Autor: Tanjug

Info
10.05.2026.
10:00 > 09:43
Finansijski konsultant Vladimir Vasić izjavio je da ukoliko bi došlo do pada cena nekretnina u Srbiji, posledice toga bi osetili i građani, i banke, i investitori.
  • @Andrija

    17.06.2026 14:07
    Hehe jeste, ja sam taj koji "morališe" a upravo ti ovde prosipaš neku svoju mudrost o tome kolika treba biti cena kvadrata iz upravo kvazi-moralnih a nasuprot tržišnim razlozima pa rešio meni da podmetneš kako to radim ja a šatro jer meni "nestaje argumenata". Niko nije tvrdio da će cene večito rasti i da krahovi tržišta nekretnina nisu mogući, to su tvoje reči, ono što sam ja tvrdio je da je krajnje lupetanje očekivati linearnu matematičku zavisnost između cena nekretnina i primanja, to tako nije nigde u svetu pa neće biti ni ovde, nekretnine su tradicionalno utočište kapitala kod tržišnih previranja u drugim sektorima, visoke inflacije i nestabilnosti, i isto tako kao što ti tako visoko-moralan i svepametan nisi tada spustio tu "povoljnu" cenu na nivo koji sada namećeš da treba da bude, tako i gomila drugih poput tebe neće to uraditi što uključuje i tog koji je od tebe kupio nekretninu po toj "povoljnoj" ceni. Volim vas samozvano visoko-moralne koji biste da rešavate društvene nejednakosti ali isključivo tuđim novčanicima i tek nakon što ste sebe obezbedili da vas sopstvene mere ne zakače.
  • Andrija

    11.06.2026 17:15
    @ko god da si
    Pokušaj moralisanja samo pokazuje da ti ponestaje argumenata. Ta cena od 3.100 €/m² je bila "povoljna" i ispod proseka drugih traženih cena na toj lokaciji. Iako je cena bila povoljnija za tu lokaciju, stan je 7 meseci čekao na kupca. Na kraju je bio neophodan kredit za mlade da bi se pokrenuo niz vezanih kupoprodaja. To jasno pokazuje da se tržište guši i da bez veštačkih stimulansa lokalni kupci više ne mogu da prate ovaj tempo. Možeš ignorisati matematiku, ali istorija je bezbroj puta pokazala kako se završavaju periodi u kojima cene rastu isključivo na bazi očekivanja da će večito rasti.
  • @Andrija

    03.06.2026 20:31
    O pa normalno, sada kada si uzeo novac po tim naduvanim cenama sada cene mogu ići dole, na štetu tog koji ti je dao pare za nekretninu koja ne vredi toliko, vidi se da si prava poštenjačina. Ne, to NIJE matematički dokaz špekulativnog balona, velikim slovima nećeš biti više u pravu, tvoj je problem što si umislio da su ekonomija, cene nekretnina i iznosi primanja strogo i matematički linearno zavisni jedni od drugih, da ne zavise ni od čega drugog i da ne smeju odstupati.
  • Andrija

    28.05.2026 17:31
    @ko god da si
    Pojedinac ne može svojim ponašanjem da promeni pravila tržišta, ali država i zakoni mogu. Kada cene kvadrata rastu pet puta brže od prosečne plate, to JESTE matematički dokaz spekulativnog balona, jer taj rast ne prate realni ekonomski parametri (produktivnost i zarade), već priliv spekulativnog i često neregulisano zarađenog keša. Ja sam izašao sa tržišta po 3100e/m2 jer je prinos od rente na tu vrednost premali i plasirao sredstva na pametniji način.
  • @Andrija

    21.05.2026 16:01
    To nije nikakav matematički dokaz, prestani izmišljati! Bukvalno ovo isto sam čuo od mladih u Americi, to nije fenomen koji je zahvatio samo Srbiju već je globalan trend, nigde cene nisu "pratile lokalne zarade". Suštinski je jednostavno i možeš i sam to promeniti makar u malome - usreći lepo nekoga mlađeg tako što ćeš izgraditi ili mu prodati svoju nekretninu za cenu koja bi po tvome trebala biti a koja je "pratila lokalnu zaradu", to ti baš niko ne brani da uradiš već koliko danas. Tvojim odbijanjem da to uradiš ti si deo problema a ne njegovo rešenje. No ako si međutim zamislio da će Srbija biti jedino ostrvo u svetu u kojem će se balon izduvati dok je svuda drugde naduvan, onda si veoma naivan i nezreo.
  • Andrija

    18.05.2026 20:10
    @ko god da si
    To što preko 80% ljudi u Srbiji formalno poseduje nekretninu je nasleđe socijalističkog otkupa stanova iz 90-ih, a ne dokaz da je današnje tržište zdravo. Problem je što današnje generacije, koje nemaju nasledstvo, ne mogu da reše stambeno pitanje ni kroz kupovinu ni kroz održiv najam. Niko ne traži stan na tuđ račun, već stabilno tržište gde cene prate lokalne zarade. Kada cene kvadrata rastu višestruko brže od plata, to nije kuknjava, već matematički dokaz spekulativnog balona koji gura mlade ljude u dužničko ropstvo ili emigraciju.
  • @Andrija

    15.05.2026 14:22
    Ali to niko ne radi. To su pojedinci umislili da neko radi jer smatraju da "egzistencijalna potreba" znači da treba svako da dođe do svoje nekretnine pa makar i na tuđ račun. Nije svako imao svoju nekretninu ni u vreme socijalizma niti po zapadnim zemljama danas svako ima nekretninu u vlasništvu. Štaviše upravo u Srbiji veći procenat građana ima svoju nekretninu nego po zemljama Zapada, ali zato kukamo bar dvostruko više na "nepravdu" u poređenju sa njima.
  • Andrija

    14.05.2026 22:39
    @ko god da si
    Niko ne očekuje da investitori rade na svoju štetu, ali zamisli da proizvođači hrane odluče da drže žito u silosima dok ljudi gladuju, samo zato što čekaju da cena skoči tri puta? Da li bi i tada rekao, pa to je slobodno tržište, prodaju kad im odgovara? Stan nije luksuz nego egzistencijalna potreba, a spekulativno pumpanje cena preko leđa građana ima svoje ime u ekonomiji – zove se stambena kriza..
  • @Andrija

    14.05.2026 14:20
    Pa to je strašno, da vlasnik nekretnine je prodaje onda kada njemu tako odgovara umesto da je prodaje onda kada tako odgovara tebi. To je nečuveno! U svim normalnim zemljama vlasnici nekretnina se trude i ulažu maksimalan napor da sebi naprave što manji profit.
  • Andrija

    14.05.2026 09:10
    Warren Buffet
    Ja nemam problem da ljudi ulažu u nekretnine radi izdavanja, imam problem sa kupovinom stanova (ili ne prodavanjem stanova od investitora) radi manipulisanja tržištem. Čista spekulacija.. Zamislite da investitori radije ne prodaju stan jer znaju da što duže čekaju, veći ekstra profit prave.. i to je stanje gde se trenutno nalazimo.. samo što, neko će morati da plati račun na kraju..
  • Праведник

    13.05.2026 15:40
    Цена научна далека фантастика
    За просечног грађанина Србије потпуно далека и недостижна цена! Имам чланове породице који обоје раде али не могу ни да сањају ни најминималнији стан да могу купити. Једина је утеха ако је има да свему једном дође крај па ће и овоме...
  • Novosadjanin

    13.05.2026 06:22
    Ma šta kažeš, imamo problem, ajde... Pre nedelju dana sam bio u Španiji, kvadrat u Valensiji duplo jeftiniji nego u Novom Sadu, a u turističkom mestu odmah pored Ljoret Del Mar jeftiniji nego u vjeterničkim njivama, ekonomski tigar kida.
  • @Xy

    12.05.2026 21:23
    Samog sebe si prvi nazvao budalom kada si poručio ovome da prodaje priče nekim drugim budalama. A dodatno je preporučljivo i da manje lupetaš ako ne želiš da te neko nazove budalom. Lupio si potpunu glupost za šta nisi pružio nikakav dokaz osim dugačke jezičine da 80% radnika primaju platu 700 evra. Sada si lupio još jednu o "realnoj" vrednosti evra... pa ko ti brani da već koliko danas objaviš da kupuješ evre po toj tvojoj "realnoj" 40-50% skupljoj ceni, siguran sam da će biti puno zainteresovanih da ti prodaju evre za 170 dinara. O glupostima o "višku imovine" da ne govorim, ko je taj koji će da određuje ko ima i koliki "višak" imovine? Ti možda? Previše lupetaš za nekoga ko glumi da je na braniku istine.
  • Xy

    12.05.2026 20:32
    @xy
    Ti možeš tvog tatu da nazivaš budalom a ne mene znaš. Sve ovo trenutno je lopovluk i pranje para. Kada se bude postavilo pitanje porekla novca, kada euro bude u realnim okvirima (bar 40-50%) skuplji, kada se uvede porez na višak imovine (progresivni) prodavaćete vaše "investicione" stanove izgrađene i kupljene nelegalnim novcem za Dž. Pametni su primetili da su stručnjaci za nekretnine nagrnuli da šire laži, bar jedan dnevno po štampi a ovde se botovi i investitori nalupaše minusa na komentare za koje i oni znaju da su istiniti. To nešto govori da je počelo pucanje balona.
  • Čistač

    12.05.2026 17:02
    Vera. Net
    Znači nije kvadrat skup, nego mi malo zarađujemo?
    A šta ćemo sa zapadom Evrope, Kanade i Amerike gde su nekretnine takođe snažno poskupele, a plate jedva prate inflaciju. Ovo je globalni problem i nama bi trebalo najmanje 10-12 godina da se vratimo na odnos plata-kvadrat od pre poskupljenja, ali pod uslovom da kvadrati ostanu na ovom nivou, a plate da rastu od 10-15% godišnje, što se naravno neće desiti. A ove minuse na pametne i logične komentare postavljaju uz pomoć AI, pa bar ne moraju da plaćaju sendvičare.
  • Sonja

    12.05.2026 11:51
    Prodaju se većinom stanovi u novim zgrada i to za keš. Prosek u starim zgradama da stanara ima manje nego pre 5 godina. Lično u manjoj zgradi od 2 ulaza u prvom 11 stanova, 6 su ok,5 prazni od njih 1 se prodaje po razumnoj ceni već 2 godine. U drugom ulazu 4 stana, 2 ok, 2 prazna.
    Sestra živi u kuli na Bulevaru oslobođenja sa 18 spratova. 4 komšija umrlo koje ona zna i nikog nema godinama u stanovima koji su u proseku veći od 50m2.
    Znači pare se peru.
    Pogledajte gde živite. Prođite pored kompleksa, većinom su poluprazni ili polapuni šta Vam više odgovara.
  • Мик

    12.05.2026 11:12
    Стручњак
    Још кад би нам објаснио зашто се повећање пореза на некретнину без обзира на њену старост повезује са ценом метра квадратног коју диктира праоница новца "Београд на води"?Апсолутна пљачка бедног народа кога лажно убеђују "стручњаци" попут овог!
  • Kele

    12.05.2026 08:29
    Voleo
    bih da upoznam sloj koji ovde daje minuse svakom iole razumnijem komentaru.
    A Vasića (Vasić who?) ne treba da upoznam, on jasno štiti i brine o interesima krupnog kapitala.
  • Milan

    12.05.2026 07:10
    Laž
    Ka bi voleo da konačno upoznam te ljude sa orosečnom platom od 990 eura.
  • Veljko

    11.05.2026 22:17
    Amortizacija !?
    "..na to da je 2006. godine prosečna cena nekretnina u Beogradu 1.300 evra dok je to sada 3.200."
    - Kako 1m2 stana u zgradi useljenoj 1967 (B-klasa zidanja) može da košta, po ovom "stručnjaku", 3.200eur !? A porez na njega je 12K godišnje ...
  • Šojik

    11.05.2026 19:27
    Mućka
    Poreklo imovine ključno i za investitore i kupce, pa da vidimo cene.
    Kako "Vlada" izađe sa ponudom kredita za mlade tako cenu stanova podignu u nebesa Ko da vraća taj kredit. Mnogo mi liči na švajcarski franak ( krediti u švajcarcima) i inflaciju 1993 i devalvaciju iz 1994 .
  • @Odgovor

    11.05.2026 17:17
    Ljudi koji obezbeđuju prvi i jedini krov nad glavom nemaju nikakvo urođeno pravo da ga obezbeđuju na tuđ račun. Vreme kada je partija dodeljivala stanove je prošlo pre skoro pola veka, naviknite se.
  • Jack Pants

    11.05.2026 15:36
    pazi ovo
    Otkad se ja sećam kad sam bio mali samo moj bogat istric koji je po nemačkoj navatao pare sa orkestrima je mogao da kupi nekretninu u centru Beograda, i moj drugi bogati rođak, ostali su živeli okolo kako ko i prek opreduzećeta.
    Sad hajku nadigli skupo im je pa nema toliko stanova u centru starom gradu itd
    Nepravda viču, oće svi po centru da bude 500 evra KVADRAT.
    Evo moja drugarica radila projekat za strnau firjmu u Irskoj i za dve godine kupila sebi lep stan u Novom Sadu.
    Nije prala pare nego pošteno sve do dinara.
    Sad lupaj minuse koliko ko hoće.
    DA i na tom trulom zapadu manjina stanovništva ima stan u vlasništvu.
  • @how yes no

    11.05.2026 15:29
    Zemljače
    samo napred prodaj svoje nekretnine po 500evra, ili ozidaj pa prodaj po te pare, ko ti brani
  • Odgovor

    11.05.2026 15:16
    @neko tamo
    Da li rad koji poslodavci "kupuju" od radnika takođe poskupeo 80%? Nije. Zašto bi mi onda pristali da plaćamo? Ko hoće da investira, slobodno, ali ne može u isti koš sa ljudima koji obezbeđuju (prvi, jedini) krov nad glavom.
  • s kim mi zivimo

    11.05.2026 14:35
    samo u Srbiji
    komentar "Poreklo imovine za sve kupljene stanove preko 50 hiljada eura, u zadnjih 10 godina, i sunovrat cene kvadrata neminovan." dobi tusta i tma minusa!? Srbija - Eldorado za lopine i moralne patuljke...
  • 46

    11.05.2026 13:45
    Gradjevinske dozvole
    U Novom Sadu a verovatno je i BG isti slucaj nije moguce dobiti gradjevinsku dozvolu ako ce se stan prodavati po nizoj ceni od trenutne.Toliko o slobodnom trzistu i trzisnim cenama.
  • Neko Tamo

    11.05.2026 12:24
    .......
    Za ono što sam mogao kupiti za 100€ pre korone sada mi treba 180€...tako da sve prati to štampanje..I nije takvo stanje samo u Srbiji...
  • Случај

    11.05.2026 11:18
    Пре око годину дана понудили су ми да купим стан у изградњи у НС по 3100 EUR/m2. Рекох, куме, много је. Одговорили су да цену формирају на основу тржишта. Не цене материјала и земљишта. Још нису продали све станове. Јер су такви захтеви тржишта. Да овце нису пожуриле на шишање, не би се овако надувало. Од мене се нико неће обогатити, ни банка, ни инвеститор, ни станодавац. Ал ко воли, нек изволи.
  • Gogo

    11.05.2026 08:43
    Gogo
    A ko se zali, samo sirotinja i neradnici, primanja 800, 1200 eura i hoce stan, ne ide, niti moze. Trazim radnike za gradjevinu, vise od tri godine, primanja ne manja od 2000 evra, niko nece, vele ispod casti im je i sramota to raditi, kao nismo se skolovali da fizicki radimo i sl.
  • C16

    11.05.2026 06:03
    Они што
    су чекали да падне цена су газди зарадили тј.отплатили још један стан
  • Petar

    10.05.2026 23:44
    Svasta
    kupovina Stana je za vecinu postala MISAO A KAZE DA SE NE ZALIMO.SVE JE OVO VEATACKI
  • /

    10.05.2026 23:39
    /
    s... pardon lupate jedan i drugi.
    zlatna viza u grckoj traje pet godina produzava se ako ste zadrzali investiranu imovinu.
    cena varira od kategorije imovine. najjeftinija je 250.000e

    tako vam djokovic postaje grk

    a tako se cuva drzava a ne ovde prvo prece imaju bosna, cg i kosovari
    koji zidaju cene nekretnine.

  • Corleone

    10.05.2026 23:23
    Kljucno jé da investitore niko ne kontrolise,da dobijaju cák I subvencije a da je korupcija ooooogromna...prljav novac na sve strange...
  • coolg

    10.05.2026 23:22
    da, postoji veliki problem na tražištu i cene će pasti !
  • mrNekretninko

    10.05.2026 22:43
    Zanimljivo koliko negativnih ocena na svaki rekao bih normalan komentar. Jos jedno zapazanje, ovakav i slicni clanci su postali redovni i cini mi se ucestaliji u poslednje vreme. I borotalko se puno reklamira ali ja ne znam nikoga ko to koristi.
  • @Majami

    10.05.2026 21:56
    Stvarno me interesuje kako možeš ovoliko lupetati i lagati? Hajde nađi trosoban stan u West Palm Beach blizu plaže za te novce... minimalna cena kvadrata je $5.000 pa i dosta više od toga, možeš kupiti 35 kvadrata za 240.000 dolara. I šta kažeš, znaš ljude koji godinama žive tako što 6 meseci budu u SAD pa odu u Meksiko na par dana i onda ponovo? Američka turistička viza daje pravo na ostanak 6 meseci u godinu dana, nema ni govora da možeš otići na par dana u Meksiko i onda se vratiti u SAD i ponovo ostati 6 meseci. U Grčkoj tzv. "zlatna viza" se dobija kupovinom nekretnine od minimum 400.000 ili 800.000 evra u zavisnosti od lokacije, a iznos od 250.000 evra važi samo za specijalizovane kupovine gde se postojeći komercijalni prostor konvertuje u stambeni ili u restoraciju nekretnina sa posebnog spiska, i ta viza daje pravo na boravak u Šengenu ali ne i radnu dozvolu pa koliko god uzvičnika naveo posle takvog lupetanja!! I 4-5.000 evra nije prosečna cena kvadrata u Srbiji već samo po nekim popularnim lokacijama u Beogradu ili Novom Sadu.
    Prestani lupetati i širiti dezinformacije!!! Imam i ja uzvičnike!!
  • GorD

    10.05.2026 21:22
    Poreklo imovine za sve kupljene stanove preko 50 hiljada eura, u zadnjih 10 godina, i sunovrat cene kvadrata neminovan.
  • Majami

    10.05.2026 19:15
    Uskoro kreće avio linija Beograd - Majami. Za 200.000 eura (240.000 dolara) u Majami zoni (West Palm Beach, Deerfield Beach itd) kupujete trosoban stan blizu plaže. Preko turističke više može da se ostane 6 meseci. Pa onda par dana u Meksiko pa povratak na 6 meseci. Znam ljude koji godinama tako žive i uživaju. U Grčkoj od nedavno, kupovinom stana za 250.000 eura, dobija se tzv Zlatna Viza, tj Grcka boravišna viza i radna EU dozvola !! Pa vi plaćajte 4-5.000 eura kvadrat u Srbiji
  • Mmile

    10.05.2026 18:57
    Sa platom od 800e, koliko je otprilike medijana, tesko da se ista moze ustedeti, cak i sa vecom platom. O stednji mozemo da pricamo ako bracni par ima 2-3000e i ako zive skromno. Cak i njima ce trebati 4-5 meseci da ustede za 1m2. Koliko je to realno godina stednje i odricanja? Za obicne ljude jedino resenje je da pozive 200-300 godina, nije to tesko uz cist vazduh i zdravu hranu koju imamo.
  • misko

    10.05.2026 17:26
    ko razume shvatice
    Ekonomija nula, kamate velike, stanje u drzavi kriticno, dinar na klecavim nogama, natalitet u minusu. Dolazi vreme promena i odgovornosti. Sto bi rekla Kaca, sada je pravo vreme za kupovinu nekretnina.
  • Penzija

    10.05.2026 17:23
    Zatiru nas polako ali sigurno u stanu od 30 kvadrata koliki možda mogu da kupe mladi eventualno može da živi bračni par i vrlo vrlo teško jedno dete toliko o programu države da podstakne natalitet. Tek se deca neće rađati a stanove će kupovati stranci od novca zarađenog prodajom droge kao što su nam otkupili Kosovo.
  • Zole

    10.05.2026 17:14
    Onog momenta kad se donese zakon kojim će se zvanično oporezovati izdavanje stanova (imamo podatke preko upravnika stambenih zajednica) i kad se bude značajno oporezovao višak stambenog prostora poput nekih zemalja Evrope imaćemo pad cena stanova i novac će umesto u stanogradnju biti investiran u industriju, poljoprivredu, turizam...
  • Dejan

    10.05.2026 16:51
    Lele majke
    Lele majke...samo se to moze reci na komentar Vasica !
    1.cene su naduvane a ako sme neka kaze zasto
    2kupovna moc evra smanjena je za 30% pa je realni kurs dinara 150 rsd
    3Gde to na svetu rastu cene ako je traznja za stanovima manja za 70%?
    U Srbiji gde komentarisu Vasici
  • Deda Milokliz

    10.05.2026 16:24
    Kad se kubanka vrati u Havanu da jede šunku na tavanu.
  • zoro

    10.05.2026 16:11
    80% ima nekretnine
    Od tih 80%, 3% ima po 10 ili vise stanova, 77% ima 0.2 ili manje stana.
    Preostalih 20% nisu predmet diskusije posto nemaju sta da jedu. Stan im nije najveci problem!
  • @Xy

    10.05.2026 15:48
    Medijalna neto plata u Srbiji je 778 evra, što znači da 50% građana prima platu iznad tog iznosa. Kako onda 80% građana imaju 700? I to je ovo što je zvanično, ni ne osvrćući se na sivu zonu gde se dodatno isplaćuje u kovertama mimo zvanične plate. I stvarno imaš obraza da ovoliko lupetaš i onda izjaviš da neko drugi može prodavati priče drugim budalama? Ti si upravo budala koja prodaje priče i izmišljotine kakve mu odgovaraju.
  • Prosečan kupac

    10.05.2026 15:18
    Realno -ispod 2000 Eur/m2
    Pravo pitanje je zašto se uporno kreira mišljenje da je sve ovo normalno, i zašto niko da objasni otkud tolike cene stanova po m2 i ko i kakvim param se to kupuje.
    Prosečn plata ne znači ništa. Mnogo realnije je medijalna zarada. Medijalna zarada je iznos neto plate koji deli zaposlene na dve jednake polovine: 50% zaposlenih prima manje, a 50% više od tog iznosa. Npr imamo preduzeće od 6 zaposlenih, sa sledecim platama: Direktor 12000 EUR, knjigovodja - 800 eur, radnik A – 700EUR, radnik B – 600EUR, radnik C-500 EUR i radnik D – 400 Eur. Reklo bi se super firma, prosečna zarada je 2500EUR! Medjutim, medijalna zarada je 650 EUR, jer 3 zaposlena primaju manje od 650 EUR i 3 zaposlena više od 650 EUR!

    Prema republičkom zavodu za statistiku, medijalna zarada u Srbiji u februaru 2026 je 91399 RSD, tj oko 780 EUR. Razlika medijalne i prosečne zarade, sa kojoom experti barataju, nije mala i iznosi čak 27%.
    Da vidimo sad koliko medijalnih zarada treba da izdvojimo za 1m2:
    U Novi Sad , za 1 m2 od 2900 Eur (prosek), treba 3,7 medijalnih zarada, skoro 4 medijalne zarade, dok u Evropi, za 1m2 (po prosečnoj ceni u dole navedenim gradovima) treba zantno manje medijalnih zarada:
    U Valensiji treba 2,1 ; Frankfurtu ili Malagi 2,2; u Gracu i Bolonji 2,6; u Beču i Barseloni 2,7; Rimu 2,8 medijalnih zarada!
    Vrlo verovatno je pitanje dana kada će sve ovo da pukne i da se pristupačnost stambenog prostora približi i ujednači evropskim standardima tj oko 2,5 medijalnih zarada za 1 m2.
  • Xy

    10.05.2026 14:58
    Ne... Vasiću!
    Da li smo mi Vasiću debili, pa nam ko papagaji prodajete priču koja ne pije vodu. Cena koštanja je osnovni element, pa potražnja i ponuda. Potražnja pranje para, lopovluk. Prvi put kada neko bude postavio pitanje odakle toliki keš, biće haos i ti to Vasiću znaš. Dotle pumpajte cene Srbima koji imaju 700 eura prosek plate ( 80% građana). Čist lopovluk. Prodajte priče nekim drugim budalama.
  • Već sam dosadan

    10.05.2026 14:56
    Ovde su ljudi zaboravili i 2008u, a kamo li 1993u.Cigle se ne jedu, cigle ne stvaraju vrednost. Kome ćete izdavati i preprodavati te stanove u zemlji koja ima 30.000 ljudi manje svake godine?
  • Dany

    10.05.2026 14:53
    Pranje para
    Naduvane cene stanova su pranje para! A kloateralna šteta je narod koji veštačke cene mora da plaċa da bi kupila garsonjerice i razne golubarnike, uz “pomoċ” banaka koje trljaju ruke i mole boga da cene ostanu veštački visoke da ne bi pukli lovu na hipotekama! Znači Kriminalci, investitori i bnke KRADU sirotinju!
  • Nemanja

    10.05.2026 14:17
    "... veliki problem na tržištu "

    Srbija i tržište..hahaha

  • Plaćač poreza

    10.05.2026 14:05
    Deo novca se stiče visokom korupcijom i provizijom,krađom iz napumpanih cena projekta koji se finansiraju od para iz skupih kineskih i arapskih kredita, drugi deo prljavog novca je sa narko tržišta, taj novac da bi se oprao se ulaže u građevinu, stambenu gradnju zato cena kvadrata raste jer se lakše opere milijarda eura kada je kvadrat 5k nego 1k. Zato "Srbija ne sme da stane"
  • Regal C

    10.05.2026 13:57
    Moze biti da je problem sto svi navaljuju u tri grada...da su u svojim selima/mestima/varosima/gradovima verovatno bi sve bilo normalnije: ne bi uvozili svu hranu, pa ni imali tolike cene kvadrata stana.
  • Joe

    10.05.2026 13:52
    Ma jašta, što bi se žalili jer je skroz normalno da dva lekara ne mogu sebi da priušte stan od 50 kvadrata, na kredit od 20 godina. Što expert ne pomene ovu sitnicu, kao i činjenicu da je lakše oprati 2000 kvadrata po 5000€ nego 5000 kvadrata po 2000€. Samo poreklo novca i imovine, ništa više legendo!!
  • Ns gari

    10.05.2026 13:50
    Tržište nekretnina je vrh ledenog brega jedne velike mašinerije. Preko 80% stanova se kupuje kao investicija a ne kao potreba krova nad glavom. Kroz investicije izgradnje pere se novac iz mafijaških poslova, a posle prolaze nekoliko krugova preprodaje dok ne završe kod nižih slojeva piramidalne šeme koji ih izdaju ili čekaju prodaju po još višim cenama. Čim su predmet trgovine, raste im cena kao i bitcoin-u.... kao ajkuka koja živi dok pliva, kada stane ugine. Sve ovo lepo deluje spolja i za politički marketing kako se gradi, pokreće gradjevinska industrija... onaj što lepi pločice ima skuplji radni sat od lekara.... čitava privreda se pokreće, ali na lošim i kriminalnim osnovama. A onaj mali procenat kojima je nekretnina potreba krova nad glavom, sitna biranija, ostaje kolateralna šteta koja treba da izdvaja 4-5 plata za kvadrat stana u kome bi zasnivali porodicu.
  • Brane

    10.05.2026 13:32
    Kada je cena kvadrata bila mesecna plata?Mozda u nekom snu.Ne lupetaj.
  • Dejan

    10.05.2026 13:24
    Tržište ???!!!
    Kakvo tržište,ne živi ovde tržište,ovde žive ljudi,šta nas briga za tržište,banke,mešetare.
  • Jak

    10.05.2026 13:24
    Stručnjak
    Teško nama sa ovakvim!
  • Милисав

    10.05.2026 13:18
    Сва срећа па умиремо и одсељавамо се из државе и не рађамо се па на две бабе и две деде иде једно унуче, или ни једно, па оно може да наследи два стана или куће, једну да у њој живи а другу да издаје, па замислите да сви имамо по троје или петоро деце, као што неко прича да треба, где сваки од њих да нађе 150-200.000 евра за стан, плус која би то била конкуренција за посао, ма Ајде, добро је што нас нема, ко има пар некретнина нек живи и ужива,ко нема нек цркне и то је то.
  • Ludilo

    10.05.2026 13:14
    Znaci sto skuplji kvadrat to bolje?!

    Daj odma kvadrat 20 000€!
  • Zuban

    10.05.2026 12:55
    Samo poreklo para
    Samo poreklo para prilokom kupovine stanova i eto!!!
  • Andrija

    10.05.2026 12:29
    Ne treba se žaliti
    Dok ćaci investitori grade i drže stanove između sebe, van tržišta, jer vreme radi za njih (duva se balon). Joj, kad nastupi bežanija, ima da bude kvadrata na kilo..
  • Vasicu

    10.05.2026 12:26
    Ajde nemoj srati
    Za pokojnog tita radnici su dobijali stanove a ljudi su zidali kuce od plata a nisu morali kredite da dizu a isli na more sto sad mnogi nece omirisati a da ti vasicu objasnim kad te zub zaboli a ti u ambulantu zubari pravi odmah lece zube a u ambulantama nema guzve odmah na red samo knizica a lekovi dizes u apoteci dzabe a nema reda za operacije a sta ti kazes decu su u trku lecili kad bolesno dete dode u ambulantu svi se rastrce a vi protiv tita nikad vise a crveni pasos ceo svet ga gotivio pa sta je bolje sad ovo ili ono
  • Hm

    10.05.2026 12:23
    Hm
    Vrati se Tito, podeli stanove za raju, posle gavpljujte, nije vam valjao. Eto takav smo mi natod. A kriv je Tito za sve?
  • Miki

    10.05.2026 12:12
    Cena kvadrata stana realna prema platama vecine ,uvek je trebalo tri plate kvadrat novog stana,kredit uzo pre dvadeset godina za stan od 54 kvadrata ,tada cena stana bila750 eura u izgradnji ,plata mi bila250 eura .Tacno mi kredit naspram plate raste ,imam jos deset godina placati.
  • Eto

    10.05.2026 12:11
    Kuca u okolini Bolonje 140 000 eura. Apartman u Bolonji 75 000. Uzivajte, ovo je brlog koji volite.
  • Maja

    10.05.2026 12:09
    Cene nekretnina u Srbiji su više nego nerealne. To već traje godine, zbog pranja novca, to je valjda svima jasno. Kao i cene izjamljivanja nekretnina. Imati nekretninu postalo je čist luksuz, a ne osnovno pravo koje bi trebalo obezbediti svakom, svako treba da ima krov nad glavom. Porodice od po dvoje, troje dece prinuđene su masovno da žive u 4o kvadrata, u kvartovima bez zelenila, parkinga, a kvadrat košta 2500eura. Kvalitet gradnje je takođe upitan, kao i rešavanje načina grejanja. Uzimaju se ogromni novci, a gradi se nekvalitetno. Cena nekretnika upućuje na kriminal. Ako bi cena pala, u problemu bi bili jedino kriminalci. Kakve sramne izjave. Naravno da je super agencijama za nekretnine, otprilike ništa ne rade, a uzimaju velike provizije.
  • Владимир

    10.05.2026 12:06
    Оволико високе цене некретнина у Србији, у којој се становништво деценијама смањује, нису нормалне нити добре за било кога.
    Господин Васић би као банкар требало да указује на друге видове инвестирања, а не у некретнине јер због тога што је инвестирање у некретнине код нас већ постало вид колекционарства, многи не могу да обезбеде кров над главом.
  • Vlasnik 2 stana

    10.05.2026 12:05
    Evo u mojoj zgradi preko 50% stanova kupljeno za kes, 2600e m² a ljudi prave dzudzubane ko zna kakvog porekla novca. No, da ne skrecemo s teme, ovo je samo posledica, a pravi problemi su:
    1. zasto radite za minimalac?
    2. zasto ste kreditno nesposobni?
    3. kupaca ocito ima, dok provere idu samo za kreditne (gde radis, kolika ti je plata i sl.)
    4. radnici na gradjevini, inzenjeri, projektanti ne rade za minimalac ko Turci i Kinezi, ako investitor nekog placa 1000-1500e mesecno za izgradnju, zasto bi prodavao stanove ispod cene? Za socijalni program obratite se AV-u
  • Kirijas

    10.05.2026 12:03
    A centras
    Nije realno stanje na trzistu cene su vestacki oborene pogledajte koliko je samo kvadrat u Minkenu ili Baselu
  • gradjaninX

    10.05.2026 12:02
    Koja analiza, samo da njegovi kvadrati ne izgube vrednost, sve ce opravdati, pa i naduvane cene m2 za pranje para. Valjda je on svoje tako isto stekao. A sta se desava kada mladi ne mogu da priuste krov nad glavom, pa i renta ode u 3 materine pa ni to vise ne mogu svi da priuste pa krenu de sele odavde...sta onda? Nista. Sve super dok gospodinu nekretnina vredi milione, a koje niko ne zeli da mu da.
  • pralja para

    10.05.2026 12:01
    Kada neko izvadi cifre i poredenja plata i primanja pre dve ili vise decenija ,meni se podigne pritisak. Ako neko ne razume kako se cena rada i cena zivljenja hronoloski menjaju i da nisu uvek simetricne, onda ne treba ni citati baljezgarenja koja ta osoba iznosi.

    Da uprostim, daj mi mogucnost da zaradim platu od 10000din ako ja od te plate mogu dostojanstveno da zivim i da ustedim za nekretninu. Ne treba mi 1000eura ako ce 2/3 da odu na rezije a ostatak na hranu.
  • Drug Crveni

    10.05.2026 11:48
    Može ova cena kvadrata kada prosek plate bude srazmeran jednom kvadratu. Ovo je otimanje od sirotinje i pranje para od mafije.
  • Zeze

    10.05.2026 11:37
    A gle cuda nevidenog
    Drzava naplacuje poreze na imovinu pa menja zone u ns da te bog sacuva a sto momci zarad bitangi da vise zarade a neke kuce su tri generacije gradile a sad zarad mafije vuciceve da se porez placa a kako to jednostavno bitange se dosetile sto veci porez na imovinu imace vise koristi a vi narode napred cutite stoko bez repa
  • Инспектор Вишекруна

    10.05.2026 11:30
    Колико?
    Колико година треба да ради Србин са медијалном платом да заради породични стан од неких 80 квадрата?
    Васићу, да ли је то нормално?
  • Djorde

    10.05.2026 11:23
    Mhm
    Cena nekretnina je vec pala, zbog prezasicena trzista. Cene izdavanja su pale, a nekretnine u okolini grada se tesko prodaju. Taj bum posle kovida je prosao. Ljudi masovno izbegavaju agencije, a investitori su za kes spremni da daju gomilu pogodnosti. Samo sto nasi ljudi vole da kuzu da su kupili stan za cetvrt miliona i svi glume milionere, barem Novosadjani!
  • Р.

    10.05.2026 11:13
    Р.
    Да нам није било Тита и Социјалима многи данас неби имали станове куће и сл. Цене некретнина су прилагођене данашњици по квалитету потражњи и инфлацији.
  • Ringla stara

    10.05.2026 10:48
    Interesantno razmisljanje.Hajde onda da stavimo 10000eura kvadrat u N.Sadu.To je znak da zivimo u raju kao niko na svetu.
  • NS

    10.05.2026 10:45
    Molim???
    Gde bre 80% ljudi ima neku nepokretnost? Ovaj dečko koristi nešto veoma zanimljivo...
  • Yugo45

    10.05.2026 10:45
    @QQ
    P ada. Kao sto si lepo skrenuo paznju, sa druge strane stoji bela kuga i odumiranje populacije, prilicno uzrokovano nenormalno teskim uslovima za stvaranje porodice. Evo ja ne znam sta je gore. Ko ceo ovde biti 2050-te da kupuje, placa poreze puni budzet za penzije itd itd.
  • Mile

    10.05.2026 10:42
    Dobro je, platicu koliko god treba samo da trzistu bude dobro da se ne prehladi
  • how yes no

    10.05.2026 10:31
    Pad je problem samo za građevinsku mafiju i perače para, a oni i jesu problem na tržišu.
    Stan u ovako siromašnoj državi ne može koštati više od 500€/m².
    Minimalac=m² pravilo svuda u svetu sem kod nas.
  • QQ

    10.05.2026 10:23
    Sad mi laknulo. Mladi ne mogu porodice da osnivaju al bitno da banke i investitori nemaju problem.
  • Nenad

    10.05.2026 10:20
    Problem za koga?
    Za narko kartele koji peru pare, za radnike iz Turske ili odakle sve vec ne? Za Srbe neće biti problem kada cena stana bude prihvatljiva za prosecnu platu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna