Kineska roba u Srbiji i dvostruko skuplja, razlog - znatno skuplji transport

Proizvodi koji u Srbiju dolaze iz Kine su u poslednjih godinu dana poskupeli i preko 50 odsto.
Kineska roba u Srbiji i dvostruko skuplja, razlog - znatno skuplji transport
Foto: Pixabay
Osnovni razlog poskupljenja robe iz Kine je neprestani rast cena transporta brodskog transporta kontejnera sa robom koji je u odnosu na period pre pandemije i tri puta skuplji.
Prema podacima sajta Freightos koji preko svog FBX (Freightos Baltic Index) indeksa prati kretanje cena transporta robe prekookeanskim brodovima, trenutna prosečna cena za prenos jednog kontejnera je 9.680 dolara. Poređenja radi, prema podacima istog sajta, cena transporta pre godinu dana bila je 4.204 dolara. 
Niz logističkih poremećaja i zagušenja doveo je do globalne nestašice kontejnera za transport. Usled te nestašice došlo je do skoka cena i kašnjenja u isporukama koje pogađaju sve, a sa svakom pojavom novog soja ova kašnjenja bi se dodatno zaoštravala, te bi cene dodatno rasle.
 
Sve to se direktno preslikava na cene robe u kineskim radnjama širom Srbije, u kojima smo svi navikli da su cene nešto niže. Kako "Blic" saznaje iz razgovora sa zaposlenima i kupcima u tim radnjama, garderoba, igračke, staklene čaše, tanjiri i sva ostala roba je drastično poskupela.
 
Roba skuplja 30 odsto i više
 
Cene u kineskim radnjama u Beogradu su drastično više nego pre par godina. Najmanje poskupljenje u ovim radnjama je 30 odsto, ali u nemalom broju slučajeva cene su sada u odnosu na prošlu godinu duplo veće. Ova poskupljenja tiču se apsolutno sve robe u radnjama, bez izuzetaka, od igračaka, odeće, obuće, bižuterije, escajga, čaša, tanjira...
 
"Cene odeće u kineskim radnjama su osetno više nego ranije, evo ovaj ovde prsluk koji sam danas kupio me je izašao 1.600 dinara. Potpuno isto kao da sam ušao u neki butik na Bulevaru. Više ne vidim benefit kupovine u ovim radnjama, nisu ni blizu jeftine kao pre", priča za "Blic" kupac I. Ž.
 
Kako kaže L. M, prodavac u istoj radnji, cene su generalno podigli 30 odsto.
 
"Sve zavisi od velikih dobavljača. Mi smo cene u poređenju sa prošlom godinom u proseku podigli 30 odsto. Ako je majica koštala 450 dinara, ona je danas 600. Igračka koja je pre godinu dana koštala 800 ili 900 dinara danas košta oko 1.200. Nije isključeno da će cene nastaviti da rastu", objašnjava on.
 
Prodavačica u drugoj radnji, M. G, za "Blic" je istakla da su u radnji u kojoj ona radi najviše poskupele staklene čaše i tanjiri.
 
"Kod nas su najviše poskupele čaše i tanjiri. Na primer, ovaj set od šest čaša se nekada prodavao za 500 ili 600 dinara, a danas je na prodaju za 1.200. Isto tako i tanjiri, ako su se pre više od godinu dana prodavali po komadu za 100 dinara, danas im je cena 80 odsto veća", priča ona pokazujući na istaknutu cenu od 180 dinara na jednom od tanjira.
 
Kao što je već istaknuto, prosečna cena transporta jednog kontejnera po svetu je 9.680 dolara. Ipak, ako pogledamo cene transporta iz Kine ka Mediteranu ili ka Severnoj Evropi, cene transporta jednog kontejnera su još više. Prema FBX trenutno vas košta između 14.100 i oko 14.500 dolara da prevezete brodom jedan kontejner robe.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • Mare

    27.01.2022 10:47
    Ok, možda treba da se "skinemo" sa kineskog smeća na koje smo bili "navučeni" otkako je naša proizvodnja ugašena.
  • miodrag jovanovic

    26.01.2022 09:10
    Kineska roba
    Nasa carina i posta su jedini krivci za povecanje cena transporta iz kine.to se vidi ,kako neko gore rece,isti artikal probajte da uplatite na neku drugu adresu (zemlju)i videce te razliku u ceni transporta.sve je to tako s'razlogom nestajanja (kradje)tih paketica kod nas.ovaj problem bi trebalo prebaciti na visi nivo....
  • Redovni Ali kupac

    25.01.2022 15:58
    Do srpske kradje i carine je..
    Problem je kompleksan ali nazalost koren vodi u srpskoj kradji i jednostavno katastrofalnoj sluzbi carine.
    Kupujem redovno na Aliju vec nekih 7, 8 godina. Mesecno mi stize na adresu od 5 do 15 paketa recimo. Srbija je na crnoj listi jos od pocetka korone 2019. Sto je uzrokovalo da se cene troskova dostave drasticno povecaju ili da veliki broj artikala jednostavno ni ne moze da se dostavi jer cena dostave prevazilazi cenu artikla. Kineski prodavac sada bira da dostavlja samo sa skupim sluzbama do Srbije koje garantuju svoje rokove i njemu kao prodavcu daju osiguranje. Carina je najvise kriva, jer sporo rade posao, paketi stoje preko mesec i po dana, i ljudi naravno iskoriste priliku povracaja novca koju im daje sama Ali Expres mreza i tako kineski prodavac gotovo UVEK JEDINI OSTANE na steti, em poslao robu, em nije dobio pare za nju, em ce dobiti kaznu, jer Ali Expres im naplacuje penale. Dakle jeste transport svuda poskupeo, ali ovaj problem nema veze s tim nego nasom carinom. Lako mozete za isti artikal na Aliju proveriti dostavu za okolne drzave. Daleko je manja. Primer cipele s Alija od $30, dostava za Srbiju 65$, a za hrvatsku, madjarsku, rumuniju, albaniju dostava je od 5 do 10$.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Evro sutra 117,53 dinara

Dinar će sutra neznatno promeniti vrednost prema evru zvanični srednji kurs biće 117,5361 dinar za evro, objavila je Narodna banka Srbije.

"Nike" se povlači iz Rusije

Američki proizvođač odeće i obuće "Nike" nije obnovio ugovor o franšizi sa ruskom "Inventiv ritejl grup" (IRG).