O nesreći kod Sremske Mitrovice: "Malo inspektora za kontrolu prevoznika, a neko i sa 70 godina vozi putnike"

Srbija nema dovoljno inspektora koji se bave nadzorom prevoznika, a gotovo nikad ne budu sankcionisani direktori i prevoznici.
O nesreći kod Sremske Mitrovice: "Malo inspektora za kontrolu prevoznika, a neko i sa 70 godina vozi putnike"
Foto: MUP
To je za N1 rekao saobraćajni inženjer Ivan Banković, komentarišući prevrtanje autobusa u Sremskoj Mitrovici, u kom je poginulo troje, a više od 80 osoba je povređeno.
 
"Da li su moguće ovakve situacije i ono što je Uprava saobraćajne policije navela da kada jedan prevoznik ima za samo tri inspekcijska nadzora preko 60 prekršaja - očigledno jeste. Treba da znamo da što se tiče Srbije i MUP nemamo dovoljno inspektora koji se bave nadzorom prevoznika. Moje iskustvo sa saobraćaknom policijom je pozitivno, ali recimo u situaciji kada za veće gradove imate po nekoliko inspektora, jasno je da ti ljudi ne mogu da stignu da se bave svim stvarima", kazao je inženjer za N1.
Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Sremskoj Mitrovici uhapsili su D.K. (1955) vozača autobusa prevoznika "Sirmium bus" zbog sumnje da je izvršio krivično delo teška dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja. MUP navodi i da je u prethodne dve godine tri puta izvršio nadzor nad radom prevoznika "Sirmium bus" i utvrdio preko 60 neispravnosti koje su procesuirane izdavanjem prekršajnih naloga.
 
Banković je istakao i koje mere treba da budu preduzete da se tragedije ne bi dešavale.
"Nešto moramo da preduzmemo - jačanje kadrova saobraćajne policije, pooštravanje sankcija i kazneni poeni i preispitivanje pravila koja se odnose na vozače. Postojeće procedure i pravila da stari vozači mogu lako da pređu lekarske preglede, za mene jesu zabrinjavajući. Mislim da je vreme da preispitamo pravila na vozače u penziji, to jest da ne dođemo u situaciju da u teoriji vozač sa 90 godina prevozi putnike", istakao je on.
 
Naveo je i da je poseban problem što se ne kažnjavaju direktori i prevoznici, već oni koji su niže u hijerarhiji.
"Nije izuzetak da odgovaraju i odgovorna lica - šefovi soabračaja, dispečeri, ali nedodirljivi ostaju vlasnici i direktori firmi. Odgovornost prebacuju u hijerarhiji na niže zaposlene. Kada bi se proširila odgovornost za rad i na direktore i prevoznike, bar jedan odsto njih bi se dozvao pameti i rekao čekaj - ne isplati mi se da završim u zatvoru", poručio je sagovornik N1.
 
Profesor u penziji Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić izjavio je da profesionalni vozači u javnom prevozu, pored vozačke dozvole, imaju i dodatnu obuku - takozvane CPC kontrole, odnosno oni na određene vremenske periode idu na jednu vrstu doobuke, odnosno kontrole.
 
Na pitanje na šta treba obratiti pažnju da ne bi došlo do ovakvih saobraćajnih nezgoda, Vujanić odgovara da se vožnja u javnom prevozu obavlja pod izuzetno komplikovanim i detaljnim uputstvima.
 
"Ne znam nijedno drugo zanimanje, čak ni kontrolori leta ili piloti nemaju tako detaljno propisane uslove koje moraju da ispune, čak i zdravstvene. Svaki vozač autobusa ima karticu koju mora da stavi u autobus, u uređaj, zovimo ga tahograf, koji registruje njegovo kretanje. Šta to znači? On ima odmor na svakih dva i po, četiri, šest, osam sati. Ima propisan dnevni odmor, ima propisan nedeljni odmor, maksimalno sati koliko sme da radi u toku dana i u toku nedelje", rekao je Vujanić.
 
Dodao je da se svaka vožnja registruje, da se svako prekoračenje brzine registruje i to tako da ne može da se izbriše, jer se registruje na kartici i ostaje zapisano na tahografu i mora da se čuva do dve godine.
 
"To je zanimanje koje je sve vreme pod kontrolom i može se kontrolisati i unazad kako se vozač ponaša. To je sve urađeno zbog toga što je to izuzetno odgovorno zanimanje", rekao je Vujanić, koji navodi da u zglobnim i velikim autobusima može da bude i po 180 putnika.
 
Dodao je da su negde u svetu ograničene mogućnosti ljudi da upravljaju vozilom u javnom prevozu na 60 godina ili 65, što kod nas, kaže, nije slučaj.
 
"Kod nas je propisano da ti vozači moraju ići na lekarski pregled svakih šest meseci, što znači da je nemoguće da se čoveku drastično promeni zdravstveno stanje u tako kratkom roku", zaključio je Vujanić.
 
Prethodno je ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić rekao da treba ispitati sve okolnosti, jer je vozač u 69. godini dobio produžetak lekarskog uverenja neograničeno. Dodao je da je i za analizu koliki je broj godina koji vozači treba da imaju i da treba ispitati sve okolnosti nesreće.
 
"Mislim, to ništa ne znači za putnike, za porodice koje su izgubile svoje najdraže, ali treba ispitati sve okolnosti, jer on je u 69. godini dobio dozvolu, dobio produžetak lekarskog uverenja da je sposoban za to, kako su mi rekli, neograničeno. Kako i zašto, to neka utvrdi istraga", dodao je Dačić.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Dragan

    19.10.2025 09:25
    Razmišljanja
    Negde sam pročitao da je protiv prevoznika, u zadnje dve godine, podneto oko 60 prijava. Što će reći "od ranije poznat policiji"! Na šta nas to sve podseća? Živela Srbija!
  • Milan

    19.10.2025 09:15
    Moje mišljenje
    Za posledicu ove saobraćajne nesreće nije zaslužan samo vozač koji evidentno jeste pogrešio, Na fotografijama se jasno vidi da samo postojanje ovako dubokog jendeka, iz kog se točkovi upalog autobusa jedva vide, ukazuje da upravljač puta nije postavio zaštitnu ogradu kojoj je zadatak da ublaži posledice ljudskih grešaka. Zašto niko ne proziva upravljača puta?
  • Owl

    19.10.2025 09:00
    Lekarski pregledi
    U ovoj Srbiji nista ne funkcionise, a jedan od aspekata je i prolazak lekarskog uverenja sposobnosti za voznju. Ta nesavesnost izdavanja lekarskih dozvola dovodi da neko ko je izgubio sposobnost uvida u okruzenje, planiranje itd, vozi i ugrozava druge. Ovo treba pooštriti i za profesionalne i redovne vozače.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija