U Nemačkoj u saobraćaj pušteno 14 vozova na vodonik

Danas je u nemačkoj državi Donja Saksonija u saobraćaj pušteno 14 putničkih vozova na vodonik, umesto vozova na dizel koji su ranije išli neelektrifikovanim prugama.

Vozovi koriste vodonične ćelije kao izvor električne energije koja pokreće motore, a proizvodi ih francuska kompanija Alstom.

Njima upravlja regionalna železnička kompanija LNVG, na rutama između severnih gradova Cukhaven, Bremerhaven, Bremerverde i Bukstehude.
Guverner Donje Saksonije Stefan Vajl rekao je da je projekat vredan 93 miliona evra odličan primer napora države da svoju ekonomiju učini zelenijom.
 
Kako navodi kompanija Alstom, upotrebom vodonika proizvedenog iz obnovljivih izvora energije, vozovi štede 1,6 miliona litara dizel goriva godišnje.
 
Nemačka vlada je ranije podržala proširenje upotrebe vodonika kao čiste alternative fosilnim gorivima.
 
Vodonik je nusproizvod u hemijskoj industriji, ali nemačka specijalna gasna kompanija Linde planira da u roku od tri godine počne da ga proizvodi lokalno, koristeći samo obnovljivu energiju.
  • Nemanja

    26.08.2022 17:58
    @@
    @ex chapman
    Vodonik u gorivnim ćelijama jeste "električni pogon", one su vrsta baterije a pogon elektromotor. Piše ti i u samoj vesti.

    @pera
    Za proizvodnju vodonika je potrebno uložiti (daleko) veću količinu energije nego što isti proizvodi.
  • volim te zeleno

    25.08.2022 14:35
    nije što je
    tako brz, već je i mnogo jeftin, pa mu je i prateća infrastruktura badava
    https://www.youtube.com/watch?v=SfLUK4WbaOY
  • voz budućnosti

    25.08.2022 11:38
    brza pruga
    u Srbiji putujete sa 200 kažu, danas ovim "vozom budućnosti" celih 140 na sat, gde ćete takvim vozom sad kad imate brzu i Sokola.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija