
U Srbiji svaki 25. polovnjak ima štelovanu kilometražu, svaki treći bio udaren pre uvoza
U Srbiji 4,1 odsto polovnih automobila, odnosno svaki 25. automobil na našim putevima ima falsifikovanu kilometražu, sa prosečnim vraćanjem brojčanika unazad od 80.405 kilometara.

Foto: 021.rs
To pokazuje istraživanje kompanije carVertical sprovedeno između oktobra 2023. i septembra 2024. godine.
Iako je stopa automobila sa štelovanom kilometražom pala za 5,3 odsto prošle godine, prosečna štelovana kilometraža se povećala.
Ovaj problem doprinosi padu Srbije na indeksu transparentnosti ove kompanije, pa se tako Srbija nalazi na 19. od 25 mesta na listi na kojoj se nalaze rizične zemlje za kupovinu automobila.
Kupci vozila uvezenih u Srbiju izloženi su najvećem riziku od kupovine automobila sa falsifikovanom kilometražom ili skrivenim oštećenjima.
Prema Matasu Buzelisu, stručnjaku za automobile i glavnom i odgovornom za komunikaciju u carVerticalu, vozila iz međunarodne trgovine čak četiri puta više su podložna prevarama sa vraćanjem kilometraže.
Stručnjak za automobile sa sajta Polovni automobili Petar Veličković rekao je za Novu ekonomiju da je problem vraćanja kilometraže prisutan i u Srbiji i u drugim zemljama sveta, pa samim tim ne treba "žmuriti" pred ovom činjenicom.
"Konkretno, u našu zemlju uveze se svake godine preko 120.000 polovnih vozila, a veliki broj tih automobila je stariji od 10, pa čak i 15 godina i samim tim su ti automobili već prešli (u najvećem broju slučajeva) veliki broj kilometara. Zato se pojedinci služe 'vraćanjem' kilometar sata, kako bi podigli cenu vozilu. Možda bi se situacija promenila kada bi se zabranio uvoz polovnjaka emisionog standarda Euro 3 i Euro 4, što su uradile odavno gotovo sve države u okruženju, osim Bugarske", kazao je Veličković.
Dodao je da se na domaćem tržištu itekako mogu naći polovnjaci sa verodostojnim podacima, počevši od kilometraže, preko servisne istorije, kao i da se za sve te važne podatke može dobiti pisana garancija od strane prodavaca.
"Tako da kupci u Srbiji mogu imati dozu sigurnosti kada kupuju polovan automobil. Takođe, treba reći da se vraćanje kilometraže radi godinama i u najrazvijenim zemljama Evrope, poput Nemačke ili Švajcarske, odnosno da to nije pojava koja se 'rodila' kod nas", dodao je on.
Kako je kazao, postoje načini i da se provere ove informacije, odnosno da se kupac informiše o stanju i istoriji vozila.
"Jedna od metoda su svakako ovlašćeni servisi gde se mogu uraditi provere, a tu su i internet platforme preko kojih se ukucavanjem broja šasije može proveriti istorija vozila", kazao je Veličković.
Podaci koje je carVertical predstavio ukazuju da je čak 77,6 odsto svih polovnih automobila u Srbiji uvezeno iz drugih zemalja, što je znatno iznad evropskog proseka.
Veličković kaže da je ekonomska kriza posebno pogodila automobilsku industriju i da su problemi počeli sa pandemijom virusa korona kada je došlo do ogromnih problema u snabdevanju fabrika i rokovima isporuke novih automobila, a dodatno su se produbili sukobima u Ukrajini i geopolitičkom situacijom u svetu.
"Naravno, ovaj trend se preneo i kod nas, jer smo poslednjih godina imali konstantan rast cene automobila, kao i slabije prodajne rezultate. Ipak, u ovoj godini primetne su naznake oporavka tržišta. U prilog tome govori i rast prodaje novih vozila, a i prosečne cene svih oglašenih putničkih automobila na našem sajtu u kategoriji vozila starosti od 11 do 15 (koja su najprodavanija) su u padu u odnosu na početak 2024", rekao je Veličković za Novu ekonomiju.
