FOTO: Džuno poslao fotografije Jupiterovog meseca

Svemirska letelica Džuno, u vlasništvu NASA-e, prikazala je prve fotografije najvećeg satelita Jupitera posle skoro dve decenije.
FOTO: Džuno poslao fotografije Jupiterovog meseca
Džuno je zumirala kameru na ledeni Ganimed, prolazeći na 1.038 kilometara udaljenosti od najvećeg Jupiterovog satelita, preneo je AP.

Prethodni put svemirska letelica prišla je Ganimedu 2000. godine, kada je letelica Galileo prošla pored najvećeg prirodnog satelita u Sunčevom sistemu.

NASA je sada objavila prve dve fotografije sa letelice, označivši kratere Ganimeda i dugačke, uske crte koje su verovatno posledica tektonskih potresa.

Jedna fotografija pokazuje dalju stranu satelita, suprotnu od Sunca.

"Ovo je najbliže prilaženje bilo koje svemirske letelice najvećem satelitu", rekao je Džunov vodeći naučnik, Skot Bolton, sa Jugozapadnog istraživačkog instituta u San Antoniju.

Ganimed je jedan od 79 poznatih meseca koji kruže oko Jupitera.

Italijanski astronom Galileo Galilej je otkrio Ganimed 1610. godine, kao i još tri meseca.

Lansiran pre deceniju, Džuno kruži oko Jupitera pet godina.

Kad ste već ovde...

Stotine hiljada vas svakodnevno se oslanja na 021 tragajući za istinom i objektivnim pristupom informisanju. Obavezali smo se da ćemo raditi u interesu javnosti sa uspostavljenim visokim standardima novinarske profesije i vi ste nam uzvratili ogromnim poverenjem. Vašu podršku sada možete i da konkretizujete. 021 je pokrenuo gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od zanimljivih artikala direktno podržavate rad redakcije 021. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je za našu budućnost. Jer pravo novinarstvo vredi.

• Ljubiša Trolović

16.06.2021 11:33
    Srbi ne veruju ni u virus korone dok ne umru, a ne tamo u neki Jupiter! Za nas najmudrije na svetu sve je prevara i zavera protiv Srbstva i ćirilice. NATO, 5G, 6G, vakcinacija, menjanje gaća svaki dan i pranje zuba, sve je to deo zavere da se zatre nemanjićko i mladićko u nama.
  • Jacob Ludwig Grimm

09.06.2021 18:14
    Fantastićno!

NASA najavljuje dve misije na Veneru

Američka svemirska agencija NASA najavila je dve nove misije na Veneru, pod nazivom "Da Vinči+" i "Veritas", što će biti prva poseta našoj sestrinskoj planeti posle 30 godina.