VIDEO: Arhitekte dizajnirale zgradu koja visi sa asteroida

Njujorška arihektonska firma predstavila je projekat solitera koji nije s ovog sveta.
Nazvan "najvišom zgradom u istoriji civilizacije", Analemma toranj visio bi sa asteroida koji kruži 50.000 kilometara iznad površine Zemlje.

Orbitalna putanja ljuljala bi toranj u obliku broja osam između severne i južne hemisfere, tako da bi stanovnici te zgrade tokom 24 sata obišli celu planetu.

Neobični projekat osmislila je Clouds Architecture Office, idejni tvorac kuća na Marsu i grada u oblacima.

Poslednji dizajn iz ovog biora potpuno odbacuje ustaljene norme u projektovanju visokih građevina i pravi zgradu odozgo nadole.  Dizajn bi koristio sistem Univerzalne orbitalne podrške, koji uključuje snažan kabl povezan sa asteroidom.

"Pošto je toranj u vazduhu, mogao bi biti sagrađen bilo gde na svetu i transportovan do konačne lokacije", stoji u saopštenju arhitektonske firme. "Prema početnim predlozima, Analemma bi mogla biti izgrađena iznad Dubaija, koji ima specijaliste za izgradnju visokih zgrada, a cena bi pritom bila pet puta niža nego u Nujorku.

Iako neki sumnjaju u mogućnost da takva ideja ikad može biti realizovana, iz Clouds Architecture Office veruju da ona neće još dugo biti koncept rezervisan za naučno-fantastične filmove.  Štaviše, oni podsećaju da je NASA najavila misiju "hvatanja" asteroida već za 2021. godinu.

Pored poslovnih i stambenih jedinica, stanovnicima bi bila dostupna bašta, tekuća voda koja bi se pribavljala iz oblaka i kišnice, a strujom bi ih snabdevali veliki solarni paneli.

Iako bi temperatura na toj visini bila oko -40 stepeni Celzijusa, a stanje približno vakuumu, iz firme se nadaju da, imajući u vidu da astronauti mesecima žive na Međunarodnoj svemirskoj stanici, to nije toliko strašno.

"Kjuriositi" na Marsu otkrio "vrata"

Nasin rover "Kjuriositi" snimio je veoma zanimljiv prizor na Marsu prošle nedelje – pravilnu pravougaonu pukotinu u stenama, koja neodoljivo podseća na vrata ili ulaz koji vodi u podzemlje.

Apple gasi proizvodnju iPoda

Apple je objavio da nakon dve decenije gasi proizvodnju iPoda, uređaja koji je promenio način slušanja muzike i pomogao da se završi vladavina CD-a.

Mask: Ukinuo bih Tviterovu zabranu Trampu

Ilon Mask je izjavio da će ukinuti trajnu zabranu korišćenja Tvitera koju je ta društvena mreža uvela bivšem predsedniku Donaldu Trampu ako se realizuje njegov plan da kupi tu kompaniju.

Institut Torlak nosilac RNK tehnologije u Srbiji

Svetska zdravstvena organizacija odlučila je da će Institut Torlak biti nosilac inovativne RNK tehnologije u Srbiji za proizvodnju vakcina, objavio je šef Kancelarije SZO u Srbiji Fabio Skano.

"Simens" predstavio voz na vodonik

Nemački konglomerat "Simens" predstavio je voz s pogonom na vodonik koji je razvijen s nemačkim železničkim operaterom "Dojče ban", s ciljem da prvi krene u saobraćaj 2024. godine.