Indijski rover otkrio sumpor na južnom polu Meseca

Indijski lunarni rover je potvrdio prisustvo sumpora na Mesečevom južnom polu, objavila je svemirska agencija južnoazijske zemlje.
Indijski rover otkrio sumpor na južnom polu Meseca
Indija je prošle nedelje postala prva zemlja kojoj je pošlo za rukom da spusti letelicu u blizini uglavnom neistraženog južnog pola i četvrta zemlja koja je uopšte sletela na Mesec.
"Instrument za spektroskopiju laserski indukovanom plazmom (LIBS) na roveru Čandrajan-3 je proveo prva in situ (na nepromenjenom položaju) merenja hemijskog sastava lunarne površine blizu južnog pola ikad", stoji u saopštenju Indijske svemirske istraživačke organizacije (ISRO).
"Ova in situ merenja potvrđuju prisustvo sumpora u području, nešto što nije bilo moguće instrumentima u orbiterima", ističe se u saopštenju.

Spektrografska analiza je takođe potvrdila prisutnost aluminijuma, kalcijuma, gvožđa, hroma i titanijuma na Mesečevoj površini, dodao je ISRO, a dodatna merenja pokazuju prisustvo mangana, silicijuma i kiseonika.

Rover Pragjan, što na sanskritu znači mudrost, ima šest točkova i solarno napajanje, a tokom dve nedelje će se polako kretati južnim polom i slati slike i podatke.