
O nesreći kod Sremske Mitrovice: "Malo inspektora za kontrolu prevoznika, a neko i sa 70 godina vozi putnike"
Srbija nema dovoljno inspektora koji se bave nadzorom prevoznika, a gotovo nikad ne budu sankcionisani direktori i prevoznici.

Foto: MUP
To je za N1 rekao saobraćajni inženjer Ivan Banković, komentarišući prevrtanje autobusa u Sremskoj Mitrovici, u kom je poginulo troje, a više od 80 osoba je povređeno.
"Da li su moguće ovakve situacije i ono što je Uprava saobraćajne policije navela da kada jedan prevoznik ima za samo tri inspekcijska nadzora preko 60 prekršaja - očigledno jeste. Treba da znamo da što se tiče Srbije i MUP nemamo dovoljno inspektora koji se bave nadzorom prevoznika. Moje iskustvo sa saobraćaknom policijom je pozitivno, ali recimo u situaciji kada za veće gradove imate po nekoliko inspektora, jasno je da ti ljudi ne mogu da stignu da se bave svim stvarima", kazao je inženjer za N1.
Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Sremskoj Mitrovici uhapsili su D.K. (1955) vozača autobusa prevoznika "Sirmium bus" zbog sumnje da je izvršio krivično delo teška dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja. MUP navodi i da je u prethodne dve godine tri puta izvršio nadzor nad radom prevoznika "Sirmium bus" i utvrdio preko 60 neispravnosti koje su procesuirane izdavanjem prekršajnih naloga.
Banković je istakao i koje mere treba da budu preduzete da se tragedije ne bi dešavale.
"Nešto moramo da preduzmemo - jačanje kadrova saobraćajne policije, pooštravanje sankcija i kazneni poeni i preispitivanje pravila koja se odnose na vozače. Postojeće procedure i pravila da stari vozači mogu lako da pređu lekarske preglede, za mene jesu zabrinjavajući. Mislim da je vreme da preispitamo pravila na vozače u penziji, to jest da ne dođemo u situaciju da u teoriji vozač sa 90 godina prevozi putnike", istakao je on.
Naveo je i da je poseban problem što se ne kažnjavaju direktori i prevoznici, već oni koji su niže u hijerarhiji.
"Nije izuzetak da odgovaraju i odgovorna lica - šefovi soabračaja, dispečeri, ali nedodirljivi ostaju vlasnici i direktori firmi. Odgovornost prebacuju u hijerarhiji na niže zaposlene. Kada bi se proširila odgovornost za rad i na direktore i prevoznike, bar jedan odsto njih bi se dozvao pameti i rekao čekaj - ne isplati mi se da završim u zatvoru", poručio je sagovornik N1.
Profesor u penziji Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić izjavio je da profesionalni vozači u javnom prevozu, pored vozačke dozvole, imaju i dodatnu obuku - takozvane CPC kontrole, odnosno oni na određene vremenske periode idu na jednu vrstu doobuke, odnosno kontrole.
Na pitanje na šta treba obratiti pažnju da ne bi došlo do ovakvih saobraćajnih nezgoda, Vujanić odgovara da se vožnja u javnom prevozu obavlja pod izuzetno komplikovanim i detaljnim uputstvima.
"Ne znam nijedno drugo zanimanje, čak ni kontrolori leta ili piloti nemaju tako detaljno propisane uslove koje moraju da ispune, čak i zdravstvene. Svaki vozač autobusa ima karticu koju mora da stavi u autobus, u uređaj, zovimo ga tahograf, koji registruje njegovo kretanje. Šta to znači? On ima odmor na svakih dva i po, četiri, šest, osam sati. Ima propisan dnevni odmor, ima propisan nedeljni odmor, maksimalno sati koliko sme da radi u toku dana i u toku nedelje", rekao je Vujanić.
Dodao je da se svaka vožnja registruje, da se svako prekoračenje brzine registruje i to tako da ne može da se izbriše, jer se registruje na kartici i ostaje zapisano na tahografu i mora da se čuva do dve godine.
"To je zanimanje koje je sve vreme pod kontrolom i može se kontrolisati i unazad kako se vozač ponaša. To je sve urađeno zbog toga što je to izuzetno odgovorno zanimanje", rekao je Vujanić, koji navodi da u zglobnim i velikim autobusima može da bude i po 180 putnika.
Dodao je da su negde u svetu ograničene mogućnosti ljudi da upravljaju vozilom u javnom prevozu na 60 godina ili 65, što kod nas, kaže, nije slučaj.
"Kod nas je propisano da ti vozači moraju ići na lekarski pregled svakih šest meseci, što znači da je nemoguće da se čoveku drastično promeni zdravstveno stanje u tako kratkom roku", zaključio je Vujanić.
Prethodno je ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić rekao da treba ispitati sve okolnosti, jer je vozač u 69. godini dobio produžetak lekarskog uverenja neograničeno. Dodao je da je i za analizu koliki je broj godina koji vozači treba da imaju i da treba ispitati sve okolnosti nesreće.
"Mislim, to ništa ne znači za putnike, za porodice koje su izgubile svoje najdraže, ali treba ispitati sve okolnosti, jer on je u 69. godini dobio dozvolu, dobio produžetak lekarskog uverenja da je sposoban za to, kako su mi rekli, neograničeno. Kako i zašto, to neka utvrdi istraga", dodao je Dačić.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
FOTO, VIDEO: Jedna osoba poginula, a dve povređene u sudaru autobusa i automobila kod Čačka
19.10.2025.•
0
Jedna osoba je poginula, a su povređene u sudaru automobila i autobusa na putu Čačak - Kragujevac.
