Poznati pisac zbog problema sa letom Er Srbija propustio festival, posetioci razočarani

Francuski pisac Mišel Uelbek nije se pojavio na festivalu "Krokodil" gde ga je čekao veliki broj obožavalaca sa plaćenim ulaznicama.
Organizatori festivala uputili su javnosti objašnjenje, sopstveno i piščevo, prenosi RTS.

Zbog haosa i masovne panike u avionu, tehničkih problema, kašnjenja od četiri sata i otkazivanja leta kompanije Er Srbija na liniji JU 315 iz Pariza za Beograd, kasno uveče 6. juna onemogućen je dolazak u Srbiju jednog od najvećih pisaca današnjice, Mišela Uelbeka i njegove supruge.

"Udruženje Krokodil je informisano u ponoć iste večeri od strane osoblja Er Srbija da je let otkazan i da se gospodin Uelbek i njegova supruga nalaze u autobusu koji ih vozi u hotel pored aerodroma u Parizu gde će prenoćiti. U petak 7. juna u podne Udruženje, putem telefona, osoblje kompanije Er Srbija informiše da se njihova imena nalaze na letu JU 2315 koji će sleteti u Beograd u 17:25 na aerodrom. Predstavnici Udruženja odlaze na aerodrom kako bi goste odmah doveli na program festivala. Iz VIP protokola aerodroma saznali smo u 17:45 da putnika nema u avionu i zatim pročitali i zvaničan mejl od gospodina Uelbeka, kao i mejl sa obraćanjem javnosti u Srbiji", kažu u udruženju.

"Draga Milena, istinu govoreći, onih nekoliko sati čekanja pre nego što je odlučeno da let bude otkazan bili su baš uznemiravajući, došlo je do neke vrste pobune putnika, koji su zahtevali da izađu iz aviona. Treba reći da je bilo nekih zabrinjavajućih pojava, naročito miris goriva koji se jasno osećao. Ukratko, zaista nemam želju da letim avionom u ovom trenutku, treba otkazati. U datim okolnostima ne može se baš čestitati Er Srbiji i nadam se da će vam barem nadoknaditi troškove karata, to je najmanje što mogu da učine. Zaista mi je žao zbog svega ovoga, ali sebi kažem da je moglo da se završi i gore. Srdačno, Mišel Uelbek".

Saopštenje za javnost Mišela Uelbeka

"Bila bi to duga priča, scena iz romana. Mogu samo ukratko da prepričam: Jedna žena se prva pobunila, na početku potpuno sama. Crna kosa, tridesetak godina, lepa. Ne znam da li je Srpkinja ili Francuskinja. Rekla je upravo ono što sam ja želeo da kažem: 'Već dva sata nam govorite svašta, dobro vidim da postoji neki problem sa avionom. Ne verujem vam više, želim da siđem odmah.' Ona ja bila ta koja je imala hrabrosti da to kaže. Ne ja. Teško je reći kako se sada osećam. Ipak najviše mi je žao što nisam sa vama večeras. Istovremeno, negde u sebi, zadovoljan sam što sam prisustvovao toj manifestaciji pobune, koja je opravdana i zdrava. I pomalo se stidim što je sam nisam poveo. Opet sam rekao sebi, kao što se često događa, da pisac, po prirodi stvari, prihvata pomalo suviše lako da bude 'u poziciji posmatrača'. Dodaću i to da me iz više razloga, bez obzira na to što se ovde radi o sasvim drugačijoj stvari, ovo kratko sučeljavanje sa autoritetom, podseća na dugu francusku epizodu 'žutih prsluka".

Udruženje Krokodil će u narednim danima angažovati pravni tim radi konsultacija oko daljih koraka vezano za štetu koja je pretrpljena.

"Nakon godinu dana mukotrpnog i izuzetno skupog rada od strane malog tima (koji broji svega četiri člana) na dovođenju Mišela Uelbeka u Srbiju želimo da se sa zahvalimo svima na podršci u ovako, za nas, teškom trenutku i teškim okolnostima", naveli su u udruženju.

Ono što su posetioci istakli, a primetili na samom festivalu jeste činjenica da su organizatori znali još oko 16 časova da Uelbek neće doći, ali su to publici saopštili tek četiri sata kasnije.

• Savesni gradjanin

10.06.2019 22:34
    birajte prevoz
    Prilikom putovanja poslovnog tipa u zahtev za putovanje navodim da ni pod tackom razno me putujem Air Serbia prevoznikom.
  • Suada

09.06.2019 09:19
    Da se ne zabiravi
    Samo se plasim da ce se dogodine sve zaboraviti.I da ce Krokodil ponovo "prodavati" novu zvezdu. I da ce ponovo dobiti novac na konkursu od drzave kao i ove godine. A da cemo mi,zeljni kulture i sveta, ponovo puniti njihovu kasu kupujuci karte. A da pisca videti necemo. Naci ce se tu vec neki krivac. U normalnoj zemlji bi organizator morao obestetiti publiku.I ne bi dobio sansu sledece godine. I morao bi dati saopstenje za javnost koje umesto arogancije pokazuje odgovornost.
  • Putnik

08.06.2019 17:46
    Moja poseta festivalu je izgledala ovako. Živim u Novom Sadu i imam sina gimnazijalca (1. razred) koji je pročitao „Pokoravanje“ i želeo da vidi i čuje Uelbeka. Kupili smo karte prošlog ponedeljka i zamolili da ga puste sa poslednjih časova, jer je bio u popodnevnoj smeni. Na nagovor supruge smo odlučili da prenoćimo u BG, da se ne bismo kasno vraćali kući, a tako bismo bili u prilici i da dobijemo Uelbekov potpis na novoj knjizi. Nije mi žao što smo sinoć došli – slušali smo Rumenu Bužarovsku i Gorana Markovića koji su bili izvanredni. Žao mi je što je moj sin bio razočaran, a još više besan na avioprevoznika. Ipak, najviše me je pogodila arogancija Vladimira Arsenijevića, koju je @Branko već opisao. Iako festival u svom nazivu sadrži epitet „regionalni“, zbog nastupa organizatora mi je ostao gorak ukus da je se radi o lokalnom „ležernom beogradskom fazonu“. Organizatore bi trebalo podsetiti da interesovanje za književnost, osim u Beogradu, Zagrebu, Sarajevu, Mostaru, Skoplju, postoji i u Novom Sadu, Vršcu, Subotici, Šapcu, Paraćinu, Nišu, Valjevu, Užicu i drugim gradovima.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar

Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Kultura i umetnost

Slika Van Goga prodata za 4,5 miliona evra

Slika holandskog umetnika Vinsenta van Goga "Portret seljanke u beloj kapi" prodata je na godišnjem sajmu umetnosti i antikviteta TEFAF u Mastrihtu za više od 4,5 miliona evra.

Otvoren Berlinale

U Berlinu je počeo 74. Međunarodni filmski festival (Berlinale) sa svetskom premijerom irske drame u kojoj igra glumac Kilijan Marfi.