Koliko košta registracija vozila?

Jedan od najvećih godišnjih izdataka za većinu domaćinstva u Srbiji je registracija vozila.
Koliko košta registracija vozila?
Foto: Pixabay
Prema računici Kamatice, za auto zapremine motora od 1.500 kubika i snage oko 80 konja registracija košta od 24.000 do 31.000 dinara.
 
Registracija vozila zavisi od mnogo faktora, a to su kubikaža motora, snaga, godište vozila, lokalne takse, odnosno gde se auto registruje.
Okvirni iznosi za Srbiju u 2025:
 
- Automobili do 1.200 kubika - oko 19.000‑23.000 dinara
- Do1.600 kubika - oko 24.000‑31.000 dinara
- Do 2.000 kubika - oko 33.000‑45.000 dinara
- Iznad 2.000 kubika može biti preko 60.000 dinara 
Primera radi za automobil koji danas vozi veliki deo ljudi u Srbiji, odnosno sa parametrima 1.500 kubika, snage oko 80 konja, prosečne starosti desetak godina, registracija u Srbiji bi okvirno koštala od 24.000 do 31.000 dinara. To je samo procena, jer tačan iznos može da varira od nekoliko faktora, a to su:
 
1. opština gde se registruje vozilo
 
2. premija osiguranja
 
3. stanje vozila (da li mora popravljanje pre tehničkog)
 
4. da li su potrebne nove tablice/administrativne takse
 
Premija osiguranja je jedan od najvećih troškova u okviru registracije vozila, i direktno utiče na ukupnu cenu. 
Šta je premija osiguranja?
 
To je iznos koji se plaća osiguravajućoj kući za obavezno osiguranje od autoodgovornosti. Zakonski mora da se plati pri svakoj registraciji, a visina zavisi od snage motora, odnosno što je veća snaga, veća je i premija. Jednostavnijim rečnikom rečeno, ko nema štete, dobija popust, takozvani bonus, ali zato ko je imao štetu, dobiće penale, odnosno malus i automatski će platiti više. Dešava se i da neke osiguravajuće kuće daju popust starijim vozačima.
 
Na primer, za fizičko lice za automobil od 1.500 kubika, snage oko 80 konja, prosečne starosti desetak godina, bez šteta prethodnih godina (bonus), premija osiguranja kod najpovoljnijih kuća može biti od 12.000 do 14.000 dinara, a ako imate malus, može biti i skuplja od 18.000.
 
Kolike su opštinske takse za registraciju?
 
Na cenu registracije utiče i opština na kojoj se registruje vozilo preko lokalnih taksi i naknada. Tu je najvažnija lokalna komunalna taksa za korišćenje javnih puteva, koja može da se razlikuje čak i između susednih mesta. Tako na primer ista kubikaža može imati taksu od 3.000 u jednoj opštini, a 6.000 dinara u drugoj. 
 
Cena tehničkog pregleda?
 
Još jedna stavka može dodatno da poveća iznos registracije, a to je tehnički pregled. U Srbiji se propisana cena tehničkog pregleda putničkih vozila sa PDV‑om kreće u rasponu od 3.070 do 6.020 dinara. Međutim, u praksi može biti dodatnih troškova (obrasci, provizije, usluge koje neki centri dodaju), pa ukupni račun ponekad bude i veći.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Zikica

    26.10.2025 10:52
    Neki vide samo ono sto zele
    Koliko vidim neki vide samo ono sto zele... kod nas se tehnicki placa jednom godisnje a negde se plati od jednom za pet godina... dadzbine za kola preko 2500ccm su sasvim u skladu sa standardom ko hoce da nadomesti velicinu macora velicinom automobila i motora to mora i da plati... ako vam treba jos pravnih pojasnjenja zapratite me na drustvenim mrezama...
  • rajko djordjevic

    21.09.2025 20:01
    registracija vozila
    registrovao sam novog mercedesa 2500ccm u americi za 60$ osigurane je bilo, posto nisam imao nijedan prekrsaj 500$.
    Kod nas vec trideset godina placamo registraciju po kubikazi,preko 2000 kubika je oko 80000 dinara,ko god da je bio na vlasti trebo mu je novac,najlakse ga je uzeti onima koji su glasali za tebe,dakle budalama,jos nesto,sudska taksa na zalbu je
    90000dinara a pravosudni pecat se ceka tri meseca,sudiju mrzi da stavi pecat na resenje.Da li treba nesto promeniti?
  • 9

    21.09.2025 11:04
    U normalnim zemljama
    Registracija je na svake 2 godine. I to tehnički koji može ,a ne mora i košta 40E. Doprinosi za puteve i pandursku birokratiju ne postoje ,već su sadržani u opštem porezu .Ako napravite saobraćajku ,a nema te važeći tehnički onda vam skinu kožu s' leđa. Osiguranje plaćate u kompaniji po izboru na premiju koju želite. Do 5 godina starosti se tehnički ne rade , uključeni su u cenu vozila i garanciju . Ali to su zemlje , a ne sprdija gde se trude da vas oderu na svakom koraku. Struja tamo nije luksuz pa nema ni akcize , dok ovde u zemlji iz koja svojata čoveka koji je izmislio struju koju ceo svet koristi imamo porez na luksuz . E jadežu pod šljivama ....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija