Kina gradi teleskope za otkrivanje svemirskog otpada

Kina je započela izgradnju novog niza teleskopa koji će se uglavnom koristiti za otkrivanje svemirskog otpada u srednjim i visokim orbitama, objavila je Kineska medijska grupa (CMG).
Kina gradi teleskope za otkrivanje svemirskog otpada
To je, navodi CMG, prvi put da neka zemlja ili organizacija pravi teleskope isključivo u te svrhe.

Projekat pod nazivom MASTA razvila je Opservatorija ljubičasta planina Kineske akademije nauka. Projekat bi trebalo da bude završen do 2023. godine.

Izgradnja se sprovodi u gradu Lenghu u provinciji Ćinghai na severozapadu Kine, gde je prosečna nadmorska visina 3.800 metara. Mesto je odabrano zbog čistog noćnog neba u tom delu zemlje.

"Niz teleskopa će moći da otkrije sitne svemirske ostatke i da odredi njihovu orbitu, pružajući tako rana upozorenja i omogućavajući izbegavanje sudara krhotina koje ugrožavaju bezbednost svemirskih letelica", rekao je istraživač u Opservatoriji ljubičasta planina Lei Čengming.

Grad Lenghu, ukupne površine 17.800 kvadratnih kilometara, nalazi se na 944 kilometra udaljenosti od Sininga, glavnog grada provincije Ćinghai.

Vedre noći u ovom gradu ispunjavaju uslove za mesto opservatorije svetske klase. Očekuje se da će Lenghu postati najveća baza za astronomsko posmatranje u Kini i centar za astronomska istraživanja svetske klase, navodi CMG.

WhatsApp testira novu funkciju

Ako odlučite da napustite WhatsApp grupu koja postaje sve bučnija ili irelevantnija, aplikacija će objaviti obaveštenje koje svako može da vidi u ćaskanju.

"Kjuriositi" na Marsu otkrio "vrata"

Nasin rover "Kjuriositi" snimio je veoma zanimljiv prizor na Marsu prošle nedelje – pravilnu pravougaonu pukotinu u stenama, koja neodoljivo podseća na vrata ili ulaz koji vodi u podzemlje.

Apple gasi proizvodnju iPoda

Apple je objavio da nakon dve decenije gasi proizvodnju iPoda, uređaja koji je promenio način slušanja muzike i pomogao da se završi vladavina CD-a.

Mask: Ukinuo bih Tviterovu zabranu Trampu

Ilon Mask je izjavio da će ukinuti trajnu zabranu korišćenja Tvitera koju je ta društvena mreža uvela bivšem predsedniku Donaldu Trampu ako se realizuje njegov plan da kupi tu kompaniju.

Institut Torlak nosilac RNK tehnologije u Srbiji

Svetska zdravstvena organizacija odlučila je da će Institut Torlak biti nosilac inovativne RNK tehnologije u Srbiji za proizvodnju vakcina, objavio je šef Kancelarije SZO u Srbiji Fabio Skano.

"Simens" predstavio voz na vodonik

Nemački konglomerat "Simens" predstavio je voz s pogonom na vodonik koji je razvijen s nemačkim železničkim operaterom "Dojče ban", s ciljem da prvi krene u saobraćaj 2024. godine.