Folksvagenu ponuđena parcela u Inđiji

Država Srbija je ponudila Folksvagenu lokaciju u Inđiji za izgradnju fabrike, a dokumentacija s podacima o parceli već se nalazi na stolu kompanije u Volfsburgu, kao i predlog dodatnih investicija koje je Srbija spremna da uradi ako se automobilski gigant odluči za nju, pišu "Novosti".
Folksvagenu ponuđena parcela u Inđiji
Foto: Pixabay
Ponuđeno je takođe da jedna od linija budućeg beogradskog metroa saobraća do Inđije, kako bi i Beograđani mogli da rade u tim pogonima.
 
Najveća kočnica za Folksvagen je, kako piše list, bila kako doći do kvalifikovane radne snage. Zato je Srbija odlučila da ponudi Nemcima da izgrade svoja postrojenja u centru u kojem u relativno malom obimu živi skoro tri miliona ljudi, na pola puta između Novog Sada i Beograda, kako bi tamo mogli da se zaposle stanovnici oba grada.
 
Inđija je izabrana i zbog veoma dobre infrastrukture, blizine putnih i železničkih koridora, ali i kao opština koja ima ubedljivo najbolju reputaciju u Srbiji kada su u pitanju administracija i lako otvaranje fabrika. Na teritoriji Inđije već radi na desetine što stranih što domaćih fabrika, i skoro da nema investitora koji se požalio što je došao u ovaj grad.
 
Iako su pojedini mediji preneli spekulacije o tome da su Nemci odustali od naše zemlje i da su u užem izboru ostali Bugarska i Turska, nedavno je iz Folksvagena to demantovano. Upravo je ponuda naše države, koja se teško odbija, promenila situaciju, koju je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić prethodno ocenio kao tešku. On je rekao da se za Folksvagen borimo, iako su šanse male.
 
Ipak, davanjem placa najvećem svetskom proizvođaču automobila, ali i paketa infrastrukturnih projekata koji bi pratili njegov eventualni dolazak, cela Srbija bi imala ogromnu korist. Nemačko "da" značilo bi i ubrzanje višegodišnjeg projekta izgradnje podzemne železnice.
 
Konačna odluka biće poznata najkasnije u novembru. Ono što je do sada izvesno, gigant iz Volfsburga će do 2021. godine u ovom delu Evrope izgraditi fabriku vrednu 1,4 milijarde evra u kojoj će zaposliti 5.000 ljudi. Godišnji kapacitet će biti 300.000 vozila.
 
Konkurenti našoj zemlji za ovu investiciju su Bugarska, Rumunija, Turska i Severna Makedonija. Naš najveći problem je to što nismo punopravna članica EU, što može da stvori probleme oko izvoza, jer će više od 90 odsto produkcije biti namenjeno kupcima u inostranstvu.
 
Ako se Nemcima ne svidi prostor u Inđiji, spremna je alternativna lokacija u Šumadiji. Prema nezvaničnim informacijama, reč je o širem regionu Jagodine, pišu "Novosti".
  • Kika Bibić

    24.04.2019 22:13
    Možda metro za par storina godina, a voz nikad više. Ljudi iz Inđije ne mogu nikud vozom, nema pruge. Ili nema vozova. Ili nema oba. A Beograđani će da pohrle da rade u Inđiji, sve mislim. A kvalifikovani su već tamo negde, ovde ostalo samo dno dna!
  • Sremac

    24.04.2019 10:00
    @Whyte Power
    Sigurna secesija? Hajde za nas iz drugog reda informacija odakle se zna da je to sigurno, mislim hrabri a anonimni komentatori na 021 ruse drzavni poredak, rasparcavaju drzavu iz svoja 4 limanska zida sve sa uverenjem da je to sigurica.

    Saka jada koja stoji iza backih autonomaskih partija i par portala ( medju njih ponekad naginje i 021 u zadnjih par godina) a koja se u stvarnosti ne moze popeti ni do 5% stanovnistva vec preterano arlauce i pocinje da smara. Radite li vi ljudi nesto drugo u zivotu sem sto zivite u "slavnoj" proslosti?

    Uzgred, Srem je oduvek naginjao Beogradu a ne Backoj i mislite da ce nas neko razdvojiti silom. Cak je i Nato 1999 odrezao Backu od Srema porusivsi sve mostove.
  • patak

    23.04.2019 15:14
    fosfagen
    Tako je.bas pametna lokacija.radujem se srbiji.vojvodini.ura za nas

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija