Menu 021

Pčelari prijavili Lidl tržišnoj inspekciji: Dovode kupce u zabludu reklamom da im je med 100% prirodni

Savez pčelarskih organizacija Srbije (SPOS) objavio je da su trgovinski lanac Lidl prijavili tržišnoj inspekciji zbog, kako navode, "sumnje na obmanjujuću poslovnu praksu" prilikom prodaje meda.
Info 12.01.2021. | 21:39 > 22:01
Pčelari prijavili Lidl tržišnoj inspekciji: Dovode kupce u zabludu reklamom da im je med 100% prirodni
Foto: Pixabay (ilustracija)
SPOS ocenjuje da Lidl pokušava da sebe stavi u povlašćeni položaj na tržištu i reklamira med "suprotno zakonskim propisima".
 
Povodom tog saopštenja predsednik Udruženja pčelara Požarevac Dejan Stefanović za Boom93 komentariše da je stav SPOS-a jasan i da štiti sve domaće proizvođače meda kao i da kako se navodi u samom saopštenju "propisima je zabranjeno reklamiranje meda sintagmom "100 odsto prirodni med", jer med može da bude isključivo prirodan, a ako nije prirodan “u smislu zakona se ne može nazvati medom".
 
Prema njihovim rečima, to je isključivi posao tržišne, a ne veterinarske inspekcije, jer se ne radi o kvalitetu meda, niti to piše na etiketi proizvoda. Navode i da neće uvažiti eventualne tvrdnje tržišne inspekcije ako se proglasi nenadležnim za problem. U suprotnom će, kako najavljuju u SPOS-u, obavestiti vrh države i sve medije o eventualnom izostanku njihove reakcije.
 
Stefanović ističe da SPOS u svojoj prijavi između ostalog navodi da se pod obmanjujućom poslovnom praksom, u smislu ovog zakona, smatra poslovna praksa trgovca kojom navodi ili preti da navede potrošača da donese ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo, tako što mu daje netačna obaveštenja ili stvaranjem opšteg utiska ili na drugi način, čak i kada su obaveštenja koja daje tačna, dovodi ili preti da dovede prosečnog potrošača u zabludu u pogledu postojanja ili prirode proizvoda.
 
Prema tome, kada potrošač ovo vidi, može razumeti da je samo taj med 100 odsto prirodni, dok svi mi ostali koji to ne smemo da napišemo jer poštujemo zakon, ispada da nemamo pravi prirodni med", naglašava Stefanović.
 
Stefanović dodaje da se u Srbiji moramo ugledati na Nemce pri plasiranju proizvoda na tržište.
 
"Nemci kada imaju med ili neki drugi proizvod koji je domaći prvo to kupuju i plasiraju na tržište, pa tek kada je to prodato idu da kupuju taj isti proizvod iz inostranstva, a tako bi i mi trebalo da radimo", naglašava predsednik Udruženja pčelara Požarevac.
 
Stefanović kaže da dok se situacija i preko tržišne inspekcije i nadležnih svetskih laboratorija ne reši i ne utvrdi kojeg je taj med kvaliteta, savet je da građani kupuju med od lokalnih proizvođača meda.
Autor: Boom93
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Pera
    15.01.2021 21:04
    Kada sam zatrazio potvrdu kvaliteta meda u Univeru, dobio sam ga uz malo prevrtanja ociju poslovodje. U Lidlu su me uputili na poslovodju i na kontakt na njihovom sajtu. Nikada odgovor nisam dobio osim da ako zelim da ih mogu prijaviti inspekciji.
    Postoji obaveza da trgovac ima sertifikat o kvalitetu meda za proizvod koji prodaje kao pratecu dokumentaciju, Lidl mi to nije dao na uvid, rekli su da ce pokazati inspekciji ako ih prijavim. Ostala je sumnja i ne kupujem tamo med.
  • @Slave DDD
    15.01.2021 20:00
    pitanje
    @Slave DDD
    A znas li slucajno da li taj chloripirofos ili dimetogal ubija smrdi bube?
    pitam za drugara
  • Pera
    15.01.2021 17:35
    Naučite da prepoznajete kvalitet. Ne padajte na propagandu.
  • @Dikac
    15.01.2021 15:50
    Ili si glup ili ne znas da cistas dobro

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest