Prošle godine ekipe Puteva Srbije intervenisale su 3.370 puta zbog različitih nezgoda u tunelima u Srbiji. Bilo je 18 požara, čak 48 vozača vozilo je u suprotnom smeru u tunelu. Na sreću, niko nije stradao.
Pomoćnik izvršnog direktora Puteva Srbije
Igor Terzić navodi za
RTS da prosečan vozač u tunelu ima neku vrstu nesigurnosti zbog ograničenog prostora.
"Reakcije vozača i putnika mnogo su drugačije u tunelima i mogu izazvati neke sekundarne incidente. Recimo da se vozač zaustavi u zaustavnoj traci zbog problema na vozilu na otvorenoj deonici puta, može se bezbedno skloniti, iza ograde, propisno obeležiti svoje vozilo. U tunelu, koji nema zaustavnu traku, može se zaustaviti ne znajući da u uslovima smanjene vidljivosti vozilo može naleteti na njega", rekao je Terzić.
Kada zavlada panika, malo je onih koji su u stanju da koriste sistem podrške u tunelu, pokazala su istraživanja. U tunelu postoji sistem koji detektuje požar, zatim sistem javnog razglasa i telefon za komunikaciju sa operativnim centrom.
Terzić takođe navodi da svaki tunel na auto-putu ima odgovarajuću opremu.
"Svaki tunel na auto-putu, u zavisnosti od njegove dužine, odnosno ranga puta, inteziteta saobraćaja, ima odgovarajuću opremu, označene puteve evakuacije. Dugački tuneli imaju takozvane cevi za evakuaciju vozila, prolaze za vozila hitnih službi, i na svakih 250 metara prelaze za pešake. Dakle, ako imate požar u jednoj tunelskoj cevi, pešaci će kroz te prolaze biti zaštićeni, proći će u drugu cev koja nije zahvaćena požarom", objasnio je Terzić.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 1
/
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar