Električni trotinet nije igračka: Za prvih šest meseci povređeno 39 osoba, među njima i devetoro dece

U prvoj polovini godine 39 osoba je povređeno na lakom električnom vozilu, od toga devetoro dece, petoro vozača, a četvoro u svojstvu putnika, rekao je predstavnik Agencije za bezbednost saobraćaja Veljko Ćurčić.
Električni trotinet nije igračka: Za prvih šest meseci povređeno 39 osoba, među njima i devetoro dece
Foto: Pixabay (ilustracija)
On je uputio apel svim vozačima trotineta da poštuju saobraćajne propise kako bi se bezbednost svih učesnika u saobraćaju podigla na viši nivo.
"Kada upravljamo lakim električnim vozilom ili trotinetom, moramo obratiti pažnju na preporuke i zakonske obaveze koje su već propisane - obavezna je zaštitna kaciga za svakog vozača trotineta, reflektirajući prsluk kada se vozi na kolovozu i noću u uslovima smanjene vidljivosti, ali preporuka je da vozač lakog, električnog vozila uvek ima na sebi fluorescentni prsluk kako bi bio vidljiviji drugim učesnicima u saobraćaju. Obavezno je poštovanje brzine, kao i drugih učesnika u saobraćaju. Jasne su smernice kako možemo očuvati kako svoju, tako i tuđu bezbednost", rekao je Ćurčić za Tanjug.
On je istakao da se trotinet uvodi u trajnu evidenciju vozila i da je prioritet da se građani, prilikom kupovine, obavezno raspitaju o svim karakteristikama, podsećajući da je zakonski propisana brzina, težina i snaga lakog električnog vozila koje može dobiti nalepnicu.
 
Ćurčić dodaje da je za izdavanje trotinet nalepnica ovlašćeno više od 150 ispitnih mesta u Srbiji.
 
"Jednom kada dobije trotinet nalepnicu, ona je trajna. Ne obnavlja se svake godine. Lično vlasnik lakog električnog vozila zajedno sa njim dolazi na ispitno mesto i uz dokumentaciju koju nosi sa sobom može da dobije nalepnicu", naveo je on.
Takođe, kaže da je svaki prodavac trotineta dužan da obavesti kupca o karakteristikama samog trotineta i da li taj trotinet ispunjava uslove da može da dobije nalepnicu.
 
Za bezbednost svih učesnika u saobraćaju, napominje Ćurčić, od ključnog je značaja da se poštuje starosnu granica za upravljanje električnim trotinetima.
 
Osobe od 14 do 18 godina mogu upravljati onim delom puta gde je ograničenje brzine do 30 kilometara na čas, a osobe koje imaju više od 18 godina na delu puta gde je ograničenje do 50 kilometara na čas, ukazao je on.
 
Bez obzira na starosnu granicu, dodao je, električni trotineti se mogu voziti samo na onim mestima gde je ograničenje maksimalno 50 kilometara na čas.
 
"Što se tiče samih pravila, moramo voditi računa gde se krećemo, ako postoje biciklističke staze, biciklističke trake i pešačko-biciklističke staze, kretaćemo se njima, ako ne postoje, kretaćemo se kolovozom najviše metar od desne ivice kolovoza uz naravno svu zaštitnu opremu", ukazao je Ćurčić.
 
Međutim, izrazio je zabrinutost što većina građana olako kupuje laka električna vozila i shvata ga kao igračku.
 
"Većina roditelja kupuje deci bilo za rođendane, bilo zbog nekog vida zabave i rekreacije. Činjenica je da je to veoma opasna stvar. Apel svima je da ne rade to, a ako dete ispunjava starosni uslov i ima 14 godina, obavezno je da koristi zaštitnu opremu. Roditelji treba stalno da nadziru to dete, da vide kako vozi, gde vozi, da li prevozi svoje vršnjake, kojim rutama vozi i da na neki način skrenu pažnju na bezbednost kroz razgovore, kroz primere, šta bi se moglo desiti", naglasio je predstavnik ABS.
 
Podsetio je da ni jedan vozač trotineta ne sme da vozi drugu osobu na trotinetu, ispušta upravljač iz ruku, pridržava se za drugo vozilo i naglo ubrzava na nizbrdicama.
 
Ćurčić je naglasio da ABS kroz različite aktivnosti, uključujući i informativnu brošuru koja je dostupna na sajtu Agencije, pokušava da podigne svest kod građana da trotinet nije igračka i da postoje pravila za upravljanje tim vozilom.
 
"Informativna brošura na jedan slikovit i zanimljiv način prikazuje opasnosti i karakteristike, data su neka svetska iskustva, date su smernice za bezbednu vožnju", rekao je Ćurčić.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Dušan

    31.08.2025 13:58
    Ma kakvi
    Upravo sam jutros bio ponovo svedok sličnog događaja u centru mog sela, ispred prodavnice "Gomex". Da li devojčica ili mlada majka, pre će biti devojčica, nisam siguran, vozila je el.trotinet prometnim drumom. Ispred, na skuteru, bio je dečačić od svojih 5-6 godina, koji se držao za korman! Tri četiri vozila su se zaustavila na semaforu, jer je bilo crveno svetlo. Prošla je sa njihove desne strane, na trenutak stala, a onda presekla pešački ispred prvog auta, koji je još uvek stajao, i ukoso prešla preko cele raskrsnice! Sreća je što iz sporedne ulice nije bio automobil, jer je bilo zeleno na semaforu iz te ulice! Sve se događalo na 50m od policijske stanice! Desetak ljudi koji su sedeli na klupi kod semafora, u šoku su posmatrali scenu!
  • Buba

    31.08.2025 12:13
    Isti su problem električni mopedi. Mahom ih voze klinci, jure na njima, ne čuju se. Ne daju signal da su iza vas i samo prolete kao nenormalni.
  • Aleksandar

    31.08.2025 09:39
    Mit ili istina
    Kada se prevozna sredstva u kategoriji mikromobilnosti budu jasno kategorisala po velicini, snazi, nameni i u skladu sa time donesu propisi koji su u funkciji bezbednosti u saobracaju, veci deo problema bice resen. Ovako, 40 povredjenih na trotinetima nasoram 500 mrtvih u ostslim prevoznim sredstvima, samo predstavlja skretanje paznje sa gazenja dece autobusima, automobilima i ostalim prevoznim sredstvima. Lako elektricno vozilo, ovako kako je definisano je igracka, dok jacim i vecim trotinetima koji su prevozna sredstva nije omogucena prava registracija. Kod nas u statistici postoji samo LEV, bez kategorisanja, bez uzroka nesrece, bez toga ko je nosio opremu, bez starosne dobi… Ono sto je najtuznije, najodgovorniji prodavci se satanizuju, a njihovo iskustvo i dobra volja za ucesce u resenju svih problema ignorise. Svodi se na to da ovom pricom samo skrece paznja sa realnih problema i mogucih resenja, nema javnih debata niti se na tv duele pozivaju predstavnici vozaca el. trotineta. 90% problema je u losim propisima, nikakvoj infrastrukturi i prepustanju borbe za bezbednost vozaca slucaju - da li je prodavac odgovoran ili ne. Pozdrav za ABS i uvek na raspolaganju.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija