Ova usluga omogućava institucijama javne uprave da besplatno koriste elektronske pečate bez fizičkog preuzimanja sertifikata.
Ministarstvo informisanja i telekomunikacija izvršilo je ocenu usaglašenosti navedene usluge i u skladu sa zakonom predložilo Vladi Srbije da utvrdi da je Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu ispunila sve propisane zahteve za pružanje usluge upravljanja kvalifikovanim sredstvom za kreiranje elektronskog pečata na daljinu, a što je konstatovano na sednici Vlade od 7. novembra, rekao je ministar informisanja i telekomunikacija Dejan Ristić.
"Verujem da će uspostavljanje ove usluge značajno doprineti unapređenju elektronskog poslovanja organa državne uprave, kao i da će direktne pogodnosti osetiti i građani, kao i svi korisnici usluga elektronske uprave time što će se obezbediti još brže i efikasnije postupanje institucija", naglasio je Ristić.
Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović istakao je da su prednosti ove nove usluge u odnosu na klasičan ePečat na kartici veća bezbednost i pouzdanost, brža dostupnost i smanjenje troškova za institucije.
"Ovu uslugu Kancelarija za IT i eUpravu pruža besplatno za javnu upravu, a period važenja izdatog ePečata je do pet godina. Implementacijom ePečata u klaudu dodatno se olakšava pružanje elektronskih usluga i javna uprava čini još efikasnijom", rekao je Jovanović.
Šta je ePečat u klaudu?
Usluga podrazumeva izdavanje kvalifikovanog sertifikata i pripradajućeg para kriptografskih ključeva gde privatni ključ služi za kreiranje pečata, a javni ključ za njegovu validaciju.
Navodi se da su svi sertifikati bezbedno smešteni u Državnom data centru koji osigurava visok nivo bezbednosti i pouzdanosti tako da institucije mogu bezbedno da ih koriste na daljinu putem veb servisa, integracijom sa svojim informacionim sistemom.
Za sve informacije i apliciranje u vezi sa novom elektronskom uslugom e–Pečat na daljinu dostupna je adresa epecat@ite.gov.rs.
Procedura za dobijanje elektronskog pečata
Procedura za dobijanje elektronskog pečata se sastoji od procedure podnošenja zahteva sa pratećom dokumentacijom, povezivanja sa informacionim sistemom korisnika i same ceremonije generisanja ključeva, a usluga je namenjena svim državnim organima, organizacijama pokrajinske autonomije, lokalnim samoupravama, javnim preduzećima, kao i pravnim i fizičkim licima kojima su poverena javna ovlašćenja.
Ministarstvo informisanja i telekomunikacija podseća i na to da su državni organi dužni da pre nabavke pečata pribave saglasnost Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave na sadržinu i izgled pečata, kao i da je zahtev za dobijanje saglasnosti moguće podneti elektronskim putem, na portalu eUprava.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 1
sasa
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar