VIDEO: Naučnici sa Jejla napravili amfibijsku robot kornjaču koja pliva i hoda

Istraživači s Univerziteta Jejl u SAD-u razvili su novog amfibijskog robota u obliku kornjače koji može da transformiše noge u peraja.

Amfibijska robotska kornjača pod nazivom ART inspirisana je kopnenim i vodenim kornjačama, a to je grupa čiji su fosilni ostaci stari više od 110 miliona godina.

"Kopnene i vodene kornjače imaju slična tela, četiri ekstremiteta i oklop, ali i različite oblike udova i načine kretanja prilagođenje njihovom okruženju. Morske kornjače poseduju izdužena peraja za plivanje, dok kopnene imaju zaobljene noge koje mogu da podnesu teret tokom kretanja", izjavila je naučnica Rebeka Kramer Botiljo.

Međutim, robot razvijen na Jejlu može da menja oblik udova dok prelazi iz jednog u drugo okruženje. Ovaj robot koristi materijal različite čvrstine, kao i veštačke mišiće. ART se kreće kopnom s lakoćom, a potom noge transformiše u peraja kada se nađe u blizini vode. Na taj način se omogućava plivanje "vodenim hodom" baziranim na podizanju i povlačenju.

"Gotovo da možete da zamislite prilagodljivu morfogenezu kao oblik evolucije kada je to potrebno", kazao je Karl Zimelis, urednik časopisa Nature.
"Naši rezultati pokazuju da adaptivna morfogeneza može da poboljša efikasnost robota koji se kreću kroz više okruženja", dodala je Kramer Botiljo.

Postoji mnogo potencijalnih primena amfibijskog robota inspirisanog kornjačama, a među njima su podrška roniocima, praćenje obalnih ekosistema i drugo. Robot će pomagati istraživačima u proučavanju mehanike mobilnosti u različitim tranzicijskim zonama okoliša, kao i u izazovnoj zoni surfovanja gde valovi, struje i zamućenost predstavljaju jedinstvene izazove za robotske sisteme.