Kako će Rumuni rešiti problem sa svojim "CarGo" kompanijama?

Rumunsko ministarstvo saobraćaja donelo je nacrt uredbe o alternativnim vidovima saobraćaja kao što su Uber, Bolt i Clever, nakon dugih pregovora sa predstavnicima ovih kompanija koje su se saglasile sa ovim predlogom vlade, piše Business review.

Reč je o novim pravilima i za vozače i za same platforme, piše Nova Ekonomija.

Vozila koja se koriste za pružanje alternativnih usluga prevoza moraju ispunjavati sledeće uslove:

• Imaju najviše 5 mesta, uključujući i vozačevo;

• Sprovođenje periodičnog tehničkog pregleda svakih šest meseci;

• Pridržavati se tehničkih, sigurnosnih, ekoloških normi;

• Imati overenu kopiju alternativne transportne dozvole, koja se izdaje za 1/2/3 godine za vozila koja nisu starija od 15 godina u trenutku isteka dozvole;

• Operateri moraju da koriste elektronski registar uplata i da izdaju račune ako se plaćanja vrše direktno od putnika, u potpunosti ili delimično, gotovinom ili karticom;

• Automobili koji se koriste za ove usluge moraju imati okruglu oznaku prečnika 10 cm na svojim vetrobranskim staklima i zadnjim prozorima na kojima je prikazano ime digitalne platforme i registarskih tablica automobila.

Vozači moraju:

• Da imaju najmanje 21 godinu i da dobije profesionalni sertifikat za prevoz ljudi iz Rumunske uprave za puteve

• Da imaju vozačku dozvolu kategorije B koja je stara najmanje 2 godine;

• Da nisu krivično gonjeni;

• Da su medicinski i psihološki sposobni da pruže takve usluge;

• Nisu imali suspendovanu vozačku dozvolu u prošloj godini za vožnju pod uticajem ili su bili krivci u nesrećama koje su dovele do ozbiljnih povreda ili smrti.

Digitalne platforme takođe imaju niz uslova:

• Automatski prati datume isteka vozačkih licenci i drugih relevantnih dokumenata, obaveštava operatera o tim datumima;

• Predlaže i prikazuje optimalnu rutu za vožnju koristeći GPS prije potvrde vožnje;

• Prikazuje tarifu za vožnju po postavljenoj ruti pre potvrde vožnje;

• Prikazuje registarske tablice vozila;

• Kontinuirano prati sve vožnje putem GPS-a;

• nudi putnicima mogućnost da komuniciraju sa svojim vozačem i daju informacije o lokaciji i vremenu dolaska;

• Omogućava putnicima da prijave bilo kakve probleme operatoru;

• Pruža non-stop korisničku podršku;

• Omogućava poravnanje troškova vožnje.

Dozvole potrebne za digitalne platforme će važiti tri godine i operater mora da plati naknadu od 50.000 leva ili 10.500 evra za dobijanje tih dozvola. Operateri će takođe plaćati naknadu od 10.500 evra svakih 12 meseci Ministarstvu komunikacija.

  • Vladimir

    26.05.2019 10:32
    Manje vise sve ono sto mi regularni taksisti moramo da ispunimo ovde u srbiji, samo nisam video kako su rumuni regulisali placanje poreza doprinosa i zdravstva

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet