Asteroid večeras prolazi tik kraj Zemlje

Novi sistem upozorenja i praćenja asteroida američke Nacionalne svemirske agencije (NASA) detektovao je asteroid koji će danas "prozujati" pored Zemlje na udaljenosti od svega 500.000 kilometara.

Kamen iz svemira nazvan 2016 UR36 primetio je teleskop na Havajima 25. oktobra i NASA sistem "Skaut" brzo je izračunao njegovu putanju. Utvrđeno je da je asteroid prečnika između pet i 25 metara. Poređenja radi, meteor koji je pao na Čeljabinsk 2013. imao je 20 metara u prečniku.

Ovo je prvi put da NASA sistem upozorenja detektuje potencijalno opasan asteroid. Rizik je utvrđen za svega nekoliko sati, a u ovom slučaju, iako je asteroid usmeren ka Zemlji, neće predstavljati pretnju našoj planeti.

Ovo je jedan od 171 novi objekat koji su samo ovog meseca detektovani u blizini Zemlje. Ove godine detektovano je oko 1.550.

Ono što je novo, je što smo za novi objekat saznali pet dana ranije.

"Kada teleskop prvi put primeti objekat koji se kreće, sve što se vidi je tačkica na ekranu", kaže Pol Čodas iz NASA JP laboratorije. "Nemate informaciju o tome koliko je udaljen. Međutim, što je više teleskopa usmereno ka tom objektu, više podataka dobijate. Nekad za to nemate vremena."

Sistem "Skaut" razvijen je kako bi astronomi mogli brže da reaguju i za nekoliko nedelja, ta softverska mreža trebalo bi da bude u potpunosti funkcionalna.

• serve

31.10.2016 12:11
    a-stereoid
    Tik pored Srbije zahvaljujući onom čije ime se ne pominje.
  • Amerofil

31.10.2016 12:01
    Bravo NASA .

"Kjuriositi" na Marsu otkrio "vrata"

Nasin rover "Kjuriositi" snimio je veoma zanimljiv prizor na Marsu prošle nedelje – pravilnu pravougaonu pukotinu u stenama, koja neodoljivo podseća na vrata ili ulaz koji vodi u podzemlje.

Apple gasi proizvodnju iPoda

Apple je objavio da nakon dve decenije gasi proizvodnju iPoda, uređaja koji je promenio način slušanja muzike i pomogao da se završi vladavina CD-a.

Mask: Ukinuo bih Tviterovu zabranu Trampu

Ilon Mask je izjavio da će ukinuti trajnu zabranu korišćenja Tvitera koju je ta društvena mreža uvela bivšem predsedniku Donaldu Trampu ako se realizuje njegov plan da kupi tu kompaniju.

Institut Torlak nosilac RNK tehnologije u Srbiji

Svetska zdravstvena organizacija odlučila je da će Institut Torlak biti nosilac inovativne RNK tehnologije u Srbiji za proizvodnju vakcina, objavio je šef Kancelarije SZO u Srbiji Fabio Skano.

"Simens" predstavio voz na vodonik

Nemački konglomerat "Simens" predstavio je voz s pogonom na vodonik koji je razvijen s nemačkim železničkim operaterom "Dojče ban", s ciljem da prvi krene u saobraćaj 2024. godine.