ima pravo na dostojanstven odlazak. Kad ljubimce možemo uspavati da se ne muče, zašto čovek treba da se muči, ako spasa više nema?
  • Brundo

    30.03.2026 16:14
    Nikako.Sa SNS-om tu bi bilo more zloupotreba i krsenja svega i svacega.
  • Radoslav

    30.03.2026 16:08
    Radoslav
    Ne. Svaki narodi zive sa svojim obicajim tradicijom i religijom koja ne dozvoljava ubistvo i samoubustvo. Ako sam to pocinis to je licna stvar sa kojom zivis i umires ali savest svima mirna posebno doktorima ciji poziv i zakletva obavezuju suprotno tome. Svako zivo bice kao i covek mora umreti i to niko ne moze spreciti ali nauka i meducina je tu da olaksa i produzi zivot svakom civeku ne da ga podstrekuje u suicidu kao krajnje resenje. Licno u lorodici oba roditelja kao i stric preminuli su od kancera ali do zadnjeg momenta svesti bez obzira na bolove i muke se nisu predavali niti su pomisljali na samoubistvo niti da to pocini drugi za njih.
  • Sluzbenik

    30.03.2026 15:53
    Ne
    Ne
  • Lola

    30.03.2026 15:50
    Dostojanstvo
    Kada nema savremenih domova za različite kategorije invalida i bolesnih, eutanazija je spas i dostojanstvo.
    Ovde nema ništa humano.
  • korak dalje

    30.03.2026 15:50
    Ovde je legalizovano ubistvo.
  • Gradjanin

    30.03.2026 15:48
    Humano
    Kod nas ,nazalost, pojedinci koji su neizljecivo bolesni i trpe velike bolove, rjesenje nalaze, ako su u mogucnosti, skokovima u smrt kroz prozor ili sa mosta!
    Naravno da treba dozvoliti eutanaziju, i to zakonom precizno regulisati, da ne dodje do zloupotreba.
  • Zoja

    30.03.2026 15:37
    Treba
    Bilo bi manje samoubistva pogotovo starijih i bolesnih.Normalno,sve treba pravno regulisati.
  • Pete Mitchell

    30.03.2026 15:36
    Kuda ide ovaj svet?
    Umesto da se angazuju strucnjaci koji ce pomoci tim nesrecnim ljudima da prevazidju svoje probleme, oni ih ohrabruju da dozvole lekarima da ih ubiju.
    Kuda ide ovaj svet?
  • Pera

    30.03.2026 15:28
    Da, treba!!!
  • rale

    30.03.2026 15:25
    Mnogo razvijenije države sa visokim penzijama su usvojile eutanaziju a Srbija neće. Bolje da se stari ljudi muče po ambulantama i apotekama, dementni i bez dovoljno novca da plate starački dom sve dok ne potroše i zadnji dinar i nasledstvo.
  • Iskreno

    30.03.2026 15:22
    Amin
    Promeniti propise i omoguciti ljudima, da nezavisno od bolesti, odluce da li zele ziveti ili ne.
    To treba da bude pravo izbora svake odrasle osobe, bilo ona zdrava ili bolesna!
  • 021

    30.03.2026 15:20
    Iskreno se izvinjavam na ovome, čak nije ni sarkazam, ali, u Srbiji bi ovaj posao cvetao.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna