VIDEO: Jupiterov satelit ima 200 kilometara dugo jezero lave

Naučnici NASA-e su pretvorili podatke prikupljene tokom nedavna dva preleta Jupiterovog satelita Io u animacije koje prikazuju izuzetno strmu planinu i ogromno jezero lave.
VIDEO: Jupiterov satelit ima 200 kilometara dugo jezero lave
Nova otkrića objavljena su 16. aprila tokom generalne skupštine Evropske geofizičke unije u Beču. Letelica Džuno dva puta je proletela iznad satelita Io u decembru 2023. i februaru 2024. godine.
Sa oko 1.500 kilometara udaljenosti, letelica je uspela da snimi prve fotografije severnog dela satelita.
"Io je jednostavno prepun vulkana i uhvatili smo nekoliko njih u akciji. Takođe smo snimili i prikupili podatke o 200 kilometara dugačkom jezeru lave, koje se zove Loki Patera", naveo je šef misije "Džuno" Skot Bolton.

"Neverovatno detaljno se vide ostrva u jezeru okružena užarenom lavom. Refleksija koju su naši instrumenti zabeležili ukazuje da je površina satelita glatka kao staklo i podseća na vulkansko staklo 'opsidijan' na Zemlji", istakao je Bolton.

VIDEO: Epl se izvinio zbog kontroverzne reklame

Američka tehnološka korporacija Epl izvinila se zbog reklamnog video snimka za novi tablet "ajped pro" (iPad Pro) sa čipom M4, nakon što se suočila sa oštrim kritikama na društvenim mrežama.