Ko ima prednost u restoranu: Gosti koji naruče hranu ili dostavljači?

Koliko puta ste otišli u restoran, čekali porudžbinu i mislili da svi dobijaju hranu brže od vas?
Ili je, dok ste sedeli, hrana redovno i uredno bila pripremana, ali za dostavljače koji rade putem aplikacija.
 
Da li dostavljači koji jure širiom ulica najvećih gradova u Srbiji imaju prednost u odnosu na "obične" mušterije, tema je kojom se bavila Nova ekonomija.
Jedan od dostavljača u Beogradu koji posluje za kompaniju Glovo (ime poznato redakciji) rekao je za Novu ekonomiju da, kada restoran prihvata narudžbinu, mora da označi koliko mu je minuta potrebno za pripremu. Pošto je vreme preuzimanja porudžbine iz restorana "definisano u minut", zbog trenutne užurbanosti ugostitelja, samo deluje da oni uživaju prednost.  
 
Prema njegovim rečima, restoran porudžbinu može da spremi i ranije, ali ukoliko hrana nije spremna do dolaska dostavljača - "plaća penale kompaniji za dostavu".
"Spram minuta koje je restoran označio da su mu potrebni za pripremu (hrane), aplikacija dodeljuje narudžbinu (najbližem slobodnom) dostavljaču i on dolazi u tačno vreme kada bi ona trebalo da bude spremna. Ljudi koji rade u restoranu često u tim momentima žure da spreme sve na vreme. Tako da verovatno, sa strane gostiju, deluje da dostavljači imaju prednost", kazao je on.
 
Kompanija Volt koja posluje i u našoj zemlji, na pitanje ko ima prednost u restoranu u trenutku porudžbine, navela je da se saradnja sa partnerima (restoranima) "zasniva na obostranoj koristi", a da se Volt ni na koji način "ne meša u upravljanje restoranom".
 
Međutim, kada su u pitanju "penali" za kašnjenje, iz Volta su istakli da, "iako postoji formalna naknada za značajno kašnjenje u odnosu na unapred određeno vreme, isporuke koje restorani sami određuju, u praksi se retko primenjuje zbog dinamike na terenu".
 
Takođe, restorani sami utvrđuju vremenski okvir za dolazak dostavljača, što čini da su uglavnom spremni za pravovremenu isporuku, naveo je Volt.
 
"Ulažemo sve napore da restoranima pružimo maksimalnu podršku u upravljanju porudžbinama i radu njihove kuhinje. Restoran može da bude offline na aplikaciji tokom gužve i da prima samo zakazane porudžbine i porudžbine gostiju u restoranu, i uvek može da izađe sa aplikacije bez ikakvog razloga ili kazne", naveo je Volt.
 
Prema navodima Volta, u slučaju greške, kao što je značajno kašnjenje ili pogrešna isporuka, Volt kompanija uvek nadoknadi "štetu" ili obezbedi korisniku povraćaj novca, a ako je greška nastala od strane restorana, restoran biva uključen u proces nadoknade.
  • Salle

    11.11.2023 10:22
    Ko mi pokaže opciju, na glovu, gde mogu da označim vreme za koje će hrana biti gotova, može, kod mene jesti za DŽ doručak, ručak i večeru 365 dana u godini. I ako bude bilo nekih neradnih dana, otvoriću samo za njega.
  • ARMAGEDON

    11.11.2023 09:42
    DOSTAVA JE PRIORITET
    Vise puta sam morao da cekam duze od vremena koje su mi rekli jer je naradzbina preko dostave bila vaznija. Ko ne veruje neka naruci u piceriji u Gundulicevoj, ili na Klisi.
  • Informacija

    11.11.2023 09:08
    U restoranu se hrana priprema redom kako je ko poručio i tako određuje vreme kad će biti gotovo. Oni koji taj posao ne rade ne treba da komentarišu. Ništa preko reda pa čak ni poslodavcu. Poz iz NS

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Boing otpušta deset odsto svojih radnika

Boing planira da u narednim mesecima otpusti desetak odsto svojih radnika jer i dalje gubi novac, a i pokušava da se izbori sa štrajkom koji kompaniju onemogućava u proizvodnji najprodavanijih aviona