FOTO: Džuno poslao fotografije Jupiterovog meseca

Svemirska letelica Džuno, u vlasništvu NASA-e, prikazala je prve fotografije najvećeg satelita Jupitera posle skoro dve decenije.
FOTO: Džuno poslao fotografije Jupiterovog meseca
Džuno je zumirala kameru na ledeni Ganimed, prolazeći na 1.038 kilometara udaljenosti od najvećeg Jupiterovog satelita, preneo je AP.

Prethodni put svemirska letelica prišla je Ganimedu 2000. godine, kada je letelica Galileo prošla pored najvećeg prirodnog satelita u Sunčevom sistemu.

NASA je sada objavila prve dve fotografije sa letelice, označivši kratere Ganimeda i dugačke, uske crte koje su verovatno posledica tektonskih potresa.

Jedna fotografija pokazuje dalju stranu satelita, suprotnu od Sunca.

"Ovo je najbliže prilaženje bilo koje svemirske letelice najvećem satelitu", rekao je Džunov vodeći naučnik, Skot Bolton, sa Jugozapadnog istraživačkog instituta u San Antoniju.

Ganimed je jedan od 79 poznatih meseca koji kruže oko Jupitera.

Italijanski astronom Galileo Galilej je otkrio Ganimed 1610. godine, kao i još tri meseca.

Lansiran pre deceniju, Džuno kruži oko Jupitera pet godina.
  • Ljubiša Trolović

16.06.2021 11:33
    Srbi ne veruju ni u virus korone dok ne umru, a ne tamo u neki Jupiter! Za nas najmudrije na svetu sve je prevara i zavera protiv Srbstva i ćirilice. NATO, 5G, 6G, vakcinacija, menjanje gaća svaki dan i pranje zuba, sve je to deo zavere da se zatre nemanjićko i mladićko u nama.
  • Jacob Ludwig Grimm