Životinje sa većim mozgom duže zevaju

Studija o zevanju kod životinja, koju su radili naučnici iz Holandije, Austrije, Švajcarske, Češke i SAD, bavila se ponašanjem životinja u zoološkim vrtovima širom sveta.
Životinje sa većim mozgom duže zevaju
U okviru studije, tim naučnika proučavao je oko 1.300 različitih vrsta životinja, sa akcentom na sisare i ptice.

Pored činjenice da se kod zevanja mozak hladi, studijom je ustanovljeno da životinje sa većim mozgom - duže zevaju.

"Istraživanje je obuhvatilo životinje u zoološkim vrtovima širom sveta, što je prednost u odnosu na proučavanje životinja u divljim staništima", rekla je biolog Margarita Hertlib, sa univerziteta u Beču.

Podaci studije pokazali su da pande zevaju oko 4,28 sekundi, persijski pas zeva oko 1,93 sekunde, a papagaj to čini u trajanju od prosečno 2,13 sekundi.

Zevanje je, i to su naučnici dokazali, povezano sa temperaturom tela životinje.

Inače, odrastao čovek zeva oko 7,33 sekunde i to do 15 puta na dan.

Kad ste već ovde...

Stotine hiljada vas svakodnevno se oslanja na 021 tragajući za istinom i objektivnim pristupom informisanju. Obavezali smo se da ćemo raditi u interesu javnosti sa uspostavljenim visokim standardima novinarske profesije i vi ste nam uzvratili ogromnim poverenjem. Vašu podršku sada možete i da konkretizujete. 021 je pokrenuo gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od zanimljivih artikala direktno podržavate rad redakcije 021. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je za našu budućnost. Jer pravo novinarstvo vredi.

NASA najavljuje dve misije na Veneru

Američka svemirska agencija NASA najavila je dve nove misije na Veneru, pod nazivom "Da Vinči+" i "Veritas", što će biti prva poseta našoj sestrinskoj planeti posle 30 godina.

Džef Bezos 20. jula leti u svemir

Osnivač Amazona, Džef Bezos, leteće u svemir sledećeg meseca sa svojim bratom, u prvom svemirskom letu svoje raketne kompanije "Blue Origin", saopštio je ovaj milijarder.