Kalifornija ima problema sa samovozećim automobilima: Policija nema kome da piše kazne

Autonomni odnosno samovozeći automobili pokrenuli su žustru debatu u Kaliforniji nakon što je takav automobil povredio jednog pešaka u San Francisku, a policija nije imala kome da napiše kaznu.
Naime, prema kalifornijskim zakonima policija može da kazni samo osobe za volanom zbog čega u trenutnom zakonodavstvu nije jasno na koga bi se kazne pisale u slučajevima saobraćajnih nesreća koje su izazvala autonomna vozila.
 
Gradske ulice trenutno služe kao poligoni za testiranje stotina samovozećih automobila u Kaliforniji, uprkos rastućim zabrinutostima za sigurnost u saobraćaju i sivim zonama koje ograničavaju sprovođenje zakona. Zbog toga se postavlja pitanje da li su toj saveznoj državi potrebni novi zakoni koji bi upravljali ubrzanim širenjem tehnologije.
Dvostruki standardi za samovozeće automobile
 
Za sada su dokumentovani brojni slučajevi u kojima automobili bez vozača prolaze kroz crvena svetla, blokiraju hitne službe i skreću u građevinske zone, a bilo je i saobraćajnih nesreća. Ali kada automobili bez vozača krše pravila, policija ne može da učini mnogo, javlja NBC Bay Area. U Kaliforniji se saobraćajne kazne mogu napisati samo ako je u automobilu pravi vozač.
Interni dopis šefa policije San Franciska Bila Skota, koji je dobila Istražna jedinica NBC Bay Area, upućuje policajce da se "ne može izdati kazna za prekršaj u kretanju ako se [autonomnim vozilom] upravlja u načinu rada bez vozača".
 
"Tehnologija se brzo razvija, ponekad brže nego što se zakonodavstvo ili propisi mogu prilagoditi promenama", izjavio je Skot.
 
Mogu dobiti samo kazne za parkiranje
 
Dok su autonomna vozila u Kaliforniji dobila kazne za parkiranje, čini se da trenutni saobraćajni zakoni u državi ostavljaju vozila bez vozača imuna na dobijanje bilo kakve kazne koja proizlazi iz prekršaja u kretanju.
 
Teksas je zbog toga promenio saobraćajne zakone 2017. kako bi omogućio naplatu kazni za automobile bez vozača. Ta država, koja parira Kaliforniji kao još jedan popularni poligon za testiranje autonomnih vozila, promenila je svoje zakone 2017. kako bi se prilagodila novoj tehnologiji.
 
Prema Teksaškom saobraćajnom kodeksu, vlasnik automobila bez vozača "smatra se operatorom" i može biti kažnjen za kršenje saobraćajnih zakona "bez obzira na to da li je osoba fizički prisutna u vozilu".

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija

Mask tužio Open AI i Sema Altmana

Ilon Mask tužio je kompaniju OpenAI i njenog izvršnog direktora Sema Altmana, tvrdeći da su napustili prvobitnu misiju startapa da razviju veštačku inteligenciju za dobrobit ljudi, a ne za profit.