Poskupeli i polovnjaci: Auto star i do tri godine sada košta isto kao kad je kupljen nov

Novi automobili su skuplji za više od 30 odsto u odnosu na period pre dve godine.
Poskupeli i polovnjaci: Auto star i do tri godine sada košta isto kao kad je kupljen nov
Foto: 021.rs

U autokućama kažu da bi vlasnici novih vozila koja su kupili 2019. danas prilikom njihove prodaje, nakon što su ih koristili i do tri godine, opet mogli da dobiju istu cenu koju su dali za kupovinu svog novog automobila, piše Euronews Srbija

Milan Belin iz Srpske asocijacije uvoznika vozila kaže da se na nove automobile i dalje čeka po nekoliko meseci i ukazuje da je to situacija koja će nas očigledno pratiti i tokom sledeće godine.
 
"Definitivno i dalje cene idu na gore, zbog više razloga, da li je to materijal, transport, energenti i sve što utiče na njihov rast. Teško je utvrditi koliko je tačno poskupljenje, zavisi od brenda vozila, ali u proseku je to oko 30 odsto. Ne očekujemo smirivanje ove situacije u kratkom roku, jer nema promena koje bi ukazale na to", navodi Belin.
On objašnjava da za dve do tri godine automobil gubi na vrednosti oko 30 odsto, što znači da su oni koji su pre dve ili tri godine kupili novo vozilo sada na istom i da mogu da ga prodaju po istoj ceni, a neki možda i da zarade.
 
Ionako tešku situaciju zakomplikovao je i rast kamata, pa su poskupeli i krediti, što je mnoge navelo da dobro razmisle da li je pravi trenutak za zaduživanje.
 
"Kada je u pitanju prodaja novih vozila i dalje se taj odnos negde kreće oko pola-pola. U istom procentu automobili se prodaju za gotovinu i na kredit. U septembru je bilo zatišje, što je sezonski trend, u smislu da uvek zbog drugih troškova domaćinstava padne potražnja za vozilima, ali očekujem da će se interesovanje vratiti u drugoj polovini oktobra i do kraja godine, kada je period pojačanje potražnje", kaže Belin za Euronews Srbija.
 
On napominje da ljudi čekaju da vide šta će se desiti i dodaje da, generalno, vozila nema dovoljno, da se dugo čekaju, tako da se dešava da se oni kojima je auto hitno potreban opredeljuju i da kupe polovan skuplji auto, nego da novi čekaju mesecima. 
 
"Rokovi isporuke su od tri do šest meseci, a u nekom trenutku je bilo i devet. Opet su duži rokovi od onoga što smo imali i manje su količine raspoloživih vozila. Ranije je standardno bilo od momenta proizvodnje dva meseca, to je bio uobičajeni rok isporuke kod masovnih proizvođača automobila, od momenta kada se naruči dok se ne isporuči su bila dva meseca, a sada smo daleko od toga da je to moguće", kaže Belin.
 
Romana Takov sa portala Polovni automobili kaže za Euronews Srbija da je cena vozila do 20 godina starosti koji su oglašeni na sajtu u periodu od januara do avgusta veća za 21 odsto u odnosu na njihovu prosečnu cenu u istom periodu prethodne godine, a čak 29 odsto u odnosu na prosek u istom periodu 2020.
 
Prema analizi tog portala, prodaja polovnih automobila iz uvoza je u prvih osam meseci manja 15 odsto u odnosu na prodaju u istom periodu prethodne godine. 
 
"Sa druge strane, prodaja polovnih automobila u prvih osam meseci ove godine nadmašila je prodaju u istom periodu 2020. za četiri odsto. Ipak, to je i dalje 12 odsto manje nego 2019. godine, pre pandemije. Ovakvi prodajni rezultati mogu biti i posledica aktuelnih dešavanja u svetu, odnosno neizvesnosti koja je jedan od glavnih faktora odlaganja kupovine", kaže Romana Takov.
  • Zoran

    10.10.2022 20:26
    Sačekaj još malo da poskupi gorivo pa će ih biti po kanalima koliko hoćeš.
  • Tina

    10.10.2022 18:09
    Zastava 128
    Mi vozimo Zastavu 128 vec godinama.Dobar auto,ako se pokvari suprug automehanicar zna da popravi.Delovi za njega svuda i mnogo jeftiniji.
  • Steva

    10.10.2022 16:41
    Ja imam auto srarijeg datuma,ali redovno održavan i nije krš, nego je pouzdan auto i mene ne brine cena polovnjaka nego me brine cena tehničkog pregleda u ovoj pljačkaškoj državi i ostalih dažbina koje su udvostručene u odnosu na pre 3-4 godine.I uvek ću biti nezadovoljan i nesretan jer se beskrupulozna otimačina nastavlja evo već nekih 3-4 godine kroz zamenu reg.tablica,rok važenja prve pomoći i mnoge druge načine.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Ruski sud zaplenio imovinu tri banke

Ruski sud naredio je da imovina, računi, nekretnine i akcije Dojče banke i Komercbanke budu zaplenjene u Rusiji, kao deo tužbe protiv nemačkih banaka, navodi se u sudskim dokumentima.

"Esprit" bankrotirao u Nemačkoj

Poznati trgovački lanac Esprit podneo je zahtev za bankrot na sudu u Diseldorfu, javlja časopis TextilWirtschaft, prenosi Slobodna Dalmacija.

Povećane devizne rezerve Srbije

Bruto devizne rezerve zemlje su na kraju aprila iznosile 25,1 milijardu evra, što je najviši nivo krajem meseca od 2000. godine, od kada se prate podaci na taj način.