Oko 500 električnih vozila registrovano u Srbiji: Država izdvojila par miliona za subvencije

U Srbiji je registrovano oko 500 električnih vozila, a država je za njihovu nabavku opredelila dva miliona evra subvencija.
Oko 500 električnih vozila registrovano u Srbiji: Država izdvojila par miliona za subvencije
Foto: Pixabay
 
Ovo je za Tanjug izjavio je direktor Centra za električna i hibridna vozila, koji je osnovan u partnerstvu sa Mašinskim fakultetom, Miloš Petrović.

On je kazao da jedan od razloga što električnih automobila nema više na drumovima Srbije je ta što su oni za nekih 30 do 40 odsto skuplji od konvencionalnih automobila.

"Nabavka tih automobila jeste skuplja u startu, ali ljudi treba da znaju da tokom životnog veka električnih automobila vi nemate neke veće troškove. Troškovi održavanja su izuzetno niski, jer nemate svih onih delova koje ima automobil na konvencionalno gorivo. Znači održavanje je skoro nula", kazao je on.
 
Prema rečima Petrovića, električni automobili su skuplji i zbog baterije koju koriste.
 
"Ta baterija osim što je skupa, ona je i opasna zbog kasnije reciklaže. Nju treba negde skladištiti kada vozilo završi svoj životni vek i tu se javlja problem. Bateriju treba dati nekom ko se bavi reciklažom, a to je izuzetno skupo", kazao je on.
 
Petrović je podsetio da je država pre par godina pokrenula subvencije na električna i hibridna vozila koja je išla do 5.000 evra.
 
"Sada je dva miliona evra opredeljeno za te subvencije, a to je 300 do 600 vozila koja mogu da se subvencionišu", kazao je Petrović.
 
Međutim, Petrović ukazuje i na jedan problem kada su ovi automobili u pitanju, a to je što u Srbiji nije definisana regulativa za prodaju električne energije koju koriste ova vozila.
 
"Vi kao korisnik električnog vozila treba tu struju za punjenje koju koristite negde da plaćate, ali ustanove koje poseduju punjače sada nemaju pravo da vam naplate tu energiju, zato što nisu registrovane za prodaju električne energije", kazao je Petrović.
 
Prema njegovim rečima, u novoj zakonskoj regulativi postoji odredba da će sve novoizgrađene benzinske pumpe, kao i sve zgrade koje poseduju garaže u budućnosti morati da imaju električne punjače.
 
Petrović je najavio i da bi, prema informacijama kojima raspolaže, u Srbiji u junu 2024. trebalo da počne da se proizvodi električna "panda" koja će biti najverovatnije gradski automobil prilagođen uslovima tržišta.
 
"Time što će se proizvoditi električni automobil u Srbiji, mislim da će se svest o potrebi za električnim vozilima značajno promeniti. Nadam se da imamo godinu dana dovoljno do tada da pripremimo mrežu punjača i da napokon definišemo naplatu struje za sve one koji žele da imaju punjač i da to plaćaju", kazao je on.
Dodao je i da mnoge zemlje, kako bi povećale upotrebu električnih vozila, vozačima tih automobila nude i nefinansijsku podršku, kroz mogućnost parkiranja bez naplate parkinga, a i ne naplaćuju putarinu tim vozilima.
 
On se osvrnuo i na odluku evropskih parlamentaraca da neće moći da se proda ili proizvede niti jedan auto posle 2030. godine koji nije na električni pogon, naglašavajući da se ta odluka sada preispituje i pomera, jer se uvidelo da ima još stvari koje treba da se urede i reše.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija