"Lična inflacije je viša od zvanične, ljude više pogađaju poskupljenja nego što statistika pokazuje"

Potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Zoran Nikolić kaže da inflacija, koja je prema poslednjim podacima 11,9 procenata na godišnjem nivou, ne pogađa sve građane podjednako.
"Lična inflacije je viša od zvanične, ljude više pogađaju poskupljenja nego što statistika pokazuje"
Foto: Pixabay
Kako kaže, za siromašnije građane je mnogo viša.
 
"Lična inflacija nije relevantna kao naučni pokazatelj, ali je bitna za život čoveka. To pokazuje koliko ste vi u svom kućnom budžetu doživeli ovo povećanje cena. Verujem da je to daleko iznad toga što je statistika objavila, jer se ona menja do domaćinstva do domaćinstva", ocenio je Nikolić.

Objasnio je da u Srbiji ima porodica koje sebi ne mogu da priušte potrošačku korpu kojom se meri inflacija, pa samim tim ona ne može da bude 11,9 procenata.

"Ljude je daleko više pogodilo ovo povećanje cena nego što to statistika koja se bavi prosekom pokazuje. Najkritičnije je to što ogroman deo prihoda dajemo za hranu i kada je rast cena hrane veći to se povećanje odrazi na kućni budžet. Na Zapadu hrana čini svega 20 odsto troškova života, a mi na nju dajemo više od pola prihoda", upozorio je Nikolić.
 
On je napomenuo da nam tek predstoji rast cena goriva, električne energije i komunalnih usluga, što će dodatno povećati inflaciju i troškove.
 
"Čeka nas neizvesna zima. Razumem sve probleme, ali mislim da su građani u Srbiji iznureni. Nikako da izađemo iz realnih kriza, tek smo izašli iz korone, došlo je ovo sledeće. Morali bismo da proširimo kriterijume za socijalne karte, jer šta ćemo sa ljudima koji ne budu imali za centralno grejanje. Da li ćemo ih izbacivati iz stanova ili ih pustiti da se smrzavaju", upitao je Nikolić.
 
Kaže i da bi lokalne samouprave trebalo da popišu građane sa prihodima nižim od minimalne zarade kako bi se napravile socijalne karte za državne subvencije poput onih koje već postoje u vidu besplatnih kilovata struje ili povlašćene cene određene količine gasa.
 
Potpredsednik NOPS-a je napomenuo da bi na tome moralo brzo da se radi, jer je jul već na izmaku.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • /

    25.07.2022 21:20
    /
    @Dosta laganja
    a sta ti postizes botino
  • Seljak

    24.07.2022 13:54
    ??
    Narod ima para samo im treba znati uzeti!
  • Steva

    24.07.2022 12:54
    @konstantinović

    Korektna analiza, primetno je dase neki lokali zatvaraju jer se zaigraju, za plate koje su navikli da plaćaju ne mogu da nađu radnike, a kad povise cenu usluge/robe kupci traže alternativu...
    Kineski restoran blizu Futoške, nekada bile gužve, često nema nekih obroka jer se prodaju,a od kako je porcija 500din, gužve nema (možda nekad neko ispred tebe, ali nema više red ljudi), a i ja umesto nekoliko puta mesečno sada ako odem jednom u mesecu.. kupci regulišu tržište... U većem kolektivu radim i ljudi sve više donose doručak od kuće, i to je pokazatelj...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

MMF u oktobru ponovo u Srbiji

Ministar finansija Siniša Mali najavio je danas da 20. oktobra u Beograd ponovo stiže misija Međunarodnog fonda (MMF), sa kojom će Vlada razgovarati o daljim načinima saradnje.

U Evropi nedostaje čak 400.000 vozača kamiona

Prema studiji konsultantske firme Transport Intelidžens, procenjuje se da Evropi nedostaje 400.000 vozača kamiona da bi pokrili trenutne potrebe, a samo u Ujedinjenom Kraljevstvu nedostaje 76.000.