NASA planira za februar prvu misiju povratka na Mesec

Američka svemirska agencija NASA objavila je da planira za februar 2022. godine poletanje svoje misije Artemis jedan, kojom se označava početak američkog programa vraćanja na Mesec.
NASA planira za februar prvu misiju povratka na Mesec
Prvobitno je bilo planirano da ta misija bude do kraja ove godine. Ona će označiti pravo pokretanje programa Artemis sa kojim SAD planiraju da vrate ljude na Mesec, uključujući i prvu ženu.

Prvi let će biti bez astronauta, a nova velika raketa Nase nazvana SLS treba da ponese kapsulu Orion ka Mesecu i da se vrati na Zemlju.

"Mogućnost za lansiranje u februaru se otvara 12. u mesecu i naša poslednja šansa tada je 27. februar", rekao je Majk Sarafin zadužen za misiju.

Ukoliko letelica ne bude spremna na vreme, drugi mogući datumi za lansiranje su u martu i aprilu.

Raketa sa kapsulom Orion na vrhu sklapa se u svemirskom centru Kenedi u Kejp Kanaveralu u američkoj državi Floridi. Visoka je oko 100 metara.

Početkom januara će biti obavljena generalna proba, a posle toga će biti objavljen tačan datum lansiranja.

• Dragan

02.11.2021 23:35
    Ah
    U drugoj NASA bazi se grade SpaceX za g Maska.Već je izgrađeno nekoliko koji treba da prave kosmodrom na Mesecu a kasnije i Marsu.Gradiće se od modula koje će biti spuštene na Mesec bez ljudi slučno kao što je građena MSS.Podsećamo dve žene i dva muškarca su MSS oko dva meseca.Svaki dan su on line na you tube.
  • Aleksej

25.10.2021 08:40
    Xexe
    To jest, ako verujemo da su vec bili ranije na Mesecu. A mi smo pali s Marsa.. :)

Vratio se Clippy

Microsoft je načinio velike napore kako bi ažurirao emotikone u Windowsu 11.

Mask: U januaru prvi let rakete "staršip"

Ilon Mask je izjavio da bi njegova kompanija "Spejs iks" u januaru mogla da ima debitantski svemirski let svoje rakete "staršip", što će, kako je dodao, zavisiti od testiranja i odobrenja regulatora.