Klačar: Izbori pod ovakvim tenzijama ne bi rešili krizu, već bi je produbili
19.10.2025.•
8
Skupština Srbije bez većih problema zaseda, odmrznut je proces izbora članova Saveta REM-a i došlo je do usaglašavanja Zakona o jedinstvenom biračkom spisku.
Za tri do pet godina biće poznato da li je Srbiji potrebna nuklearna elektrana
19.10.2025.•
11
Direktor Instituta za nuklearne nauke "Vinča" Slavko Dimović izjavio je da su u toku studije razmatranja da li je Srbiji potrebna nuklearna elektrana i ocenio da će se to znati za tri do pet godina.
U Srbiji zvanično ima oko 1.500 profesionalnih upravnika zgrada: Koliko zarađuju?
19.10.2025.•
3
U Srbiji je trenutno registrovano 1.442 profesionalna upravnika, a prva licenca je izdata sredinom avgusta 2017. godine, pokazuju podaci Privredne komore Srbije (PKS).
Magacioneri najtraženije zanimanje u Srbiji, programeri ni među prvih 10
19.10.2025.•
4
Poslodavci u Srbiji su u septembru tražili 15.679 radnika, a najtraženiji su bili magacioneri, za koje je oglašeno 1.359 radnih mesta.
VJT: Jedan od osumnjičenih priznao ubistvo u Beogradu na vodi, drugi se branio ćutanjem
18.10.2025.•
0
Više javno tužilaštvo (VJT) u Beogradu saopštilo je danas da je jedan od osumnjičenih za ubistvo u Hercegovačkoj ulici 16. oktobra priznao izvršenje krivičnog dela.
DNEVNI KVIZ: Deset pitanja - koliko ste znali?
18.10.2025.•
6
Još jedan 021.rs dnevni kviz je tu za vas.
Nova epizoda "Važnih stvari" skraćena: Izbačen deo gde dete govori o kvalitetu života u svom gradu
18.10.2025.•
0
Nova epizoda televizijske emisije za decu "Važne stvari" danas je premijerno emitovana, ali u verziji koja je za 15 sekundi kraća od finalne verzije koja je isporučena.
Građani Kragujevca protiv luna parka kod memorijalnog parka u Šumaricama
18.10.2025.•
1
Zborovi građana u Kragujevcu pitali su danas lokalnu vlast kako je moguće da niko od nadležnih nije imao informaciju da će u blizini memorijalnog parka u Šumaricama biti postavljen luna park.
Bakić: Nećemo stati dok kriminalci ne završe na sudu i u zatvoru
18.10.2025.•
0
Profesor Filozofskog fakulteta beogradskog Univerziteta Jovo Bakić izjavio je večeras na protestu u Kraljevu da narod u Srbiji "neće stati dok kriminalce ne odvede na sud, pa u zatvor".
Protest ispred Informera: "Vreme je isteklo, Dragane", nema izvinjenja Vučićevića za izjavu "šatro žrtve"
18.10.2025.•
8
Studenti su 29. marta organizovali skup ispred TV "Informer" zbog, kako su tada rekli, kršenja novinarskog Kodeksa i načina izveštavanja o protestima u Srbiji.
Akademski plenum traži smenu direktorke Pete beogradske gimnazije
18.10.2025.•
1
Inicijativa Akademski plenum pozvala je ministra prosvete Dejana Vuka Stankovića da razreši dužnosti v.d. direktorku Pete Beogradske gimnazije Danku Nešović, zbog, tvrde, brojnih nezakonitih postupanja.
AMSS upozorava na maglu i smanjenu vidljivost na putevima
18.10.2025.•
0
Auto-moto savez Srbije (AMSS) upozorio je danas vozače da niska oblačnost može otežavati vidljivost na putevima u Srbiji, kao i da očekuju maglu i sumaglicu na putevima pored reka, jezera i kanala.
Protest "Nula za kulturu" ispred Narodnog pozorišta u Beogradu
18.10.2025.•
4
Više stotina zaposlenih u kulturi, studenata i građana okupilo se danas na Trgu republike ispred Narodnog pozorišta u Beogradu, na protestu "Nula (0) za kulturu".
Grbović: Očekujem da preostalo troje aktivista PSG-a sledeće nedelje bude na slobodi
18.10.2025.•
2
Predsednik Pokreta slobodnih građana (PSG) Pavle Grbović istakao je da očekuje da preostalo troje aktivista tog pokreta, koji se sedam meseci nalaze u pritvoru, budu već sledeće nedelje pušteni da se brane sa slobode.
Aleksić (NPS): Fond za nerazvijene opštine u Srbiji nakon pada vlasti
18.10.2025.•
4
Predsednik Narodnog pokreta Srbije (NPS) Miroslav Aleksić izjavio je danas da će nakon pada vlasti Srpske napredne stranke osnovati poseban fond za podršku najnerazvijenijim opštinama u Srbiji.
EESK prvi put uključuje članove sa Kosova u svoj sastav
18.10.2025.•
1
Evropski ekonomski i socijalni komitet (EESK) postao je prva institucija EU koja je odlučila da prihvati članove sa Kosova, nakon što je pre više od godinu dana primio članove iz svih zemalja kandidata za članstvo u EU.
Studentkinja Poljoprivrednog fakulteta van zemlje: Policija želi da razjasni ceo slučaj, kaže Dačić
18.10.2025.•
5
Ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić rekao je da studentkinja Poljoprivrednog fakulteta u Beogradu, prema kojoj je navodno učinjeno nasilje od strane policije, trenutno nije u državi.
Hadžić: Spot BIA poruka protivnicima režima
18.10.2025.•
12
Promotivni video, koji je prikazan tokom obeležavanja Dana Bezbednosno-informativne agencije (BIA), je propaganda ali i poruka svim onima koji su im na meti.
Komentari 5
Dragan
Milan
Owl
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar