Folksvagenu ponuđena parcela u Inđiji

Država Srbija je ponudila Folksvagenu lokaciju u Inđiji za izgradnju fabrike, a dokumentacija s podacima o parceli već se nalazi na stolu kompanije u Volfsburgu, kao i predlog dodatnih investicija koje je Srbija spremna da uradi ako se automobilski gigant odluči za nju, pišu "Novosti".
Folksvagenu ponuđena parcela u Inđiji
Foto: Pixabay
Ponuđeno je takođe da jedna od linija budućeg beogradskog metroa saobraća do Inđije, kako bi i Beograđani mogli da rade u tim pogonima.
 
Najveća kočnica za Folksvagen je, kako piše list, bila kako doći do kvalifikovane radne snage. Zato je Srbija odlučila da ponudi Nemcima da izgrade svoja postrojenja u centru u kojem u relativno malom obimu živi skoro tri miliona ljudi, na pola puta između Novog Sada i Beograda, kako bi tamo mogli da se zaposle stanovnici oba grada.
 
Inđija je izabrana i zbog veoma dobre infrastrukture, blizine putnih i železničkih koridora, ali i kao opština koja ima ubedljivo najbolju reputaciju u Srbiji kada su u pitanju administracija i lako otvaranje fabrika. Na teritoriji Inđije već radi na desetine što stranih što domaćih fabrika, i skoro da nema investitora koji se požalio što je došao u ovaj grad.
 
Iako su pojedini mediji preneli spekulacije o tome da su Nemci odustali od naše zemlje i da su u užem izboru ostali Bugarska i Turska, nedavno je iz Folksvagena to demantovano. Upravo je ponuda naše države, koja se teško odbija, promenila situaciju, koju je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić prethodno ocenio kao tešku. On je rekao da se za Folksvagen borimo, iako su šanse male.
 
Ipak, davanjem placa najvećem svetskom proizvođaču automobila, ali i paketa infrastrukturnih projekata koji bi pratili njegov eventualni dolazak, cela Srbija bi imala ogromnu korist. Nemačko "da" značilo bi i ubrzanje višegodišnjeg projekta izgradnje podzemne železnice.
 
Konačna odluka biće poznata najkasnije u novembru. Ono što je do sada izvesno, gigant iz Volfsburga će do 2021. godine u ovom delu Evrope izgraditi fabriku vrednu 1,4 milijarde evra u kojoj će zaposliti 5.000 ljudi. Godišnji kapacitet će biti 300.000 vozila.
 
Konkurenti našoj zemlji za ovu investiciju su Bugarska, Rumunija, Turska i Severna Makedonija. Naš najveći problem je to što nismo punopravna članica EU, što može da stvori probleme oko izvoza, jer će više od 90 odsto produkcije biti namenjeno kupcima u inostranstvu.
 
Ako se Nemcima ne svidi prostor u Inđiji, spremna je alternativna lokacija u Šumadiji. Prema nezvaničnim informacijama, reč je o širem regionu Jagodine, pišu "Novosti".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Kika Bibić

    24.04.2019 22:13
    Možda metro za par storina godina, a voz nikad više. Ljudi iz Inđije ne mogu nikud vozom, nema pruge. Ili nema vozova. Ili nema oba. A Beograđani će da pohrle da rade u Inđiji, sve mislim. A kvalifikovani su već tamo negde, ovde ostalo samo dno dna!
  • Sremac

    24.04.2019 10:00
    @Whyte Power
    Sigurna secesija? Hajde za nas iz drugog reda informacija odakle se zna da je to sigurno, mislim hrabri a anonimni komentatori na 021 ruse drzavni poredak, rasparcavaju drzavu iz svoja 4 limanska zida sve sa uverenjem da je to sigurica.

    Saka jada koja stoji iza backih autonomaskih partija i par portala ( medju njih ponekad naginje i 021 u zadnjih par godina) a koja se u stvarnosti ne moze popeti ni do 5% stanovnistva vec preterano arlauce i pocinje da smara. Radite li vi ljudi nesto drugo u zivotu sem sto zivite u "slavnoj" proslosti?

    Uzgred, Srem je oduvek naginjao Beogradu a ne Backoj i mislite da ce nas neko razdvojiti silom. Cak je i Nato 1999 odrezao Backu od Srema porusivsi sve mostove.
  • patak

    23.04.2019 15:14
    fosfagen
    Tako je.bas pametna lokacija.radujem se srbiji.vojvodini.ura za nas

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Toplotni talas, pali klimu

Posle snažnog toplotnog talasa krajem juna, Srbija se ovih dana ponovo suočava sa naletom neizdržive jare.

Struja iz kosmosa

Pakleno je toplo ovih dana, maksimalne dnevne temperature prelaze i četrdeset stepeni Celzijusa.