U Srbiju od danas moguć uvoz polovnih vozila iz SAD

Pravilnik o ispitivanju počinje da se primenjuje danas, 30. septembra čime zvanično kreće uvoz polovnjaka iz Amerike.
U Srbiju od danas moguć uvoz polovnih vozila iz SAD
Foto: Pixabay (ilustracija)
To je potvrđeno sajtu Polovni automobili u Agenciji za bezbednost saobraćaja. 
 
Kako je za ovaj sajt pojasnio načelnik sektora za vozila Agencije Milan Milojević, ovaj pravilnik odnosiće se za sada na putnička i laka teretna vozila (kategorije M1 i N1). On dodaje da će sistem funkcionisati po modelu koji je preuzet iz evropske direktive, a koja se bavi homologacijom celog vozila. 
"Mi smo propisali alternativne zahteve koje će vozilo morati da ispuni kako bi moglo da dobije uverenje Agencije, a oni su proistekli iz evropskog propisa. Glavni cilj nam je bio da vozila koja dolaze u našu zemlju budu pre svega bezbedna. To između ostalog podrazumeva da u Srbiji mogu da se registruju samo vozila za koja imamo jasne dokaze da su uređaji i oprema, kao i vozilo u celini upodobljeni, odnosno da ispunjavaju alternativne zahteve iz Pravilnika o ispitivanju vozila. Dakle, ako imamo dokaz da su na vozilu koje stigne sa američkog tržišta kočnice homologovane, da automobil ima homologaciju za sigurnosni pojas, svetlosne uređaje, svega što se tiče bezbednosti, moći će da se izda Uverenje i da se takvo vozilo registruje", napominje Milojević.
Vozila iz Amerike imaju određene razlike u odnosu na vozila evropskih proizvođača. Pre svega tu se misli na snop svetala, prikaz brzine na odometrima (kod "amerikanaca" je u miljama), drugačije standarde za emisiju štetnih gasova... Zbog tih razloga, do sada nije bio moguć njihov uvoz. 
 
Sada su, prvo zahvaljujući izmeni člana 249 Zakona o bezbednosti saobraćaja, a zatim i usvajanjem izmenjenog Pravilnika o ispitivanju vozila stvoreni uslovi da ova vozila dobiju odgovarajuće uverenje. 
 
Ko će raditi pregled vozila i koliko će koštati? 
 
Sve ovo će proveravati pravna lica koja su dobila ovlašćenje Agencije za bezbednost saobraćaja, a to su, kako je za sajt Polovni automobili potvrdio Milojević, Centar za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije i laboratorija Mašinskog fakulteta u Beogradu. 
 
U ovom momentu nije poznato koliko će koštati modifikacije, recimo prepravka snopa svetala ili pokazivača pravca, ali se cena samog uverenja Agencije neće menjati - biće 3.000 dinara, uz administrativnu taksu.
Bez uvoza polovnjaka iz Kine
 
Početak primene Pravilnika o ispitivanju ne znači da će biti dozvoljen uvoz polovnjaka sa drugih tržišta, kao što je recimo Kina. 
 
Naime, iako je još 1. jula ove godine počeo da važi Sporazum o slobodnoj trgovini između Srbije i Kine, koji predviđa prvo smanjenje, a posle pet godina i ukidanje carine na uvoz polovnih vozila iz Kine, pitanje je kada će našim propisima to biti omogućeno. 
 
Problem je, kako saznaje portal Polovni automobili, što za kineska polovna vozila nema dokumentacije na osnovu koje bi mogla da se radi homologacija. Tek nedavno su pojedini veliki kineski proizvođači počeli da prilagođavaju vozila jednobraznim tehničkim uslovima koji se primenjuju u Evropskoj uniji, ali je reč o električnim automobilima.   
  • VesaD

    02.10.2024 11:11
    benzinska stanica
    ..za ta vozila neophodno je da za sobom vuces i benzinsku stanicu..
  • Penzioner

    02.10.2024 00:37
    iz zemlje gde zivi necija tetka pre koju godinu brodom u Srbiju doneo hondu mezimca sa narandzastim zmigavcima kilometar konzolom , motor 1.8 litara kao i honde iz Svajcarske sa zeljom da posteno plati drzavi i carinu i porez samo da ga prebaci na srpske table i vozi i ne moze navodno jednog lepog dana i na kraju dobio "savet" od speditera da ga ocarini u Madjarskoj posto zivi blizu Subotice i mirna Backa a dotle ga teraj na "tetkine" table i mesecno plati 24000 dinara za granicno osiguranje eto da ne misli narod da se penzioneri "kurce" sa "tetkinim " tablicama jer eto nama iz severne "tetkine" polarne zemlje zakon ne da da ocarinimo nase japance na domace table vec nas tera da carinimo u Madjarskoj kod Orbana. eto logike
  • Leo

    01.10.2024 16:12
    Automobili đubre
    Samo su nam oni nedostajali pored svog evropskog đubreta koje je ova država uvezla.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Koliko je svet trenutno zadužen?

Globalni dug dostigao je rekordnih 312 biliona dolara na kraju drugog kvartala 2024, pre svega zbog rasta zaduživanja u SAD i Kini, pokazuju podaci Instituta za međunarodne finansije (IIF).