Okončana gužva u Sueckom kanalu, pomorski transport normalizovan

Okončana je ogromna gužva u pomorskom saobraćaju nastala na oba kraja Sueckog kanala, kada se 23. marta nasukao ogroman brod za prevoz kontejnera i skoro nedelju dana blokirao put ključan za svetski trgovinu. Pomorski transport je normalizovan, saopštila je uprava kanala.
Okončana gužva u Sueckom kanalu, pomorski transport normalizovan
Foto: FoNet/AP
"Prošli su svi brodovi koji su čekali u kanalu od nasukavanja panamskog broda", rekao je predsedavajući Uprave Sueckog kanala (SCA), admiral Osama Rabie.
 
"Ever Given", brod pod panamskom zastavom, kojim upravlja tajvanski brodovlasnik "Evergreen Marine Corporation", dugačak gotovo kao četiri fudbalska terena, ponovo je zaplovio u ponedeljak, 29. marta. Remorkeri su ga odvukli na kontrolu u Velikom Gorkom jezeru – između dva dela Sueckog kanala i saobraćaj kroz kanal između Sredozemnog i Crvenog mora je počeo već iste večeri.
 
Nečuven po veličini nastalih problema, taj slučaj je zaustavio saobraćaj na ključnoj pomorskoj ruti koja povezuje Aziju i Evropu: 422 broda sa 26 miliona tona tereta čekala su severno i južno od kanala, stvarajući gigantska uska grla.
 
Poslednji 61. brod od onih koji su čekali danas je prošao kanalom, kao i još 24 broda, navodi se u saopštenju.
 
Gotovo 200 ljudi iz tehničkih timova Uprave kanala, kojima je posebno doprinela holandska kompanija "Smit Salvage", specijalizovana za pomoć brodovima, uspelo je u ponedeljak da pokrene ogroman brod, izvukavši ispod njega 30.000 kubnih metara peska i koristeći desetak tegljača. Među objašnjenjima uzroka nasukavanja prvo su bili jak vetar i peščana oluja, a potom je Uprava kanala progovorila o mogućnosti "grešaka – ljudskih ili tehničkih".
 
Insistirajući na važnosti tog plovnog puta za čitav svet, egipatski predsednik Abdel Fatah al-Sisi u utorak je obećao da će njegova zemlja nabaviti prikladniju opremu koja će biti spremna u slučaju sličnih problema. Po kompaniji za osiguranje "Allianz", svaki dan zastoja izazvao je gubitak između šest i 10 milijardi dolara.
 
Ukupna vrednost tereta – industrijske robe, nafte, stoke i drugog na brdovima koji su morali da plove zaobilaznim putem, oko cele Afrike, razlikuje se u procenama – od tri do više od devet milijardi dolara.
 
Prošle nedelje, "Ever Given" je izazvao i privremeni rast cena nafte u svetu.
 
Po podacima SCA, Egipat je gubio 12 do 15 miliona dolara dnevno, jer je bio zatvoren kanal kroz koji je 2020. godine prošlo 19.000 plovila, u proseku 51,5 brod dnevno. Jedan od njegovih glavnih izvora prihoda, kanal je Egiptu doneo 5,7 milijardi dolara 2019-2020.
 
Deo Sueckog kanala je 2014. i 2015. godine bio ogromno gradilište radi dogradnje, ali je tada predsednik Egipta odbacio ideju proširenja uskog južnog dela, gde se sada bio nasukao i preprečio veliki brod.
 
"Ekonomski nije korisno proširiti i taj deo Sueckog kanala", izjavio je tada predsednik, nagoveštavajući "druge projekte za povezivanja Crvenog mora sa Sredozemnim".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet

I Litvanija zabranila ulazak Dodiku

Vlada Litvanije uvela je sankcije predsedniku Republike Srpske Miloradu Dodiku, predsedniku Narodne skupštine RS Nenadu Stevandiću i premijeru Radovanu Viškoviću.