NASA šalje dve nove misije na Veneru - "planetu sličnu paklu, koja topi olovo"

NASA je objavila da šalje dve nove misije na Veneru kako bi ispitala atmosferu i geološke karakteristike te planete.
NASA šalje dve nove misije na Veneru - "planetu sličnu paklu, koja topi olovo"
Misije Davinči+ i Veritas, kojima je dodeljeno po 500 miliona dolara, treba da počnu između 2028. i 2030. godine, prenosi BBC.

Administrator NASA, Bil Nelson, rekao je da će misije pružiti "šansu da se istraži planeta na kojoj nismo bili više od 30 godina". Poslednja sonda koja je posetila planetu bio je Magelanov orbiter 1990. godine.

"Cilj ove dve sestrinske misije je da razumemo kako je Venera postala svet sličan paklu, sposoban da topi olovo na površini", rekao je Nelson.

Venera je druga planeta od Sunca i najtoplija planeta u Sunčevom sistemu sa površinskom temperaturom od 500C - dovoljno vruća da topi olovo.

Misija Davinči+ meriće atmosferu planete kako bi stekla uvid u to kako se ona formirala i razvijala. Takođe će imati za cilj da utvrdi da li je Venera ikada imala okean.

Očekuje se da će Davinči+ poslati prve slike geoloških karakteristika planete sa visokom rezolucijom. Naučnici veruju da bi ove osobine mogle biti uporedive sa kontinentima na Zemlji i mogle bi nagovestiti da Venera ima tektoniku ploča.

Druga misija, Veritas, mapiraće površinu planete kako bi razumela njenu geološku istoriju i istražila kako se ona tako različito razvijala od Zemlje. Koristiće radar za mapiranje kota površine i otkriti da li se erpucije vulkana i zemljotresi još uvek dešavaju.

"Zapanjujuće je koliko malo znamo o Veneri, ali kombinovani rezultati ovih misija otkriće nam podatke o planeti, od oblaka na nebu preko vulkana na njenoj površini, pa sve do samog njenog jezgra", rekao je Tom Vagner iz NASA odeljenja za planetarne nauke. "Biće kao da smo ponovo otkrili planetu", dodao je za BBC.

Kad ste već ovde...

Stotine hiljada vas svakodnevno se oslanja na 021 tragajući za istinom i objektivnim pristupom informisanju. Obavezali smo se da ćemo raditi u interesu javnosti sa uspostavljenim visokim standardima novinarske profesije i vi ste nam uzvratili ogromnim poverenjem. Vašu podršku sada možete i da konkretizujete. 021 je pokrenuo gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od zanimljivih artikala direktno podržavate rad redakcije 021. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je za našu budućnost jer pravo novinarstvo vredi.

• Silver

03.06.2021 08:33
    kako ynaju kako je u paklu mozda je ladno....

Džef Bezos 20. jula leti u svemir

Osnivač Amazona, Džef Bezos, leteće u svemir sledećeg meseca sa svojim bratom, u prvom svemirskom letu svoje raketne kompanije "Blue Origin", saopštio je ovaj milijarder.

Životinje sa većim mozgom duže zevaju

Studija o zevanju kod životinja, koju su radili naučnici iz Holandije, Austrije, Švajcarske, Češke i SAD, bavila se ponašanjem životinja u zoološkim vrtovima širom sveta.