Naučnici veruju da su otkrili najsevernije ostrvo na svetu

Grupa naučnika veruje da je pukom srećom otkrila najsevernije ostrvo na svetu, nadomak obale Grenlanda.
Naučnici veruju da su otkrili najsevernije ostrvo na svetu
Naučnici su u julu odleteli na ostrvo da prikupe uzorke verujući da je ono poznato još od 1978. godine, ali kada su proverili svoj položaj ustanovili su da se nalaze 800 metara severnije nego što se mislilo.

Oni tvrde da je ostrvce dimenzija 60 x 30 metara najbliža kopnena tačka Severnom polu.

- Ostrvo je otkriveno tokom dansko-švajcarske istraživačke ekspedicije kojom sam ja koordinirao - rekao je za BBC vođa naučnog tima Morten Raš sa Arktičke stanice na Grenlandu, profesor na Univerzitetu u Kopenhagenu.

Grenland je ogromna autonomna arktička teritorija koja pripada Danskoj.

Poslednjih godina nekoliko puta je dospeo na naslovne strane jer je bivši američki predsednik Donald Tramp 2019. godine predložio da SAD kupe tu teritoriju. Danska je odmah odbacila tu ideju kao "apsurdnu".