Banke korekcijama cena utiču na prelazak klijenata na digitalne usluge

Generalni sekretar Udruženja banaka Srbije (UBS) Vladimir Vasić kaže da su pojedine banke napravile korekcije cena kako bi klijente što više preusmerile da te usluge, umesto fizički, koriste digitalno.
Banke korekcijama cena utiču na prelazak klijenata na digitalne usluge
Foto: 021.rs
"Ako uporedimo koliko nam je vremena i novca potrebno za odlazak u ekspozituru, oko 30 minuta da odemo do ekspoziture, neko vreme za plaćanje provedemo u ekspozituri, zatim povratak nazad, to, naravno, više košta nego digitalni način plaćanja", navodi Vasić za K1.
 
On dodaje i da fizičko plaćanje po nalogu košta 50 dinara, a preko mobilnih aplikacija klijenti u paketu plaćanje više naloga imaju za 100, 200, 300 ili 400 dinara, ili je digitalno ta cena po nalogu 10 dinara.
 
"To je, očigledno ušteda, banke žele da olakšaju klijentima", smatra Vasić.
 
On je ukazao i da u Srbiji postoji 26 banaka i da nisu sve banke podigle cene svojih usluga, te je poručio da svako ko je nezadovoljan svojom bankom može da je promeni. Istakao je da kreditna aktivnost banaka tokom pandemije nije stala, te i da su banke nastavile da kreditiraju građane i privredu.
 
S druge strane, predsednik Udruženja bankarskih klijenata "Efektiva" Dejan Gavrilović za K1 kaže da takvo obrazloženje za povećanje cena pojedinih bankarskih usluga "ne pije vodu", te dodaje da su i pojedine digitalne usluge poskupele.
 
"Kada je počela promocija elektronskog bankarstva, argumenti banaka su bili upravo ti da se štedi vreme i novac, ali štede i bankari, jer time imaju manji broj zaposlenih", priča Gavrilović.
 
Za povećanje cena pojedinih usluga kaže da ne postoji logično objašnjenje koje može da opravda takav postupak banaka. On dodaje da zbog toga imaju dosta žalbi građana, posebno na drastičan rast cena u jednoj banci i uvođenje novih tarifa. Gavrilović takođe ističe i da se sada pojavila naknada za održavanje deviznog računa, koja nikada nije ni postojala, kao i naknada za izvršenje trajnog naloga. 
  • Branislav

    07.04.2021 10:27
    Ako nešto radi i funkcioniše sve bolje u ovom rasulu od države, to su privatne (strane) banke. Ako Vi ne vrednujete, T. Jov., svoje vreme koje vam je najdragocenija imovina na ovom svetu, to je problem vas i vaše porodice. Ima banaka gde jeste besplatno, a čak i da plaćam proviziju, ne bih u redu život provodio nikada.
  • T. Jov.

    06.04.2021 23:58
    Samo poskupljujte usluge, ja ću i dalje da dolazim u banku i da čekam, ako treba, ali odbijam da radim tuđ posao. Pod izgovorom nekakvih ušteda, kobajagi stalo im je do klijenata... Malo morgen; stalo im je isključovo do sopstvenog profita i toga da jednog dana više ne moraju da plaćaju službenika. Dabog da propali jednog dana!
  • Nenad

    06.04.2021 21:27
    Udruženi pljačkaški kartel
    Sve banke obavezno bar jednom godišnje povećavaju tarife i izmišljaju nove namete. Naravno uz "blagoslov" NBS koja u tome ima velikog udela.
    Promjena banke ne donosi ništa jer nema konkurencije. Ako je mobilni nalog 30 dinara onda je "korišćenje mob. aplikacije" 200, i obrnuto.
    Da bi se ovo "društvo" razbilo, treba ukinuti Udruženje, i osnovati našu banku po principu bivše SDK

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija