Naučnici se spremaju za prvu fotografiju crne rupe

Jedna interesantna stvar u vezi sa crnim rupama je, nažalost, to što ih nikada zapravo nismo videli. Krivac je sama priroda crnih rupa koja ne dozvoljava detektovanje konvencionalnim instrumentima.

Jedina čvrsta informacija o postojanju crnih rupa došla je tek nedavno i to u obliku otkrića gravitacijskih talasa koji su nastali kao posljdica sudara dve crne rupe.

S druge strane, više puta su detektovane posledice njihovog postojanja, kao što su diskovi koji ih okružuju i raspadajuće zvezde koje crne rupe proždiru.

Danas, astronomi se pripremaju za pravljenje prve fotografije crne rupe. Štaviše, reč je o najvećoj crnoj rupi u našoj galaksiji - Sagittarius A*. Ona se nalazi u samom središtu Mlečnog puta, a zahvaljujući međunarodnoj saradnji kroz projekat EHT ili Event Horizon Telescope, naučnici će, koristeći devet radioteleskopa, napokon otkriti njeno pravo lice.

Da bi se ovo desilo, potrebno je izvesti nekoliko komplikovanih trikova, a oni će biti mogući zahvaljujući učešću naučnika sa MIT-a (Massachusetts Institute of Technology). Oni razvijaju poseban algoritam spajanja više fotografija kako bi se dobila jasnija celina koju će ovoga puta činiti crna rupa.

Jedan od razloga što je potrebno čak devet teleskopa jeste što je spomenuta crna rupa daleko i izuzetno mala. Njena površina je poput 17 sunaca, a udaljena je oko 25.000 svetlosnih godina. Ekvivalent ovog projekta bio bi fotografisanje jabuke na površini Meseca.

Prema trenutnim procenama, fotografija će biti napravljena 2017. godine.

Led na Antarktiku rekordno tanak za jul

Obim antarktičkog morskog leda dostigao je najnižu vrednost za jul ove godine, što je sedam odsto ispod proseka za 44 godine praćenja, objavila je Evropska služba za klimatske promene Kopernikus.

Samsung značajno smanjuje proizvodnju telefona

Proizvođači pametnih telefona su tokom poslednjih godinu dana, uglavnom beležili porast broja prodaje telefona, što je bilo i očekivano, jer se tržište našlo u procesu oporavka od koronavirusa.