Menu 021

Naučnici na pragu otkrića zamene za morfijum

Morfijum bi konačno mogao biti izbačen iz upotrebe zahvaljujući novom leku protiv bolova koji je sigurniji, tvrde naučnici.
Info 20.08.2016. | 14:14 > 14:38
Uprkos svim opasnostima koje morfijum nosi, do sada nije otkriven lek koji je toliko efikasan protiv bolova. Ove nedelje objavljena je nova studija u kojoj se navodi kako je pronađen sastojak koji bi mogao da ima isti efekat, ali bez opasnosti.

Tim sa Univerziteta Kalifornija otkrio je da PZM21 efektno blokira bol tako što se zakači za isti molekularni receptorni prekidač koji je meta morfijuma. Naučnici veruju da lek ne stvara zavisnost što je veliki problem s morfijumom i drugim opioidnim lekovima. Ukoliko dalje istraživanje bude uspešno milioni ljudi bi bili spaseni od zavisnosti i drugih negativnih posledica.

Morfijum je proizveden u 19. veku i revolucionarizovao je medicinu i operacije sa izvanrednom sposobnošću da ublaži bol. Problem je što se mora upotrebljavati s velikim oprezom.

Tim iz Kalifornije do sada je uradio eksperimente na 23 kandidata. Istakli su kako je potrebno još rada da bi se potvrdilo da je lek siguran za ljude i da ne izaziva zavisnost.
Autor: klix.ba/ foto: pixabay
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Preostalo 1500 Karaktera