Google najavio kraj za URL

URL (usklađeni lokator sadržaja) predstavlja ono što se unosi kako bi se došlo do nekog vebsajta, te se do sadržaja na taj način dolazi od samih početaka interneta. Google sada planira da to promeni, budući da se smatra da su URL-ovi često problematični.
Google najavio kraj za URL
Foto: Pixabay
Naime, iz kompanije su objasnili da mnogi korisnici imaju poteškoće da razumeju prirodu URL-a, budući da ih nije lako pročitati, te da ne prenose jasnu poruku o prirodi nekog vebsajta. Istina je da često zbunjuju korisnike, posebno kada se koriste skraćenice. Često se koriste i u phishing prevarama, u okviru kojih napadači lako mogu da usmere korisnike na neki URL koji liči na onaj koji koriste njihove banke, pa oni koji se ne razumeju najbolje u prirodu ovakvih prevara lako mogu da postanu njihove žrtve.
 
Pretraživači poput Chrome-a već neko vreme pokušavaju da zaštite korisnike tako što prikazuju stranice sa upozorenjem koje ih sprečavaju da posete neki sumnjivi sadržaj.
 
Tako je Google Chrome sigurnosni tim nedavno u javnost izašao sa radikalnim predlogom: da se ubrza "ubijanje" URL-ova kakve danas poznajemo. 
 
Tim ipak ne predlaže potpunu transformaciju infrastrukture mreže, već najpre način na koji pretraživači prenose adrese vebsajtova, a kako korisnici ne bi imali posla sa beskonačnim i nerazumljivim URL-ovima.
 
Google već preduzima prve korake u ovom smeru, te se ističe na da ne planira da izazove haos ukidanjem URL-ova, već da hakerima oteža posao, te im onemogući da zloupotrebljavaju to što su neki korisnici zbunjeni u vezi sa prirodom adrese nekog vebsajta.
 
Upravo komplikovani URL-ovi omogućavaju najveći broj sajber napada, budući da korisnici teško razlikuju prave veb adrese od malicioznih kopija.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija

VIDEO: Epl se izvinio zbog kontroverzne reklame

Američka tehnološka korporacija Epl izvinila se zbog reklamnog video snimka za novi tablet "ajped pro" (iPad Pro) sa čipom M4, nakon što se suočila sa oštrim kritikama na društvenim mrežama.