Južna Koreja ukida maloletnicima zabranu igranja videoigara noću

Maloletni južnokorejski obožavaoci onlajn igara oduševljeni su najavom da će im u januaru biti ukinuta kontroverzna zabrana igranja noću.
Južna Koreja ukida maloletnicima zabranu igranja videoigara noću
Zabrana je uvedena pre 10 godina, a svrha joj je bila da smanji zavisnost dece od videoigara. Ukida se amandmanom na Zakon o zaštiti mladih, prenosi južnokorejska javna televizija KBS.
Ukidanje zabrane planira se već duže vreme jer je bilo sve više sumnji u njenu delotvornost.

Zabrana je izazvala i paradoksalne situacije. Na primer, popularna igra za decu stariju od sedam godina koja podstiče kreativnost, Minecraft, bila je dostupna jedino odraslima.

Kritičari zabrane takođe su tvrdili da demonizuje gejming kulturu, a pritom ne donosi rezultate u borbi protiv zavisnosti od igara.

Poslednjih godina u Južnoj Koreji, kao i u brojnim drugim državama, primećen je veliki porast popularnosti mobilnih igara kojima mladi mogu da pristupe onlajn u noćnim satima.

Zabrana je ciljala decu mlađu od 16 godina koja nisu smela da pristupe onlajn igricama između ponoći i šest ujutro, dok su gejming kompanijama pretile pozamašne kazne.

Uprkos ukidanju zabrane, ovo ne znači da su maloletni gejmeri potpuno slobodni.

Pomoću sistema takozvanog "dopuštenog izbora" roditelji i deca moći će sami da odrede koliko i šta će igrati, a njihov izbor će "blagosloviti" Fondacija za gejming kulturu koja je povezana s Ministarstvom kulture.

• kimi

15.11.2021 18:32
    Hahha zivela sloboda gde ti drzava odredjuje sta i kada mozes da se igras ...

Facebook pravi najbrži računar na svetu

Matična kompanija Facebooka "Meta Platforms Inc" objavila je da su članovi njenog istraživačkog tima počeli da prave novi superračunar namenjen istraživanju veštačke inteligencije.

Napravljen veštački mesec

Naučnici u Kini su napravili istraživačko postrojenje u kojem se nalazi "veštački mesec", a koje omogućava simuliranje uslova niske gravitacije na Zemlji za male predmete.

Sunce je verovatno imalo prstenove

Pre nego što su se u našem Sunčevom sistemu formirali Zemlja i druge planete, Sunce je verovatno bilo okruženo divovskim prstenovima prašine sličnim onima oko Saturna, navode naučnici u novoj studiji.