Novo zaduživanje Srbije u iznosu od 340 miliona evra

Srbija će emitovati dugoročne državne hartije od vrednosti, ukupne vrednosti 340 miliona evra.
Novo zaduživanje Srbije u iznosu od 340 miliona evra
Foto: 021.rs
Razlog zaduživanja je, osim ostalog, finasiranje budžetskog deficita, objavila je danas Nova ekonomija pozivajući se na vladine odluke, u koje je imala uvid.
Obveznice će biti prodate putem direktne pogodbe sa kvalifikovanim investitorom, a novo zaduživanje će služiti i za refinansiranje dospelih obaveza na osnovu javnog duga, kao i finansiranje tekuće likvidanosti i nabavka finansijske imovine.
Obveznice će biti emitovane 23. avgusta, a podeljene su na dve emisije.
 
Prva grupa obveznica, ukupne vrednosti 250 miliona evra, dospeva u avgustu 2025, dok druga grupa, vrednosti 90 miliona evra, dospeva u avgustu 2026. godine.
 
Dugoročne državne hartije od vrednosti biće registrovane kod nemačke banke Deutsche Bank Aktiengesellschaft, koja će ujedno vršiti kliring i saldiranje.
 
Vlada Srbija je u junu usvojila Uredbu o opštim uslovima za emisiju i prodaju državnih hartija od vrednosti na primarnom tržištu, kojom je omogućeno da Vlada može da prodaje obveznice i direktnom pogodbom sa kvalifikovanim investitorom, prenela je Nova ekonomija.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • Banderaš

    21.08.2022 18:20
    Školovani prevarant
    Najveći problem u ovom i slicnim zaduzivanjima je što se drzava zadužuje po vec ugovorenim,prevarantskim ugovorima sa stranim(čitaj of šor)firmama umesto da se zaduzi na domaćem tržištu i da transparentno na Beogradskoj berzi pusti obveznice u prodaju i da domaće stanovnistvo kupi obveznice svoje drzave i tako zadrži novac i sigurnost u svojoj zemlji.Japan npr je izuzetno zadužen,ali su to unutrašnja zaduzenja te njihov dug nije opasan.
    Mi ovde imamo na delu izdajničku monetarnu politiku NBS koja radi za strance i drzi kurs dinara precenjen,gradjani imaju 14 milijardi stednje u bankama(stranim bankama) koje te banke okrecu i zaradjuju,zaduzivanja se vrše sakriveno po ogromnim kamatama.
    I dok se u Jevrejskoj ulici (duzina ulice oko 300metara) otvorila i 8 prodavnica polovne odeće iz inostranstva(cena po jomadu textila 100,200,300 dinara),nas slavni pošteni voljeni predsednik nosi sakoe firme Grieder Zürich koji kostaju 3000 Evra/komad,nosi Bally cipele 1000Evra(par)vozika se helihopterom koji je kupljen našim novcem i odrzava se od nasih para i ciji 1 sat leta kosta 7000Evra i vi dragi sugradjani sve to placate i ne interesuje vas kao da se nekome drugome sve ovo desava,a ne vama,vasoj deci,vasim unucima i naslednicima vaših dugova i bede.
  • Инспектор Вишекруна

    20.08.2022 19:19
    23 Август
    Да видимо да ли ће планути истог дана. Чисто сумњам да ће бити тражене без обзира на камату!
  • Pićuka

    20.08.2022 09:24
    Grof Sekereshi
    Objasni odakle pare za nacionalni stadion, 300 mil. eura. To se uporno gura. Hrana je osnov života, sve ostalo je zajebancija. Neka im pomognu da opstanu. Niste vi gladni dogod je Nutela na akciji u Lidlu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

MMF u oktobru ponovo u Srbiji

Ministar finansija Siniša Mali najavio je danas da 20. oktobra u Beograd ponovo stiže misija Međunarodnog fonda (MMF), sa kojom će Vlada razgovarati o daljim načinima saradnje.

U Evropi nedostaje čak 400.000 vozača kamiona

Prema studiji konsultantske firme Transport Intelidžens, procenjuje se da Evropi nedostaje 400.000 vozača kamiona da bi pokrili trenutne potrebe, a samo u Ujedinjenom Kraljevstvu nedostaje 76.000.