Imaju dve opcije: Radnicima Fijata se nudi rad u inostranstvu ili otkaz uz otpreminine

Zaposleni u kragujevačkom Fijatu danas su na razgovorima sa menadžerima i treba da odluče da li će ići u inostranstvo da rade u Fijatovim fabrikama dve godine ili će biti proglašeni tehnološkim viškom
Imaju dve opcije: Radnicima Fijata se nudi rad u inostranstvu ili otkaz uz otpreminine
Foto: Pixabay
Sekretar Veća Saveza samostalnih sindikata Srbije (SSSS) Zoran Mihajlović rekao je danas da će menadžment fabrike u Kragujevcu "Fijat Krajsler automobili Srbija" radnicima ponuditi odlazak na rad u inostranstvo ili otpremnine, jer će rad biti zamrznut na dve godine zbog priprema za proizvodnju novog modela.

On je rekao da će, prema informaciji koju ima taj sindikat, rad fabrike u Kragujevcu biti "zamrznut" na dve godine, do 2024.

"Fijat je došao na poslovnu ideju da zamrzne rad fabrike zbog pripreme proizvodnje novog modela 2024. godine. Radnicima će ponuditi da odu u neku od njihovih fabrika u Češkoj, Slovačkoj, Nemačkoj ili Italiji ili da uz otpremninu i napuste radno mesto", rekao je Mihajlović.
 
Radnici kragujevačke fabrike automobila danas su u više različitih termina pozvani na razgovor sa poslovodstvom, a u pozivu nije naznačen razlog. Predstavnici Vlade Srbije nedavno su saopštili da će fabrika u tom gradu započeti proizvodnju električnog automobila 2024. godine.  
 
Mihajlović je rekao da je plata Fijatovih radnika u svakoj od tih zemalja različita, shodno uslovima rada. Posle dve godine radnici bi se, kako je rekao, vratili u Kragujevac, a ponuda je obrazložena potrebom da se obuče za proizvodnju novog modela.
 
Plata u Slovačkoj i Poljskoj bi, prema njegovim rečima i saznanjima tog sindikata, okvirno bila 800 evra, u Italiji 1.200-1.300, a u Nemačkoj oko 1.900 evra.
 
Uz to bi, kako je rekao, dobili i neke benefite koji su različiti za svaku zemlju - za odlazak u Slovačku pre polaska oko 6.000 evra i po povratku oko 10.000 evra, za Nemačku po oko 1.000 evra pre polaska i po povratku.
 
"Radnici neće moći slobodno da se opredele za bilo koju opciju, već će biti ocenjivani i po tom kriterijumu rasporedjeni po inostranim fabrikama, ako prihvate tu ponudu", rekao je Mihajlović.
 
Dodao je da Fijat u Italiji ne primenjuje takav princip u sličnoj situaciji, već radnici za vreme pripreme proizvodnje za novi model dobijaju plate.
 
Istakao je da u zakonodavstvu Srbije "zamrzavanje" rada fabrike nije regulisano i da za slanje radnika za rad u inostranstvo postoje drugi uslovi. On je rekao da bi u kragujevačoj fabrici, po ugovoru koji je ta kompanija potpisala kada je došla u Srbiju, u svakom trenutku trebalo da radi 3.200 radnika, ali da ne zna da li se ta odredba u potpunosti poštuje.
 
"Od tog broja je oko trećina žena, među kojima je i onih koje imaju decu, i za njih će ti ponudjeni uslovi biti teže prihvatljivi", rekao je Mihajlović.
 
Dodao je da se još uvek ne zna reakcija tamošnjeg sindikata i radnika.
  • mile

    14.05.2022 19:55
    evo resenja
    Sutnuti Fijat , a na ime odstete zapleniti masine i nastaviti proizvodnju pod imenom Zastava 500 l , drzava da suvencionise kupuvinu ovog automobila, a umesto skoda i audia sve drzavne sluzbe da kupuju Zastavu. Da nemamo moralne evropatuljke na vlasti ovo bi bilo realno .
  • Dinkic

    13.05.2022 11:21
    AV
    Kolko su im para dali bolje da su dali narodu te pare da zapocnu posao. Oterati FIAT koji nije nista ispostovao i dati narodu novac i preusmeriti Kragujevac u boljem smeru
  • Branko

    12.05.2022 18:22
    Kapitalista
    Kapitalizam je i u Škodi i u Renou u Sloveniji i u Dačiji pa firme napreduju samo tako. Kad se setim 80 god kad je direktor zastave upoređivao floridu sa ford kaprijem i tražio cenu u rangu današnje za golfa, a po ceni Ei televizora si mogao(da nije bilo zaštite države i visoke carine) da kupiš Philipsov i te kakav. Navikao narod da slavi i ne radi a hoće zapadne"kapitalističke"plate. Ti što kritikuju zapad od gaća preko satova kola televizora sve imaju zapadno. Komunistima, pravim, skidam kapu a na ove komunjare i rusofile ne treba trošiti reči. Nije u redu, ali sam nekako sretan bio i kad je Ei, a sada i zastava otišla u out, jer moto zastave "mi smo ono što pravimo" da ne kažem šta.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Miruju i dizel i benzin

Benzin i dizel će se u Srbiji od danas u 15 sati do 30. aprila, na pumpama prodavati po istim cenama.