Dodao je da i da, kada je u pitanju uvoz vozila iz drugih zemalja u Srbiju, na prvom mestu je Italija, zatim Nemačka i Francuska, a da veliki broj polovnih vozila stiže iz Švajcarske (najčešće nešto noviji i skuplji modeli), a poslednjih godina sve više vozila stiže i iz skandinavskih zemalja poput Norveške.
Statistika o oštećenim automobilima takođe je zabrinjavajuća, pa je tako više od trećine (38,5 odsto) svih vozila proverenih na platformi carVertical u Srbiji učestvovalo u saobraćajnim nesrećama, sa prosečnom vrednošću štete od 363.000 dinara. Situacija je 2023. bila nešto bolja, sa 37,9 odsto oštećenih vozila. Međutim, prosečna vrednost štete je bila veća - čak 438.000 dinara.
Sa sajta carVertical upozoravaju da bi zbog ovakvih situacija trebalo da budemo oprezni pri kupovini uvoznih vozila zbog potencijalnih skrivenih nedostataka ili falsifikovanih dokumenata.
Prosečna starost kupljenih vozila u Srbiji iznosi 9,3 godine, što predstavlja relativno mlad vozni park u poređenju sa drugim istočnoevropskim zemljama, ali i dalje postoje problemi sa transparentnošću.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija
Direktor NIS-a: Spremne alternative za plaćanje na benzinskim pumpama
26.09.2025.•
0
Generalni direktor Naftne industrije Srbije (NIS) Kiril Tjurdenjev uputio je pismo zaposlenima povodom uvođenja američkih sankcija toj kompaniji koje će, po svemu sudeći, uslediti 1. oktobra.
Objavljene nove cene goriva
26.09.2025.•
0
Objavljene su nove cene goriva koje će važiti od danas u 15 časova.
Tramp najavio novu rundu visokih carina
26.09.2025.•
0
Predsednik SAD Donald Tramp najavio je novu rundu carina, uključujući tarifu od 100 odsto na lekove, od 30 odsto na tapacirani nameštaj, od 50 odsto na kuhinjske i kupatilske elemente i od 30 odsto na teške kamione.
NIS: Obezbedili smo dovoljno zaliha sirove nafte za preradu
26.09.2025.•
10
Ministarstvo finansija SAD izdalo je novu posebnu licencu kojom su Naftnoj industriji Srbije (NIS) odložene sankcije do 1. oktobra, saopštio je danas NIS.
Radosavljević: Sankcije NIS-u mogu da zadaju udarac srpskoj ekonomiji
26.09.2025.•
36
Ministar finansija Siniša Mali izjavio je da sankcije Naftnoj industriji Srbije (NIS) kreću od 1. oktobra, ako se, kako je naveo, "ne desi neko čudo".
Ilija Ivetić pred Schneider Electric PowerIT konferenciju: Važno je da prihvatimo promene
25.09.2025.•
0
"Veštačka inteligencija (AI) neće zameniti čoveka, ali ljudi koji koriste AI će zameniti one koji je ne koriste", kaže VP za globalne operacije i inovacije Schneider Electric-a Ilija Ivetić povodom PowerIT konferencije.
Kina može da proizvede više automobila nego što tržištu treba - i to je problem
25.09.2025.•
3
Kineska automobilska industrija, jedna od najvećih i najdinamičnijih u svetu, trenutno se suočava sa ozbiljnim strukturnim problemom - viškom proizvodnih kapaciteta.
Primena Zakona o centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika od 1. oktobra
24.09.2025.•
4
Zakon o centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika počinje da se primenjuje 1. oktobra.
Ministarstvo poljoprivrede: Srbija spremna na saradnju sa zemljama regiona u suzbijanju svinjske kuge
24.09.2025.•
0
Ministarstvo poljoprivrede Srbije saopštilo je da Srbija odgovorno sprovodi mere protiv afričke svinjske kuge i da je spremna na saradnju sa zemljama regiona u suzbijanju te zarazne bolesti.
Prve kazne države zbog nepoštovanja marži, Delezeu kazna od 24,5 miliona
24.09.2025.•
35
Dosadašnja kontrola tržišne inspekcije trgovinskih lanaca pokazala je da se vladina uredba o ograničavanju marži nije poštovala u 76 objekta, od kojih su čak 73 Delezeova.
I Velja Ilić je najavljivao legalizaciju za 100 evra: "Danas svi grade i još problematičnije je gde sve grade"
23.09.2025.•
8
Od 1997. do danas menjali su se ministri i zakoni, a broj nelegalnih objekata samo je rastao – sa nekoliko stotina hiljada na skoro pet miliona.
Evropska automobilska industrija u krizi, to će uticati i na Srbiju
23.09.2025.•
15
Evropska automobilska industrija je u recesiji, jer je Evropa, umesto da se bavila sobom i svojim razvojem, štitila svoje tržište od Kine, a to će imati posledice i na Srbiju.
Tabaković: Građani uredno vraćaju kredite, nećemo olakšati kupovinu stanova za izdavanje
23.09.2025.•
9
Guvernerka Narodne banke Srbije Jorgovanka Tabaković izjavila je da se Srbija nalazi na istorijskom minimumu kada je reč o učešću problematičnih, odnosno nenaplativih kredita.
Frilenseri u oktobru treba da podnesu poresku prijavu
23.09.2025.•
1
Frilenseri će od 1. do 30. oktobra moći da podnesu poreske prijave za treći kvartal u ovoj godini.
Bajatović: Novi gasni aranžman sa Rusima u oktobru
23.09.2025.•
1
Generalni direktor Srbijagasa Dušan Bajatović izjavio je da će ove sedmice biti završeni pregovori o novom gasnom aranžmanu sa Rusijom i da će novi ugovor biti potpisan u oktobru.
Evropske zemlje ograničavaju programe "zlatnih viza" za strane investitore: Ovo su razlozi
23.09.2025.•
0
Evropske zemlje sve više ograničavaju programe "zlatnih viza" za strane investitore, što je u kontrastu sa politikom SAD koje uvode nove opcije za bogate kako bi ih privukle da se presele u zemlju.
Cena zlata na rekordnom nivou
23.09.2025.•
0
Cene zlata su skočile na rekordnih 3.728 dolara po unci, pre svega zbog mogućeg daljeg smanjenja kamatnih stopa u SAD i stalnom potražnjom za sigurnim utočištima od političke neizvesnosti.
Bocan-Harčenko: Gasprom se ne povlači iz NIS-a
22.09.2025.•
12
Ambasador Ruske Federacije Aleksandar Bocan-Harčenko izjavio je da promena vlasničke strukture u Naftnoj industriji Srbije ne znači da se Gasprom povlači.
Više leti nego zimi: Kakva nas potrošnja struje očekuje?
22.09.2025.•
2
Leto je stiglo do svog kalendarskog kraja, ali je i dalje veoma toplo, i maksimalne dnevne temperature dostižu, pa i premašuju 30 °C.
Promena vlasničke strukture u NIS-u prava ili podvala: "Sad čekamo da li će Amerikanci to progutati"
22.09.2025.•
8
Ruska kompanija "Gasprom" izašla je iz vlasništva u Naftnoj industriji Srbije - svoj udeo od 11,3 odsto prenela je na kompaniju "Intelligence" iz Sankt Peterburga, nedelju dana uoči isteka roka za uvođenje sankcija NIS.
Demanti kompanije Elrad Srbija
22.09.2025.•
0
Povodom netačnih i neproverenih informacija koje su se pojavile u pojedinim medijima tokom prethodne nedelje, kompanija Elrad Serbia d.o.o. Vlasotince izdaje sledeće saopštenje:
Komentari 12
Milan
Duka
em
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar