Trasa autoputa izgrađena ispod nivoa poplavnog talasa

Trasa novog autoputa na Koridoru 11, na deonici od Ljiga do Lajkovca, izgrađena je ispod nivoa poplavnog talasa iz 2014. godine.
Trasa autoputa izgrađena ispod nivoa poplavnog talasa
Foto: Pixabay
Stručnjaci napominju da je ta trasa od početka loše projektovana ili kasnijim izmenama snižavana i da odgovornost za sve propuste leži na državi. Greške koje su načinjene su teške za ispravljanje i skupo će koštati građane Srbije, rekli su stručnjaci Danasu.
 
Glavni projekat za Koridor 11 završen je još tokom mandata Milutina Mrkonjića kao ministra infrastrukture, a Mrkonjić je na pitanja Danasa rekao da, "dok je on bio odgovoran, nije moglo biti propusta".
 
"Kada sam ja nadgledao projekat sve je bilo besprekorno, ja nisam imao uvida u to od 2013. godine, ne mogu da znam da li je nešto naknadno menjano. Takve mane nisu mogle da se dese, ali ako autoput zaista jeste niži nego što smo predvideli to je ozbiljan propust i mora da se ispita", naglasio je Mrkonjić.
 
Mihailo Maletin, inženjer za projektovanje saobraćajnica i profesor građevinarstva u penziji, kaže da odgovornost za tako krucijalnu grešku snose svi.
 
"To se zove zajednička odgovornost. Investitor je kriv ako je dao pogrešan zadatak, projektant je kriv ako za dobar zadatak nije našao dobro rešenje, a kriva je i revizija ako nije videla greške", naveo je.
 
Goran Rodić iz Inženjerske komore Srbije ističe i da je deo odgovornosti na stručnjacima koji bi morali da drže do standarda svoje profesije, čak i ako postoje pritisci investitora.
  • Retard country

    03.07.2018 18:23
    Ne moze biti normalna drzava u kojoj inzenjer ne zna da projektuje put dok opet u nekim firmama kafe kuvarice treba da znaju Excel.
  • dijasporac

    03.07.2018 17:43
    Pritisak investitora, u ovom slucaju drzave odnosno Puteva Srbije kao drzavnog preduzeca sa kojim projektanti i izvodjaci potpisuju ugovor je nesto cemu se inzenjer koji radi za 700-800eura plate ne moze odupreti a da ne dovodi egzistenciju u pitanje. Danas imas posao i platu od koje hranis porodicu a sutra ga nemas zato sto nisi hteo da potpises nesto sto ili nema veze sa logikom ili je opasno po korisnike, a u krajnjem slucaju je u suprotnosti sa zakonom i strukom kojom se bavis.

    Mnogi inzenjeri (lekari, sudije, inspektori..) odbiju da tako nesto potpisu ili sprovedu ali se uvek nadje neki njihov kolega koji zbog pozicije ili novca (ako je investitor privatna firma ili lice) to uradi i na kraju investitor dobije ono sto je naumio. Jer kada je koji inzenjer (sudija, lekar... pekar, apotekar) kaznjen u Srbiji zbog toga sto je svojim potpisom aminovao neku ujurdmu protiv, drzave, sigurnosti, imovine, zivota...

    Chika dijasporac je svojevremeno imao bas ruznih iskustava, 2010 je smenjen sa pozicije jer nije hteo da potpise nesto sto je tad gurao gradonacelnik iako je bilo u suprotnosti sa strukom i zakonima Republike Srbije, licno je dobio pretnje u stilu "imas malo dete i zenu", pa se pokupio i sledece godine napustio rodni Ujvidek i Srbistan. Danas se zahvaljuje tadasnjoj gradskoj garnituri na pritisku koji su izvrsili nad njim, da toga nije bilo verovatno bi i danas sedeo tu negde.
  • Miki Mecava

    03.07.2018 17:23
    Cirkuska trasa u cirkus drzavi .

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija