NASA šalje dve nove misije na Veneru - "planetu sličnu paklu, koja topi olovo"

NASA je objavila da šalje dve nove misije na Veneru kako bi ispitala atmosferu i geološke karakteristike te planete.
NASA šalje dve nove misije na Veneru - "planetu sličnu paklu, koja topi olovo"
Misije Davinči+ i Veritas, kojima je dodeljeno po 500 miliona dolara, treba da počnu između 2028. i 2030. godine, prenosi BBC.

Administrator NASA, Bil Nelson, rekao je da će misije pružiti "šansu da se istraži planeta na kojoj nismo bili više od 30 godina". Poslednja sonda koja je posetila planetu bio je Magelanov orbiter 1990. godine.

"Cilj ove dve sestrinske misije je da razumemo kako je Venera postala svet sličan paklu, sposoban da topi olovo na površini", rekao je Nelson.

Venera je druga planeta od Sunca i najtoplija planeta u Sunčevom sistemu sa površinskom temperaturom od 500C - dovoljno vruća da topi olovo.

Misija Davinči+ meriće atmosferu planete kako bi stekla uvid u to kako se ona formirala i razvijala. Takođe će imati za cilj da utvrdi da li je Venera ikada imala okean.

Očekuje se da će Davinči+ poslati prve slike geoloških karakteristika planete sa visokom rezolucijom. Naučnici veruju da bi ove osobine mogle biti uporedive sa kontinentima na Zemlji i mogle bi nagovestiti da Venera ima tektoniku ploča.

Druga misija, Veritas, mapiraće površinu planete kako bi razumela njenu geološku istoriju i istražila kako se ona tako različito razvijala od Zemlje. Koristiće radar za mapiranje kota površine i otkriti da li se erpucije vulkana i zemljotresi još uvek dešavaju.

"Zapanjujuće je koliko malo znamo o Veneri, ali kombinovani rezultati ovih misija otkriće nam podatke o planeti, od oblaka na nebu preko vulkana na njenoj površini, pa sve do samog njenog jezgra", rekao je Tom Vagner iz NASA odeljenja za planetarne nauke. "Biće kao da smo ponovo otkrili planetu", dodao je za BBC.

• Silver

03.06.2021 08:33
    kako ynaju kako je u paklu mozda je ladno....

Napravljen veštački mesec

Naučnici u Kini su napravili istraživačko postrojenje u kojem se nalazi "veštački mesec", a koje omogućava simuliranje uslova niske gravitacije na Zemlji za male predmete.

Sunce je verovatno imalo prstenove

Pre nego što su se u našem Sunčevom sistemu formirali Zemlja i druge planete, Sunce je verovatno bilo okruženo divovskim prstenovima prašine sličnim onima oko Saturna, navode naučnici u novoj studiji.

Instagram vraća jednu staru opciju

Prošlog meseca Instagram je objavio da će vratiti opciju hronološkog sortiranja vesti i objava tokom 2022. godine. Sada su neki korisnici počeli da dobijaju ovu opciju.